اخبار داغ

بازار داغ مشاغل کاذب در پایتخت اقتصادی کشور/ جوانان بندری فلافل و بنزین می فروشند

بازار داغ مشاغل کاذب در پایتخت اقتصادی کشور/ جوانان بندری فلافل و بنزین می فروشند
فرصت های کلان شغلی در پایتخت اقتصادی کشور برای غیر بومیان بوده و جوانان این دیار مجبور به روی آوردن به مشاغل کاذب مانند فلافل فروشی و بنزین فروشی هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ شهر بندرعباس به واسطه موقعیت استراتژیک آن و دارا بودن میدان های گازی، بنادر، پالایشگاه های بزرگ و هزار و یک ظرفیت دیگر به قطب اقتصادی کشور تبدیل شده و آوازه تجاری بودن این شهر علاوه بر داخل کشور در جهان نیز پیچیده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

بندرعباس در حوزه صنعت و پالایشگاهی پیشرفت های فراوانی کرده به طوری که بزرگترین پالایشگاه تولید میعانات گازی در این شهر قرا گرفته همچنین به واسطه داشتن بندرشهید رجایی رتبه اول ترانزیت کالا در کشور را به دست آورده است.

,

بندرعباس با برخورداری از چهار راه ارتباطی دریایی، هوایی، زمینی و ریلی تبدیل به شهری مهاجر پذیر شده و تقریبا 52 درصد از جمعیت کل این شهر شناور بوده و شامل افرادی می شود که در فصل های مختلف برای برگزیدن شغلی مناسب به این شهر سفر می کنند.

,

سالانه افراد زیادی برای به دست آوردن موقعیت شغلی مناسب به این شهر سفر می کنند و با برگزیدن شغل مناسب سکونت دائمی در این شهر را انتخاب می کنند؛ اما در این میان سهم بومیان این شهر از ظرفیت های کلان اقتصادی تقریبا هیچ است.

,

, ,

جوانان تحصیل کرده فراوانی در این شهر اقتصادی وجود دارند که با دارا بودن مدارک عالیه دانشگاهی مجبور به روی آوردن به شغل های کاذب هستند به طوری که در کوچه پس کوچه های این شهر بازار  فلافل فروشی و بنزین فروشی داغ داغ است.

,

جوانان فلافل فروش و بنزین فروش بندری با هزاران امید که بعد از تحصیل در یکی از شرکت ها و پالایشگاه های استان مشغول به کار می شوند تحصیلات دانشگاهی گرفته اند اما آن ها تنها یک رویا بوده که در سر پرورانده اند زیرا بعد از آن هزارو یک مشکل را جلویشان قرار می دهند.

,

فرصت های کلان شغلی در این شهر برای غیر بومیان بوده و جوانان این دیار مجبور به روی آوردن به مشاغل کاذب هستند؛ چه در گرمای طاقت فرسای این منطقه و در روزهای سرد پاییزی با قرا دادن گالن های بنزین به بنزین فروشی می پردازند.

,

, ,

گالن های بنزینن که مثانه بمب های متحرک بوده جوانان بندری با خود حمل کرده و از اول صبح تا آخر شب کنار خیابان ها و میادین اصلی شهر به فروش می رسانند و بعد از آن این بمب های متحرک را به خانه های خود برده و با جان خود و اعضای خانواده بازی می کنند.

,

فلافل فروشی دیگر شغل کاذب جوانان این منطقه به شمار می رود که جوانان با داشتن سرمایه اندک و تجهیزات ساده به این شغل روی آورده اند و حتی دیده می شود که در برخی از این دکه های فلافلی به صورت خانوادگی ار می کنند و روزی خود را از این طریق به دست می آورند.

,

فلافل فروشی و بنزین فروشی به دلیل نیاز نداشتن به سرمایه کلان و دارا بودن ابزار ساده به صورت قارچ گونه در این شهر افزایش یافته و جوانان دریا دل بندری در این آشفته بازار بیکاری به این شغل ها پناه آورده اند.

,

شهر بندرعباس با وجود اینکه فرصت های فراوان شغلی در ان موج می زند جوانان بومی آن از بیکاری بیداد می کنند و تقریبا فرصت های اشتغال تنها برای غیر بومیان این منطقه است و استفاده از نیروهای غیر بومی این منطقه چنان مشهود بوده که صدای برخی از مسئولان بومی استان را در آورده است.

,

, ,

احمد مرادی، نماینده مردم هرمزگان در مجلس با اشاره به اینکه برخی از استان ها از مصوبه دولت مبنی بر استفاده از ۷۰ درصد نیروی بومی و ماندگار بهره‌مند شده‌اند، اظهار کرد: تقاضای مردم این مصوبه در این استان هستند.

,

نماینده مردم هرمزگان تصریح کرد: هر جاکه به نیروهای بومی اعتماد شده موفیت در آن وجود داشته نمونه عینی آن در حوزه آب و برق بوده که با دارا بودن نیروهای بومی تا کنون هیچ گونه مشکل مشهودی وجود نداشته است.

,

مرادی با تاکید بر اینکه علیرغم تمامی ظرفیت ها دغدغه اشتغال در هرمزگان مشاهده می شود، خاطر نشان کرد: زیبنده نیست که در استان هرمزگان نرخ بیکاری به بالای 27 درصد برسد در حالی که ظرفیت هایی همانند دریا، گردشگری و بنادر در این استان وجود دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه