اخبار داغ

با سخنرانی آیت‌الله مکارم شیرازی؛

بیستمین همایش کتاب سال حوزه در قم برگزار می‌شود

بیستمین همایش کتاب سال حوزه در قم برگزار می‌شود
دبیر علمی همایش کتاب سال حوزه از برگزاری بیستمین همایش کتاب سال حوزه با سخنرانی آیت‌الله مکارم شیرازی در قم خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  قم فردا،حجت‌الاسلام ابوالقاسم مقیمی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری همایش کتاب سال حوزه، اظهار داشت: امسال به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی موضوع ویژه‌ای با عنوان انقلاب اسلامی در بین محورهای همایش قرار گرفت.
وی ادامه داد: در این زمینه همایش 146 کتاب به دبیرخانه رسیده است و در این میان 9 اثر به‌عنوان کاندیدای اصلی انتخاب شد که از بین 3 اثر موردتقدیر قرار می‌گیرد.
مقیمی تأکید کرد: امسال محورهایی مانند الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت، فضای مجازی، انقلاب اسلامی و خانواده را به‌عنوان محورهای اصلی معرفی کردیم که موردتوجه پژوهشگران قرار گرفت.
وی ادامه داد: یکی از رسالت‌های حوزه ترویج دینی است به همین منظور آثاری که به‌عنوان فرهنگی و تبلیغی نگارش شده است در یک رده‌ای جداگانه مورد ارزیابی قرار گرفت.
دبیر علمی همایش کتاب سال حوزه تصریح کرد: امسال درمجموع شاهد ارسال 1172 کتاب و پایان‌نامه سطح 4 به دبیرخانه همایش بودیم که در 18 گروه علمی مورد ارزیابی اجمالی قرار گرفت و از این تعداد 219 اثر توانستند از شرایط کیفی برتری برخوردار باشند.
وی ادامه داد: در این میان 51 اثر کاندیدای نهایی شدند و درنهایت آثار برگزیده روز 4 بهمن‌ماه معرفی خواهد شد.
مقیمی بابیان این‌که 250 ارزیاب در رشته‌های مختلف با دبیرخانه همکاری کردند، ابراز داشت: در میان آثار 1113 کتاب و پایان‌نامه برای برادران و 59 کتاب و پایان‌نامه برای خواهران است.
وی خاطرنشان کرد: از حیث ملیت مجموعه آثار 1025 اثر توسط نویسندگان ایرانی و 147 کتاب از سوی نویسندگان غیر ایرانی نگارش شده است.
دبیر علمی همایش کتاب سال حوزه تأکید کرد: در میان کتاب‌های ارسال‌شده به دبیرخانه 63 کتاب به زبان عربی، 3 کتاب به زبان انگلیسی، 5 کتاب سایر زبان‌ها و بقیه کتاب ایرانی هستند.
وی افزود: در بخش خارجی بیشترین استقبال و ارسال اثر از سوی کشورهای عراق و لبنان است.
مقیمی ادامه داد: امسال دومین جشنواره مقالات علمی حوزه را نیز هم‌زمان با همایش کتاب سال برگزار خواهیم کرد.
وی ادامه داد: در این زمینه نیز 47 نشریه داشتیم که در جشنواره دوم شرکت کردند و در این میان 125 مقاله از سوی اعضای هیئت تحریریه مورد ارزیابی قرار گرفت و 56 مقاله به‌عنوان منتخب انتخاب شد.
مقیمی در خصوص برنامه‌های دیگر این همایش گفت: در این همایش آیت‌الله هاشمی شاهرودی و آیت‌الله موسوی خلخالی موردتقدیر قرار خواهند گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه