اخبار داغ

جنایت پهلوی‌ها در پاوه؛ کشتار مردم به دلیل حمایت از امام (ره)

جنایت پهلوی‌ها در پاوه؛ کشتار مردم به دلیل حمایت از امام (ره)
دبیر حزب موتلفه اسلامی استان کرمانشاه، کشتار سنگین مردم پاوه در حمایت از امام (ره) را از جنایات رزیم پهلوی عنوان کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا محمد کرمی‌راد در گفتگو با خبرنگار مرصاد با اشاره به جنایات رژیم شاهنشاهی در همه نقاط کشور اظهار داشت: این جنایات در تمام استانها بود، اما در تهران، قم و مشهد حساسیت بیشتر اتفاق افتاده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصاد,

وی افزود: آیت‌الله اشرفی‌اصفهانی در مسجد آیت‌الله بروجردی کرمانشاه در اعتراض به حرکت شنیع و مستهجن برهنگی زن و مرد روی تریلی که از مقابل جایگاه سخنرانی در شیراز در محل برگزاری جشن‌های 2500 ساله شاهنشاهی با هدف هنجارشکنی و ترویج نگاه سکولاریسم عبور داده شده بودند، ایراد سخنرانی کرد در نتیجه ساواک سه روز وی را زندانی کرد که با وساطت علما ایشان بعد سه روز آزاد شدند.

,

وی با اشاره به اینکه آیت الله شهید دستغیب هم همین اعتراض را داشت، افزود: امام خمینی(ره ) شاگردان با بصیرتی داشت که نهضت انقلاب اسلامی را پایداری بخشیدند.

,

کرمی‌راد ادامه داد: همین که انقلاب شکل گرفت و مصطفی خمینی شهید شد، برگزاری اولین مراسم ترحیم در مسجد آیت‌الله بروجردی به امضای علمای شهر کرمانشاه، طلبه‌ها و روحانیون رسید.

,

این مبارز دوران انقلاب افزود: اولین تظاهرات علیه رژیم شاه بعد شهادت حاج مصطفی -که امام آن را از الطاف خفیه الهی دانست- سبب نضج گرفتن انقلاب شد.

,

کرمی‌راد با اشاره به اینکه نهضت بیداری مردم از خرداد 42 شکل گرفت، بیان کرد: در مراسم شهادت حاج مصطفی رژیم شاهنشاهی به تجمع کنندگان تیراندازی کردند و همین باعث شروع تظاهراتی در اقصی نقاط کشور و شهادت گسترده عده ای شد.

,

وی افزود: این مجالس از آن پس به تظاهرات و راهپیمایی کشیده و ساماندهی می شد و در آن شعارها علیه جنایات شاهنشاهی نهادینه شد در این میان نیز شهید ذبیح اله کرمی نوارهای زیادی در جهت بصیرت افزایی مردم به ویژه عشایری ضبط می کرد.

,

کرمی راد بیان داشت: اعلامیه‌ها به واسطه نمایندگان امام چون آیت الله نجومی و مرحوم حاج آخوند در تماس با انقلابیون نجف دریافت و تکثیر می شد که در بسیاری از آن ها دعوت به راهپیمایی می کردند.

,

وی خاطرنشان کرد: مشروب فروشی و سینماها که محل اکران فیلم های مستهج بودند تبلیغات آنان مملو از تصاویری مخرب بنیان خانواده بود که با همت این مبارزان سینماها و مشروب فروشی ها به آتش کشیده شدند.

,

به گفته دبیر حزب موتلفه اسلامی کرمانشاه، بزرگترین جنایاتی که در آن مقطع توسط رژیم شاهنشاهی انجام شد این بود که در مجلس ختم حاج مصطفی به دنبال تظاهرات مردم حکومت نظامی ابتدا در اصفهان، تهران و کرمانشاه انجام شد که در روزهای نهم تا یازدهم دی ماه بیشترین کشت وکشتار مردمی رخ داد.

,

وی با اشاره به اعتصاب مردم و تعطیلی حوزه و دانشگاه افزود: کشتار سنگینی در پاوه انجام شد، اما مردم با روحیه انقلابی خود مقابل رژیم ایستادند و دست از حمایت امام برنداشتند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه