اخبار داغ

اختصاص قطعه مشاهیر در امامزاده عبدالله(ع) شهرری

اختصاص قطعه مشاهیر در امامزاده عبدالله(ع) شهرری
قطعه‌ای ویژه دفن مشاهیر هنری و فرهنگی فقید کشور در آستان امامزاده عبدالله (ع) شهرری اختصاص یافت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ طرح ساماندهی آستان مقدس امامزاده عبدالله شهرری مدتی است در این آستان در حال پی‌گیری است و مسئولان این آستان در اقدامی جدید قطعه‌ای را ویژه دفن مشاهیر کشور در عرصه فرهنگ، ادب و هنر اختصاص دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

بر این اساس هنرمندان سرشناس درگذشته با انجام هماهنگی هایی در این قطعه خاکسپاری خواهند شد.

,

امامزاده عبدالله در شهرری از جمله گورستان‌های معروف و قدیمی است که پیش بینی می شود قدمت تاریخی بقعه داخلی آن مربوط به دوره صفوی باشد.

,

در طرح ساماندهی آستان نواقص مشهود بستر صحن ورودی امامزاده عبدالله ضمن حفظ احترام قبور، توسط چند گروه در حال رفع، زیرسازی و مسطح‌سازی است تا عبور و مرور زائران راحت‌تر انجام شود. تاکنون بخش عمده‌ای از پروسه سنگفرش کردن محوطه انجام شده و درختان مجموعه هم بعد از ۵۰ سال بدرستی هرس شده‌اند. همچنین در این طرح، با مرمت و رسیدگی به مقبره‌های متروکه، بازسازی دیوارهای حرم و پاکسازی حیاط از تجمع افراد معتاد، تلاش شده است تا مکانی شایسته جایگاه حضرت امامزاده عبدالله و زائران آن حضرت طراحی و در نظر گرفته شود.

,

حیاط‌های ۳۷- ۳۶ گانه این آستان که بالغ بر ۱۸ هکتار است و بیش از ۸۰۰ آرامگاه قدیمی که در این مساحت قرار گرفته، نیاز به بازسازی و ساماندهی داشته و این اقدامات به صورت شبانه‌روزی و با سرعت توسط متولیان امامزاده و کارگران تا حد زیادی انجام شده است. به گفته حجت‌الاسلام منصوری مدیریت آستان امامزاده عبدالله در قدم دوم بعد از ایجاد امنیت و انجام نظافت، باید صاحبان این مقبره‌ها با هماهنگی میراث فرهنگی و کمک شهرداری تهران کاستی‌های دیگر آنها را برطرف کنند تا معماری محوطه آستان چشم نوازتر شود و سایه برخی آسیب‌های اجتماعی فعلی از آنها کنار رود.

,

در ادامه این مراحل، قرار است با توجه به دفن بودن بسیاری از چهره‌های مذهبی، علمی، سیاسی، فرهنگی و هنری در آستان امامزاده عبدالله شهرری، برنامه‌هایی برای شناخت هرچه بهتر این مشاهیر طرح‌ریزی شده و به مرحله اجرا برسد.

,

یادآور می‌شود؛ آیت‌الله سیدعلی آقای مفسر، علی‌اکبر شهنازی، عمادالکتاب، علی دشتی، حسین امیرفضلی، ادیب پیشاوری، عباس مهرپویا، جعفرشهیدی، نظام السلطنه مافی، ابوالحسن ورزی  و ... از جمله چهره‌هایی هستند که در این محوطه به خاک سپرده شده‌اند.

,

منبع:فارس

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه