اخبار داغ

مسئول حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان صنعت و معدن خراسان رضوی:

در کمتر مغازه‌ای پوشاک قاچاق وجود دارد/ افزایش نرخ ارز منجر به کاهش واردات کالاها شده

در کمتر مغازه‌ای پوشاک قاچاق وجود دارد/ افزایش نرخ ارز منجر به کاهش واردات کالاها شده
مسئول حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان صنعت و معدن خراسان رضوی گفت: به جرأت می‌گویم که عرصه را برای فروش کالای قاچاق در سطح عرضه ناامن کرده‌ایم و اکنون در کمتر مغازه‌ای پوشاک قاچاق وجود دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مشهدپیام، محمدرضا برمقدم ظهر امروز در حاشیه بازدید اعضای کمیته فرهنگی و تبلیغی کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز از واحدهای تولیدی پوشاک با اشاره به جمع‌آوری حدود 32 هزار ثوب از انواع پوشاک خارجی در استان خراسان رضوی طی 9 ماه اول امسال، گفت: ارزش این کالاها که به سازمان انبار تملیکی تحویل داده شده‌اند، بیش از 48 میلیارد ریال بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مشهدپیام,

مسئول حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی اضافه کرد: پرونده قاچاق کالاها به سازمان تعزیرات حکومتی خراسان رضوی تحویل داده شده است.

,

وی اظهار کرد: در سال 95 دستورالعمل نحوه واردات پوشاک از طرف وزیر صنعت، ‌معدن و تجارت تعیین شده که براساس آن تنها افرادی می‌توانند واردات پوشاک داشته باشند که مجوز مرکز امور اصناف و بازرگانان وزارت صنعت، معدن و تجارت را کسب کرده باشند.

,

برمقدم ادامه داد: یکی از شرایط برای وارد کردن کالا این بود که 20 درصد از ارزش وارداتی کالاهای آنان در داخل از کشور تولید شده باشد.

,

مسئول حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی متذکر شد: به جرأت می‌گویم که عرصه را برای فروش کالای قاچاق در سطح عرضه ناامن کرده‌ایم و اکنون در کمتر مغازه‌ای پوشاک قاچاق وجود دارد.

,

وی با اشاره به اینکه افزایش نرخ ارز منجر به کاهش واردات کالاها شده، بیان کرد: این موضوع برای قاچاقچیان به صرف نیست و در صورت افزایش قیمت کالا، دوباره قاچاق شکل می‌گیرد.

,

برمقدم با بیان اینکه در صورت کاهش تفاوت قیمت کالاهای داخلی و قاچاق، وارد کردن کالا برای قاچاقچی به صرفه است، افزود: امید است بتوانیم با کنترل قیمت‌ها در داخل کشور شرایط بهره‌مندی شهروندان از قیمت مناسب و کیفیت کالاها را فراهم کنیم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه