اخبار داغ

استاندار مرکزی اعلام کرد:

رتبه ۲۹ کشوری مرکزی از حیث مشارکت زنان در امور اقتصادی/صنایع‌دستی در کشور مغفول مانده است

رتبه ۲۹ کشوری مرکزی از حیث مشارکت زنان در امور اقتصادی/صنایع‌دستی در کشور مغفول مانده است
استاندار مرکزی گفت: آمارهای مشارکت زنان در امور اقتصادی در استان نسبت به کشور در رتبه ۲۸ و ۲۹ است، نگران‌کننده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ سید علی آقازاده استاندار مرکزی عصر روز دوشنبه در نشست تخصصی بانوان کارآفرین و فعال اقتصادی استان گفت: آمارهای مشارکت زنان در امور اقتصادی در استان نسبت به کشور در رتبه ۲۸ و ۲۹ است، نگران‌کننده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

وی افزود: هرچند نرخ اشتغال خوب است ولی باید بخش اقتصادی درآمدزایی استان به‌خصوص میزان مشارکت زنان در فعالیت‌های اقتصادی را بهبود ببخشیم چرا که این میزان مشارکت زیبنده استان نیست.

,

استاندار مرکزی بازخورد این جلسات را مثمر ثمر دانست و عنوان کرد: این جلسات می تواند رتبه فعالیت بانوان در حوزه های مختلف از جمله اقتصادی و صنعتی بالا ببرد.

,

وی با اشاره به کاهش نرخ بیکاری در استان عنوان کرد: استان مرکزی به عنوان استان موفق در پایین آوردن نرخ بیکاری توانسته نرخ بیکاری را از ۸.۴ درصد در سال ۹۶ به ۶.۹ درصد در سال جاری برساند.

,

آقازاده با اشاره به شرایط اقتصادی کشور اظهار کرد: در شرایط اقتصادی کشور که همه دندان طمع و دشمنی را تیز کردند که به جمهوری اسلامی آسیب بزنند، امروز اجر سرباز حاضر در جبهه اقتصادی از  سرباز جبهه نبرد کمتر نیست.

,

وی افزود: یک کارگر یا کارفرمای زن یا مرد که در این جبهه تلاش می کند، معیشت خود و خانواده خود و افراد دیگر را تأمین می کند و گاهی دهها و صدها نفر از این تلاش ارتزاق می کنند.

,

صنایع دستی در کشور مغفول مانده است

, صنایع دستی در کشور مغفول مانده است, صنایع دستی در کشور مغفول مانده است,

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه صنایع دستی و فنی حرفه ای و... می تواند فرصت هایی را برای معیشت خانوارها ایجاد کند اظهار کرد: متاسفانه صنایع دستی در کشور ما مغفول است و ظرفیت هایی دارد که می توان از آن استفاده کرد.

,

وی ادامه داد: در طول یکماه گذشته در زمینه سرمایه گذاری و خرید محصولات صنایع دستی در استان اتفاقات خوبی افتاده و امیدواریم استمرار و ادامه یابد.

,

آقازاده با تاکید بر فعالیت مفید کمیته امداد در اشتغال زنان سرپرست خانوار و بد سرپرست تصریح کرد: عملکرد کمیته امداد امام خمینی مصداق مثلی است که برای کمک به کسی به او ماهی ندهید بلکه ماهیگیری یاد بدهید.

,

وی افزود: اشتغال زنان  به خصوص مشاغل خانگی از ظرفیت های نهفته ای است که با انسجام و برنامه ریزی می توان از آن استفاده کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه