اخبار داغ

کارگروه طرح جامع کاهش آلودگی هوای کلانشهر اراک مطرح شد؛

ضعف شهرداری اراک در انتقال صنوف آلاینده به شهرک خودرو/در حوزه حمل‌ونقل موفق نبودیم

ضعف شهرداری اراک در انتقال صنوف آلاینده به شهرک خودرو/در حوزه حمل‌ونقل موفق نبودیم
استاندار مرکزی گفت: در حوزه حمل‌ونقل اراک مانند خیلی از شهرهای دیگر نتوانستیم کار قابل قبولی ارائه دهیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ سید علی آقازاده استاندار مرکزی روز یک‌شنبه در جلسه کارگروه طرح جامع کاهش آلودگی هوای کلانشهر اراک گفت: بر اساس آمار نسبت به دو سال پیش تعداد روزهای آلوده از ۹۷ روز به ۴۶ روز رسیده که تقریباً نصف شده است و این در حالی است که طی دو سال گذشته هم با خشکسالی و هم با تر سالی روبه رو بوده ایم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

آقازاده ضمن تاکید بر اینکه با کمک مردم و NGO  های فعال در مورد هوای پاک کارهای خوبی شده است تصریح کرد: این جلسات و مصوبات آن توانسته است در کاهش میزان آلودگی هوای شهر مؤثر باشد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه اراک در سال ۸۳ جزء ۸ شهر آلوده بوده است باید بررسی شود که در حال حاضر در چه جایگاهی قرار داریم و آمارها با دیگر استان ها مقایسه شود. البته فکر می کنم رتبه اراک در میزان آلایندگی شهرهای کشور وضعیت بهتری دارد.

استاندار مرکزی ضمن اشاره به ۷ کیلو متر دوچرخه راه ایجاد شده در اراک طی دو سال گذشته عنوان کرد: این حرکت خوبی است که نشان می دهد روند امور برای سالم سازی هوای اراک بهتر شده است.

وی با بیان اینکه در حمل و نقل مانند خیلی از شهر های دیگر نتوانستیم کار قابل قبولی ارائه دهیم اظهار کرد: شاید یکی از علت ها این باشد که بنزین را ارزان تر از آب آشامیدنی در اختیار مردم قرار می دهیم تا مادامی که وضعیت این باشد و پول مردم ضعیف به باک خودروهای بی کیفیت برود همین می شود.

توزیع بنزین یورو ۴ در سطح استان از دی ماه گذشته

آقازاده فرهنگ سازی در حوزه استفاده از دوچرخه را یکی از وظایف مسئولین دانست و تشریح کرد: در این مسیر فرهنگ مردم نیز شرط است زیرا در اراک مردم به دوچرخه سواری عادت ندارند و این فرهنگ وجود ندارد که باید با برنامه ریزی این فرهنگ سازی انجام شود، البته از دوچرخه نه برای تفنن بلکه برای کار استفاده شود.

وی ضمن بیان اینکه از دی ماه گذشته در کل استان بنزین یورو ۴ و ۵ توزیع شده است مطرح کرد: این مسئله در کنار حذف دیگ های بدون درپوش آلومینیوم در کاهش آلودگی اراک تاثیر داشته است که این اتفاق برآمده از همین جلسات بوده است.

شهرک خودرو باید تا قبل از پایان سال راه اندازی شود

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه شهرداری و شورای شهر باید تلاش کنند تا انتقال صنوف آلاینده به شهرک خودرو اتفاق بیفتد عنوان کرد: برای این کار نیاز به اراده همه، بالاخص مدیریت شهری داریم. در همین راستا تذکر جدی می دهم که شهرداری شهرک خودرو را تا قبل از پایان سال راه بیندازد و انتقال صنوف آلاینده را از خیابان های اصلی شروع کند.

وی با تاکید براینکه شهرداری باید اولویتش را بر شهرک خودرو بگذارد و همچنین در واگذاری اتوبوس های باقی مانده تلاش کند بیان کرد: دستگاه قضایی همیشه پا در رکاب بوده است و در حال حاضر نیز برای انجام انتقال ها آماده است تا شهرداری و شورا را همراهی کند.

آقازاده خاطر نشان کرد: در حال حاضر شرایط هوای اراک طبیعی است و نباید خودمان در این رابطه در فضای بی اعتمادی بدمیم بلکه ارزیابی این است که هر ساله وضعیت هوای اراک بهتر می شود.

معاون امور عمرانی استانداری مرکزی:

۵۸ متری زیرساختی برای ایجاد پیاده راه ها در اراک/ضعف شهرداری در انتقال صنوف آلاینده به شهرک خودرو اراک

مهدی زندیه وکیلی معاون امور عمرانی استاندار مرکزی در این جلسه گفت: مصوبه طرح جامع آلودگی هوای اراک مصوبه هیئت وزیران است و تا به حال هیچ مصوبه ای در راستای لغو آن نیامده است پس باید بند به بند این مصوبه مورد بررسی قرار گیرد که چه میزانش محقق و چه میزان از آن صورت نگرفته است.

زندیه وکیلی ضمن بیان اینکه بازنگری طرح، مصوبه هیئت وزیران را تغییر نمی دهد و فقط بازنگری ای در اقدامات صورت می گیرد عنوان کرد: یکی از بند های مصوبه طرح کاهش آلودگی هوا مترو شهر اراک بوده که انجام نشده است. البته مصوبه دیگری در هیئت وزیران به تصویب رسید که فقط شهرهای بالای یک میلیون نفر می توانند مترو داشته باشند اما اراک با توجه به شرایطش و پیگیری های انجام شده به این مصوبه اضافه شد و در نتیجه تمامی شهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت و اراک می توانند دارای مترو باشند.

تراموا وارد حمل و نقل عمومی اراک می شود؟

وی تصریح کرد: پس از تهیه طرح جامع حمل و نقل در اراک مشخص شد سیستم حمل و نقل LRT  یا تراموا برای اراک مناسب است که متاسفانه در جلسات سال های پیش از آن عبور شد. البته با توجه به سیاهه انتشاری که سازمان محیط زیست در حال تهیه آن است با مشخص شدن نوع آلودگی و منشا آن در شهر اراک اگر این منشا حمل و نقل شناخته شود می توان به راه اندازی تراموا امید داشت.

معاون امور عمرانی استانداری مرکزی ضمن بیان اینکه در بخش صنعت اقدامات خوبی درحوزه آلودگی انجام شده است اظهار کرد: در حال حاضر آلاینده های مسئول در اراک گازهای سمی نیستند بلکه ریزگرد هایی هستند که می توانند منشا های داخلی و یا خارجی داشته باشند. که حذف گازهای سمی خود موفقیتی در این حوزه است.

وی با تاکید بر اینکه ریزگردهای نیمه اول سال بیشتر منشا خارجی دارند و نیمه دوم برخواسته از ثبات و پایداری هواست ادامه داد: با توجه به اقداماتی که در بخش صنعت شده است و همچنین با توجه به توزیع بنزین یورو ۴ در سطح استان کاهش قابل قبولی از آلودگی هوا را داشته ایم.

زندیه وکیلی با بیان اینکه در حمل و نقل خیلی موفق نبودیم عنوان کرد: برای ایجاد حمل و نقلی مانند LRT، ۱۰ سال زمان نیاز است به همین خاطر باید اقدامات مکمل مانند پیاده روی و دوچرخه سواری را گسترش دهیم که این نیاز به فرهنگ سازی دارد.

وی طرح ۵۸ متری را یکی دیگر از بند ها اجرا نشده این مصوبه دانست و تصریح کرد: ۵۸ متری زیر ساختی است برای ایجاد پیاده راه و دوچرخه راه و زمانی که این پروژه اجرا شود از میدان هفت تیر تا بازار و خیابان امام (ره) به پیاده راه تبدیل می شود. به عنوان مثال فرضیات برای LRT با اجرای طرح ۵۵ متری در نظر گرفته شده است زیرا همه این موارد به هم مرتبط است و در کنار هم معنا پیدا می کند.

معاون امور عمرانی استاندار مرکزی یکی دیگر از بندهای این مصوبه را انتقال مشاغل مزاحم به خارج از شهر برشمرد و تصریح کرد: در همین حوزه دو زمین در اختیار قرارداده شد که متاسفانه شهرداری در اجرای این انتقال خوب عمل نکرد و جدیت لازم خرج نشد و اگر در زمین اول ( شهرک خودرو ) اتفاقی افتاد به واسطه سرمایه گذار بود.

وی خاطر نشان کرد: امید است که حداقل شهرداری با سهم مغازه هایی که در شهرک دارد حداقل خیابانی مانند شریعتی را آزاد کند و با در نظر گرفتن حقوق افراد این انتقال انجام شود و همچنین با همکاری اصناف و صنعت و معدن و شهرداری کار زمین دوم نیز آغاز شود.

انتهای پیام/

,

آقازاده ضمن تاکید بر اینکه با کمک مردم و NGO  های فعال در مورد هوای پاک کارهای خوبی شده است تصریح کرد: این جلسات و مصوبات آن توانسته است در کاهش میزان آلودگی هوای شهر مؤثر باشد.

,

وی بیان کرد: با توجه به اینکه اراک در سال ۸۳ جزء ۸ شهر آلوده بوده است باید بررسی شود که در حال حاضر در چه جایگاهی قرار داریم و آمارها با دیگر استان ها مقایسه شود. البته فکر می کنم رتبه اراک در میزان آلایندگی شهرهای کشور وضعیت بهتری دارد.

,

استاندار مرکزی ضمن اشاره به ۷ کیلو متر دوچرخه راه ایجاد شده در اراک طی دو سال گذشته عنوان کرد: این حرکت خوبی است که نشان می دهد روند امور برای سالم سازی هوای اراک بهتر شده است.

,

وی با بیان اینکه در حمل و نقل مانند خیلی از شهر های دیگر نتوانستیم کار قابل قبولی ارائه دهیم اظهار کرد: شاید یکی از علت ها این باشد که بنزین را ارزان تر از آب آشامیدنی در اختیار مردم قرار می دهیم تا مادامی که وضعیت این باشد و پول مردم ضعیف به باک خودروهای بی کیفیت برود همین می شود.

,

توزیع بنزین یورو ۴ در سطح استان از دی ماه گذشته

, توزیع بنزین یورو ۴ در سطح استان از دی ماه گذشته, توزیع بنزین یورو ۴ در سطح استان از دی ماه گذشته,

آقازاده فرهنگ سازی در حوزه استفاده از دوچرخه را یکی از وظایف مسئولین دانست و تشریح کرد: در این مسیر فرهنگ مردم نیز شرط است زیرا در اراک مردم به دوچرخه سواری عادت ندارند و این فرهنگ وجود ندارد که باید با برنامه ریزی این فرهنگ سازی انجام شود، البته از دوچرخه نه برای تفنن بلکه برای کار استفاده شود.

,

وی ضمن بیان اینکه از دی ماه گذشته در کل استان بنزین یورو ۴ و ۵ توزیع شده است مطرح کرد: این مسئله در کنار حذف دیگ های بدون درپوش آلومینیوم در کاهش آلودگی اراک تاثیر داشته است که این اتفاق برآمده از همین جلسات بوده است.

,

شهرک خودرو باید تا قبل از پایان سال راه اندازی شود

, شهرک خودرو باید تا قبل از پایان سال راه اندازی شود, شهرک خودرو باید تا قبل از پایان سال راه اندازی شود,

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه شهرداری و شورای شهر باید تلاش کنند تا انتقال صنوف آلاینده به شهرک خودرو اتفاق بیفتد عنوان کرد: برای این کار نیاز به اراده همه، بالاخص مدیریت شهری داریم. در همین راستا تذکر جدی می دهم که شهرداری شهرک خودرو را تا قبل از پایان سال راه بیندازد و انتقال صنوف آلاینده را از خیابان های اصلی شروع کند.

,

وی با تاکید براینکه شهرداری باید اولویتش را بر شهرک خودرو بگذارد و همچنین در واگذاری اتوبوس های باقی مانده تلاش کند بیان کرد: دستگاه قضایی همیشه پا در رکاب بوده است و در حال حاضر نیز برای انجام انتقال ها آماده است تا شهرداری و شورا را همراهی کند.

,

آقازاده خاطر نشان کرد: در حال حاضر شرایط هوای اراک طبیعی است و نباید خودمان در این رابطه در فضای بی اعتمادی بدمیم بلکه ارزیابی این است که هر ساله وضعیت هوای اراک بهتر می شود.

,

معاون امور عمرانی استانداری مرکزی:

, معاون امور عمرانی استانداری مرکزی:,

۵۸ متری زیرساختی برای ایجاد پیاده راه ها در اراک/ضعف شهرداری در انتقال صنوف آلاینده به شهرک خودرو اراک

, ۵۸ متری زیرساختی برای ایجاد پیاده راه ها در اراک/ضعف شهرداری در انتقال صنوف آلاینده به شهرک خودرو اراک, ۵۸ متری زیرساختی برای ایجاد پیاده راه ها در اراک/ضعف شهرداری در انتقال صنوف آلاینده به شهرک خودرو اراک,

مهدی زندیه وکیلی معاون امور عمرانی استاندار مرکزی در این جلسه گفت: مصوبه طرح جامع آلودگی هوای اراک مصوبه هیئت وزیران است و تا به حال هیچ مصوبه ای در راستای لغو آن نیامده است پس باید بند به بند این مصوبه مورد بررسی قرار گیرد که چه میزانش محقق و چه میزان از آن صورت نگرفته است.

,

زندیه وکیلی ضمن بیان اینکه بازنگری طرح، مصوبه هیئت وزیران را تغییر نمی دهد و فقط بازنگری ای در اقدامات صورت می گیرد عنوان کرد: یکی از بند های مصوبه طرح کاهش آلودگی هوا مترو شهر اراک بوده که انجام نشده است. البته مصوبه دیگری در هیئت وزیران به تصویب رسید که فقط شهرهای بالای یک میلیون نفر می توانند مترو داشته باشند اما اراک با توجه به شرایطش و پیگیری های انجام شده به این مصوبه اضافه شد و در نتیجه تمامی شهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت و اراک می توانند دارای مترو باشند.

,

تراموا وارد حمل و نقل عمومی اراک می شود؟

, تراموا وارد حمل و نقل عمومی اراک می شود؟, تراموا وارد حمل و نقل عمومی اراک می شود؟,

وی تصریح کرد: پس از تهیه طرح جامع حمل و نقل در اراک مشخص شد سیستم حمل و نقل LRT  یا تراموا برای اراک مناسب است که متاسفانه در جلسات سال های پیش از آن عبور شد. البته با توجه به سیاهه انتشاری که سازمان محیط زیست در حال تهیه آن است با مشخص شدن نوع آلودگی و منشا آن در شهر اراک اگر این منشا حمل و نقل شناخته شود می توان به راه اندازی تراموا امید داشت.

,

معاون امور عمرانی استانداری مرکزی ضمن بیان اینکه در بخش صنعت اقدامات خوبی درحوزه آلودگی انجام شده است اظهار کرد: در حال حاضر آلاینده های مسئول در اراک گازهای سمی نیستند بلکه ریزگرد هایی هستند که می توانند منشا های داخلی و یا خارجی داشته باشند. که حذف گازهای سمی خود موفقیتی در این حوزه است.

,

وی با تاکید بر اینکه ریزگردهای نیمه اول سال بیشتر منشا خارجی دارند و نیمه دوم برخواسته از ثبات و پایداری هواست ادامه داد: با توجه به اقداماتی که در بخش صنعت شده است و همچنین با توجه به توزیع بنزین یورو ۴ در سطح استان کاهش قابل قبولی از آلودگی هوا را داشته ایم.

,

زندیه وکیلی با بیان اینکه در حمل و نقل خیلی موفق نبودیم عنوان کرد: برای ایجاد حمل و نقلی مانند LRT، ۱۰ سال زمان نیاز است به همین خاطر باید اقدامات مکمل مانند پیاده روی و دوچرخه سواری را گسترش دهیم که این نیاز به فرهنگ سازی دارد.

,

وی طرح ۵۸ متری را یکی دیگر از بند ها اجرا نشده این مصوبه دانست و تصریح کرد: ۵۸ متری زیر ساختی است برای ایجاد پیاده راه و دوچرخه راه و زمانی که این پروژه اجرا شود از میدان هفت تیر تا بازار و خیابان امام (ره) به پیاده راه تبدیل می شود. به عنوان مثال فرضیات برای LRT با اجرای طرح ۵۵ متری در نظر گرفته شده است زیرا همه این موارد به هم مرتبط است و در کنار هم معنا پیدا می کند.

,

معاون امور عمرانی استاندار مرکزی یکی دیگر از بندهای این مصوبه را انتقال مشاغل مزاحم به خارج از شهر برشمرد و تصریح کرد: در همین حوزه دو زمین در اختیار قرارداده شد که متاسفانه شهرداری در اجرای این انتقال خوب عمل نکرد و جدیت لازم خرج نشد و اگر در زمین اول ( شهرک خودرو ) اتفاقی افتاد به واسطه سرمایه گذار بود.

,

وی خاطر نشان کرد: امید است که حداقل شهرداری با سهم مغازه هایی که در شهرک دارد حداقل خیابانی مانند شریعتی را آزاد کند و با در نظر گرفتن حقوق افراد این انتقال انجام شود و همچنین با همکاری اصناف و صنعت و معدن و شهرداری کار زمین دوم نیز آغاز شود.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه