اخبار داغ

مدیرکل ایمنی و بهداشت وزارت صمت:

مجتمع مس سرچشمه یکی از صنایع برتر کشور در زمینه HSE در سال ۹۶ معرفی شد

مجتمع مس سرچشمه یکی از صنایع برتر کشور در زمینه HSE در سال ۹۶ معرفی شد
محمد یار احمدی گفت : مجتمع مس سرچشمه یکی از صنایع برتر کشور در زمینه HSE در سال ۹۶ معرفی شده و بزودی از دست وزیر صنعت، معدن و تجارت لوح تقدیر خواهد گرفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛محمد یار احمدی ظهر امروز در حاشیه نشست مدرسه ایمنی، بهداشت محیط زیست و انرژی وزارت صمت در سرچشمه گفت : در خصوص وضعیت HSE مجتمع مس سرچشمه از آمار و ارقام و شاخص هایی که از مس سرچشمه برای وزارت صنعت، معدن و تجارت گزارش می شود می توان این استنباط را داشت که از لحاظ ساختاری و تشکیلاتی این مجتمع یکی از مجتمع های موفق کشور به لحاظ برنامه و پیشگیری و نیروی انسانی متخصص است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی افزود: تنها نگرانی که در حوزه HSE مجتمع مس سرچشمه داریم این است که این مجتمع ذاتاً high risk است یعنی فعالیتهایی که اینجا انجام می شود انفجاری و اکتشافی است و برداشت موادی است که ممکن است در مقیاس معادن کوچکتر قابل مقایسه نباشد.

,

مدیرکل ایمنی و بهداشت وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: وضعیت ایمنی، محیط زیست و انرژی مجتمع مس سرچشمه را به عنوان صنایع پیشرو و برتر در کشور معرفی کردیم که مصداق سخنان ما این است که مجتمع مس سرچشمه یکی از صنایع برتر کشور در زمینه HSE در سال ۹۶ معرفی شده و بزودی از دست وزیر صنعت، معدن و تجارت لوح تقدیر خواهد گرفت.

,

یاراحمدی عنوان کرد: در حوزه محیط و انرژی، به هر حال معدن آلودگی های زیست محیطی را دارد منتها سوالی که وجود اینکه آیا چیزی که از زمین برداشت کرده و به زمین برمی گردانیم به معنای پیامد زیست محیطی است که در پاسخ باید گفت خیر.

,

مدیرکل ایمنی و بهداشت وزارت صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: ما باید جاهایی که برداشت می کنیم را مجدد بازسازی کنیم که این موضوع جزو وظایف مجتمع نیست چرا که حقوق دولتی آن به حساب دولت می رود و در صورتی که برگردانده شود بخش خصوصی یا بخش ثالث دیگری باید این کار را انجام دهد.

,

یاراحمدی به فعالیتهای زیست محیطی مجتمع مس سرچشمه اشاره و بیان کرد: توسعه فضای سبز، بازسازی و بازنگری آب از جمله فعالیتهای بخش محیط زیست در مجتمع مس سرچشمه است و از همه مهمتر فرآیندهایی که اینجا برای خردایش و شکستن سنگها انجام می شود در ماشین هایی انجام می گیرد که کمترین مقدار آلودگی را تولید می کند.

,

مدیرکل ایمنی و بهداشت وزارت صمت با تأکید بر اینکه بیشترین برند مس سرچشمه بخاطر ایمنی آن است، افزود: مجتمع مس سرچشمه وارد استفاده از انرژی های نو شده است که البته این اتفاق مهم با حمایت خودش افتاده  است نه حمایت دولت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه