اخبار داغ

امام جمعه سردشت:

وابستگی به احزاب آفت مبلغان دینی است

وابستگی به احزاب آفت مبلغان دینی است
امام جمعه و رییس شورای فرهنگ عمومی سردشت گفت: بزرگترین آفت مبلغان اسلام وابستگی برخی از آنها به احزاب بوده که در این قالب به دین ضربه می زنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، ماموستا محمد واوی روز دوشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان اظهار داشت: دشمنان اسلام با به وجود آوردن گروه های انحرافی و تکفیری باعث رسوخ در قلب دین اسلام شدند و با دسته بندی هایی که صورت گرفته متاسفانه برخی از جوانان بی آگاه نیز در این گرداب گرفتار و در کنار سوی استفاده، جانشان را هم از دست داده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی مسلمانان را به اسلام راستین و دوری از جناح بندی ها فرا خواند و گفت: تبلیغ اصولی دین مبین اسلام با روشی عملی وظیفه ای همگانی است که در این راستا برخی ها با ایستادگی و شهادت در برابر دشمنان و کسانی دیگر در قالب مبلغان دینی این وظیفه را بر عهده دارند.

,

امام جمعه و رییس شورای فرهنگ عمومی سردشت تصریح کرد: تبلیغ سنتی با استفاده از منابر و مساجد، و مدرن همچون رسانه های ارتباط جمعی و شبکه های اجتماعی از شیوه هایی هستند که هر مبلّغی در اسلام باید با آنها آشنایی داشته و برای تقویت در فعالیت هایش از آنها استفاده کند.

,

وی گفت: آفات روش های تبلیغات دینی از عدم آگاهی لازم نسبت به بیان مسایل دینی سرچشمه می گیرد.

,

وی اضافه کرد: مهم ترین روشی که در جریانات تبلیغی باید به آنها اشاره شود نهراسیدن از شرایط و ایمان داشتن به هدفی است که دنبال می شود.

,

ماموستا واوی بیان کرد: دستگاه های مختلفی همچون اوقاف، ارشاد اسلامی، دفاتر نمایندگی ولی فقیه، و غیره در کشور هستند که با اجرای برنامه های متنوع دینی و فرهنگی نقش بسزایی در این حوزه ایفا می کنند.

,

وی در بخش دیگری از جلسه، بر برگزاری کیفی جلسات در شهرستان تاکید کرد و گفت: بسیاری از جلسات برای رفع تکلیف وظایف محوله بوده و بدون داشتن خروجی قابل قبولی برگزار می شوند که در این راستا باید به جای تعدد به کیفیت آنها هم توجه شود.

,

بخشدار مرکزی سردشت نیز در این جلسه گفت: همگرایی و هم اندیشی در بین روحانیون و فعالان در حوزه تبلیغ یکی از راهکارها برای برون رفت از جناح بندی ها و تعدد افکاری است که سبب تضعیف جایگاه این قشر می شود.

,

ناصر یوسفی اظهار داشت: آگاهی نسل جدید به واسطه دانش و فناوری های نوین از واقعیت های جامعه امروزی است که تبلیغ کنندگان در حوزه دین اسلام باید به این موضوع سیطره کامل داشته باشند و با ابزارها و امکاناتی که در دسترس دارند در جهت خنثی کردن هجمه ها اقدام کنند.

,

وی اضافه کرد: کسانیکه در حوزه تبلیغات دینی فعالیت دارند باید جزو افرادی باشند که توانایی انتقال مفاهیم دینی با بهره گیری از مسایل و امکانات روز برای قناعت عمومی را داشته باشند.

,

بحث و تبادل نظر اعضای شورای فرهنگ عمومی سردشت در خصوص موضوع این جلسه با عنوان “آسیب شناسی وضع موجود تبلیغات دینی و شرایط کنونی” از دیگر برنامه ها بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه