اخبار داغ

امام جمعه اردبیل خبر داد؛

تالیف جامع‌ترین لغت‌نامه ترکی در اردبیل

تالیف جامع‌ترین لغت‌نامه ترکی در اردبیل
امام جمعه اردبیل گفت: بزرگ ترین وجامع ترین لغت نامه ترکی آذری با قوی‌ترین هیئت علمی و تلاش‌های میدانی در اردیبل درحال تالیف است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سبلان‌ما، آیت‌الله سیدحسن عاملی امروز در اجتماع باشکوه جمعی از اهالی اردبیل در کنار مزارشیخ صفی الدین اسحاق اردبیلی اظهار داشت: بزرگترین وجامع ترین لغت نامه ترکی آذری با قوی‌ترین هیئت علمی و تلاش‌های میدانی در اردیبل درحال تالیف است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما, ,

وی بیان کرد: در طول سه سال گذشته مجموعه‌ای بسیار نفیس از لغات اصیل و فاخر ترکی جمع‌آوری شده است.

,

امام جمعه اردبیل افزود: فقط درحرف الف بیش از52 هزار کلمه اصیل و خالص جمع آوری شده و این نشان می‌دهدکه زبان ترکی آذری از جهت ثروت لغوی زبانی بسیارغنی است.

,

وی تصریح کرد: هر فردی در هرنقطه ایران که روی این موضوع کار کرده محققین ما در ستاد تالیف سراغ او رفته‌اند و از این طریق به گنجینه‌های بسیار ذی‌قیمت و تکان دهنده دست پیدا کرده‌اند.

,

عاملی بیان کرد: من از صاحبان آن مجموعه‌ها که باستادتالیف همکاری کرده و سخاوت‌مندانه مجموعه‌های خود را در اختیار ستاد قرار دادند قلبا تشکرمی‌کنم.

,

وی افزود: محققین این مجموعه تمام تالیفات قبلی و تاریخی در کشورهای دیگر را مد نظر داشته و محاسن آنها را اخذ و تمام لغات دخیل و بیگانه را حذف و به خلوصی زیبا و قابل تحسین دست پیداکرده‌اند از همین جا فرصت را غنیمت می‌شمرم و از تمام علاقه‌مندان دعوت به همکاری می‌کنم.

,

عاملی اظهار کرد: دولت از جهت مالی  عنایت داشته و از دست این مجموعه گرفته است امروز ما با افتخارمی‌گوییم جمهوری اسلامی بزرگ ترین خدمت رابه زبان مادری ما انجام داده است.

,

وی افزود:در صورت تکمیل جلد اول ممکن است کل یا بخشی از آن درسفر ریاست جمهور رونمایی شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه