اخبار داغ

کویت و قطر مهمترین مقصد صادراتی تولیدات معادن استان بوشهر/معادن کوچک فعال می‌شوند

کویت و قطر مهمترین مقصد صادراتی تولیدات معادن استان بوشهر/معادن کوچک فعال می‌شوند
رئیس خانه معدن استان بوشهر گفت: در استان بوشهر ۲۲۰ معدن ثبت شده است که ۱۲۰ معدن فعال و ۱۰۰ معدن غیرفعال است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل سپاس ؛ احمد مرادی  در نشست رئیس خانه معادن کشور در دیدار با استاندار بوشهر اظهار داشت:  در استان بوشهر ظرفیت‌های بسیار مهمی در حوزه معادن و منابع زیرزمینی وجود دارد که باید به خوبی از این ظرفیت استفاده شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

وی گفت: در استان بوشهر ۲۲۰ معدن ثبت شده است که ۱۲۰ معدن فعال و ۱۰۰ معدن غیرفعال است.

,

این مسئول خاطرنشان کرد: ظرفیت مطلوب استان بوشهر در عرصه ذخائر معدنی فرصت بسیار خوبی برای توسعه سرمایه‌گذاری است و باید از این ظرفیت مهم برای فعالیت سرمایه‌گذاری و توسعه اشتغال در این بخش استفاده شود.

,

مرادی با اشاره به ظرفیت بالای استان بوشهر زمینه فعالیت معادن و تولید مواد معدنی خاطرنشان کرد: کشورهای حوزه خلیج فارس از مهمترین مشتریان تولیدات معدنی استان بوشهر هستند.

,

وی با اشاره به اینکه فعال سازی معادن کوچک باعث تقویت اشتغال‌ و توسعه صادرات می‌شود، تصریح کرد: وضعیت اقتصادی کشور در شرایط ویژه و حساسی است و باید از همه ظرفیت‌ها استفاده شود.

,

رئیس خانه معدن استان بوشهر از صادرات سه میلیون تن مواد معدنی از استان بوشهر به کشورهای حوزه خلیج فارس طی ۱۰ ماه نخست امسال خبر داد و افزود: کویت و قطر از مهمترین واردکنندگان مواد معدنی از استان بوشهر هستند.

,

مرادی با اشاره به اهمیت ذخائر معادن استان بوشهر برای اجرای طرح‌های عمرانی خاطرنشان کرد: باید زیرساخت‌های صادرات مواد معدنی در استان بوشهر توسعه یابد و ساخت پایانه صادراتی مواد معدنی در استان بوشهر ضروری است.

,

وی از مهمترین اقلام تولیدات معادن استان بوشهر به شن، ماسه، گچ و سنگ آهک اشاره کرد و ادامه داد: از دیگر بازاهای هدف صادراتی مواد معدنی استان بوشهر می‌توان به کشورهای هند و چین اشاره کرد.

,

رئیس خانه معدن استان بوشهر از برنامه ریزی برای صادرات مواد معدنی استان بوشهر به کشورهای ویتنام و بنگلادش در سال آینده خبر داد و بیان کرد: نبود پایانه صادراتی مواد معدنی باعث شده تا ۸۰ درصد محصولات معادن استان بوشهر صادر نشود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه