اخبار داغ

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان:

بیش از 884 هزار راس دام علیه تب برفکی واکسینه شدند/ از کنترل بیماری لپی اسکین تا مبارزه با قانقاریای کبدی

بیش از 884 هزار راس دام علیه تب برفکی واکسینه شدند/ از کنترل بیماری لپی اسکین تا مبارزه با قانقاریای کبدی
مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای سال تاکنون 884 هزار و 321 راس دام سبک و سنگین علیه تب برفکی در استان واکسینه شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی حسینی در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون با اشاره به واکسیناسیون دام های سبک و سنگین علیه بیماری تب برفکی در استان اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون 94 هزار و 813 راس گاو و 789 هزار و 508 راس گوسفند و بز علیه این بیماری واکسینه شدند.

وی با اشاره به عملیات پیشگیری و ایمن سازی دامها علیه بیماری لمپی اسکین گفت: در حال حاضر 619 راس گاو علیه این بیماری واکسینه شده اند.

به گفته وی بیماری بروسلوز یا بیماری هزار چهره یکی از بیماری‌های عفونی است که در این راستا نیز در 10 ماهه نخست سال 14 هزار و 790 راس گوساله، 28 هزار و 328 راس گاو و 253 هزار و 791 راس بره و بزغاله علیه این بیماری واکسینه شده اند.

این مسئول با بیان اینکه 631 هزار و 710 راس گوسفند و بز واکسن طاعون نشخوارکنندگان کوچک را دریافت کرده اند،افزود: در این مدت بیش از 267 هزار رأس گوسفند، بز و گاو در استان علیه بیماری آنتروتوکسمی، قانقاریا،شاربن علامتی و آگالاکسی واکسینه شدند.

گفتنی است بیماری آگالاکسی به عنوان یکی از بیماری های شایع دامی باعث کاهش شیر، لنگش، کوری و تلفات در بره و بزغاله‌ها می‌شود و تماس دام‌ها با دام‌های تازه خریداری شده عامل بروز این بیماری است که در این راستا واکسیناسیون سالانه دام‌ها جهت جلوگیری از بروز بیماری ضروری است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون ,
,
,
,
,
,
, ،, ،,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه