اخبار داغ

عضو شورای شهر مشهد:

هویت مشهد با محوریت امام رضا(ع) یک هویت منشوری است

هویت مشهد با محوریت امام رضا(ع) یک هویت منشوری است
نایب رئیس شورای شهر مشهد گفت: معتقدیم هویت شهر ما با محوریت امام رضا(ع) یک هویت منشوری است و شهری مانند مشهد علاوه بر وجه و هویت فرهنگی، هویت تاریخی هم دارد که در طول تاریخ و جغرافیای ما نقشی در فرهنگ ما دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مشهدپیام، حمیدرضا موحدی‌زاده صبح امروز در آغاز چهل‌وهشتمین جلسه علنی شورای شهر مشهد در سالن جلسات علنی شورا با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: برخی در رسانه‌ها موضوعی مطرح کردند که می‌خواهند هویت مشهد را از بین ببرند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مشهدپیام,

این عضو شورای شهر مشهد افزود: فلسفه وجودی شهر مشهد در این رمز و راز نهفته است که اگر وجود امام رضا(ع) و مرقد مطهر ایشان وجود نداشت این جمعیت در این مکان گرد هم نمی‌آمد و این شهر به این حالت امروز شکل نمی‌گرفت.

,

نایب رئیس شورای شهر مشهد تشریح کرد: در این تردیدی نداریم که محوریت هویت شهر ما وجود مرقد امام رضا(ع) است بنابراین بی‌جهت برخی افراد مسئله‌ای که در ذهن کوچک خودشان می‌گذرد که جریانی می‌خواهد هویت شهر را از بین ببرند و محو کنند، را مطرح نکنند.

,

وی اضافه کرد: این‌که در ذهنشان این فکر را دارند مشکل خودشان است و معتقدیم هویت شهر ما با محوریت ایشان یک هویت منشوری است و شهری مانند مشهد علاوه بر وجه و هویت فرهنگی، هویت تاریخی هم دارد که در طول تاریخ و جغرافیای ما نقشی در فرهنگ ما دارد.

,

موحدی‌زاده ادامه داد: اقتصاد و گردشگری و جاذبه‌ها برای اداره بهتر شهر مستلزم این است که آن دیدگاهی که فقط مشهد را شهری زیارتی می‌بیند به این سؤال که درآمد اداره شهر از کجا تأمین می‌شود را پاسخ دهد.

,

نایب رئیس شورای شهر مشهد بیان کرد: اگر قرار باشد فقط به ۳۰ میلیون زائر هزینه دهیم باید ظرفیت‌های جدید شهر و سرمایه‌ها را فعال کنیم.

,

وی متذکر شد: انرژی‌ای را برای ممانعت از این تحولات صرف نکنیم بلکه اگر بخواهیم در این روزگار جدید شهر مشهد به بقای خود ادامه دهد راهی جز توجه به هویت منشوری نیست.

,

موحدی‌زاده تأکید کرد: فراتر از مشهد، کشور ایران با امام رضا(ع) عجین شده و آیین فرهنگی، دینی و شیعی ما اقتضای این را دارد که اولاد پیامبر(ص) را تکریم و محترم بشمریم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه