اخبار داغ

خبر خوش رئیس اتحادیه طلا مشهد به مردم و کارگاه‌های طلا سازی؛

مالیات بر ارزش‌افزوده از قیمت طلا برداشته می‌شود

مالیات بر ارزش‌افزوده از قیمت طلا برداشته می‌شود
رئیس اتحادیه طلا و جواهر مشهد گفت: امیدواریم بر اساس قول مسئولین، نمایندگان مجلس و مسئولین سازمان امور مالیاتی به‌زودی مالیات ارزش‌افزوده از قیمت طلا برداشته شود که در این شرایط خریداران طلا بجای 9 درصد، یک و نیم درصد مالیات پرداخت می‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛باقر معبودی نژاد در گفت‌و‌گو با صبح توس پیرامون وضعیت صادرات بازار طلا در مشهد اظهار کرد: در دهه 80 شاهد صادرات طلا بودیم و توانستیم در عرصه بین‌المللی بسیار مؤثر واقع شویم، صادرات طلا از مواد اولیه گرفته تا ساخت در داخل کشور انجام می‌شد ولی متأسفانه بی‌مهری برخی مسئولین باعث شد این صنعت بومی و خودکفا به حال‌وروزی بیفتند که نه‌تنها صادرات نداشته باشیم، بلکه قابلیت تأمین طلای داخل کشور را نداریم و مواد موردنیاز به‌صورت قاچاق وارد کشور می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی افزود: درگذشته مفتخر بودیم که باوجود بهترین سازندگان طلا از مشهد، تهران و اصفهان صادرات طلا به کشورهای آسیا، اروپا و کانادا داشتیم؛ اگرچه در سال 96 به تعداد محدودی صادرات انجام شد ولی در حال حاضر هیچ‌گونه صادراتی نداریم.

,

رئیس اتحادیه طلا و جواهر مشهد خاطرنشان کرد: امیدواریم بر اساس قول مسئولین، نمایندگان مجلس و مسئولین سازمان امور مالیاتی به‌زودی مالیات ارزش‌افزوده بر روی خدمات محاسبه‌شده و مالیات بر ارزش‌افزوده از قیمت طلا برداشته شود که در این شرایط خریداران طلا بجای 9 درصد، یک و نیم درصد مالیات پرداخت می‌کنند.

,

معبودی نژاد عنوان کرد: این خبر خوب هم برای خریداران و هم برای کارگاه‌هایی است که توان پرداخت مالیات را نداشتند و در این شرایط مجبور به ترک کسب‌شده بودند؛ با تحقق این وعده اشتغال‌زایی به‌صورت مجدد فراهم می‌آید و امیدواریم صادرات و ارزآوری نیز محقق شود.

,

وی اظهار کرد: در حال حاضر از امارات، ترکیه و تایلند طلا وارد کشور می‌شود، زمانی که سازنده شوق و علاقه به کار کردن نداشته باشد، خلاقیت نیز نداشته و حاضر نیست با سایر کشورها رقابت کند؛ متأسفانه ما در این حوزه عقب‌افتاده‌ایم.

,

رئیس اتحادیه طلا و جواهر مشهد ادامه داد: طلاهای وارداتی با حجم زیاد ولی وزن کم ارائه می‌شود که ازنظر قیمت برای خریدار به‌صرفه است؛ امیدوارم با نگرش‌های مثبت به بازار رقابت جهانی برگردیم و حرفی برای گفتن داشته باشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه