اخبار داغ

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور خبرداد؛

اعزام 12 هزار دانشگاهی به عتبات عالیات

اعزام 12 هزار دانشگاهی به عتبات عالیات
رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور در اردبیل با بیان اینکه لحظات حضور در عتبات عالیات، از عمر انسان محسوب نمی شود، گفت: این در حالی است که زائر بتواند شرایط زیارت را نیز رعایت کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سبلان‌ما، حجت الاسلام سید محمدرضا فقیهی رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشورر عصر امروز  در جمع زائرین دانشگاهی استان اردبیل به بیان فضایل زیارت عتبات عالیات پرداخت و گفت: دانستن اینکه به کجا می رویم از خود سفر مهم تر است چراکه عارف شدن، مسیر انسان را در زندگی متحول می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

وی در ادامه سخنان خود به بیان فضایل زیارت مرقد مطهر امام علی(ع) پرداخت و گفت: فضیلت هایی که از پیامبر اکرم(ص) در مورد امام علی(ع) ذکر شده برای هیچ یک از صحابه بیان نشده است.

,

فقیهی در ادامه سخنان خود از زائرین دانشگاهی خواست در فرصت باقی مانده تا اعزام به عتبات عالیات به مطالعه و تدبر در نهج البلاغه همت کنند تا بتوانند با معرفت هرچه بیشتر این سفر معنوی را درک کنند.

,

وی به زیارت جامعه کبیره اشاره کرد و گفت: در این زیارت نامه کامل، 400 ویژگی ائمه معصومین(ع) توصیف شده که اغلب انها نیز مربوط به امام اول شیعیان یعنی حضرت علی (ع) است.

,

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) دردانه ائمه معصومین(ع) است گفت: خداوند شفا را در تربت امام حسین(ع) قرار داده است.

,

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور در ادامه سخنان خود به تبیین فضیلت های نماز شب پرداخت و گفت: اقامه نماز شب بر تربت امام حسین(ع) آن هم با اعتقاد قلبی موجب برداشته شدن حجاب های عالم از دیدگان مومن می شود و وی به امنیت و ارامشی بی بدیل دست پیدا می کند.

,

وی تصریح کرد: امام حسین(ع) تنها امامی است که زیارت اربعین دارد و این به خاطر فضایل بی شمار این امام معصوم است بطوریکه هرکس به زیارت این امام معصوم(ع) نائل شود ثانیه های حضورش در این سفر معنوی از لحظات عمر وی محسوب نمی شود.

,

فقیهی در پایان سخنان خود به نحوه بهره مندی از برکات زیارت عتبات عالیات پرداخت و گفت: انسان باید قبل از سفر تمام دیون خود را بپردازد  و از گناهان خود توبه کند.

,

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور با بیان اینکه حق الناس مهمترین عامل عدم بهره مندی مومن از برکات این سفر معنوی است، گفت: حق الناس شفاعت بردار نیست.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه