اخبار داغ

همایش بیستمین دوره عتبات عالیات دانشگاهیان استان در اردبیل

همایش بیستمین دوره عتبات عالیات دانشگاهیان استان در اردبیل
همایش بیستمین دوره عتبات عالیات دانشگاهیان استان اردبیل با حضور رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور و دانشگاهیان زائر در سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سبلان‌ما، عصر امروز همایش بیستمین دوره عتبات عالیات دانشگاهیان استان اردبیل با حضور حجت الاسلام سید محمدرضا فقیهی رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور و دانشگاهیان زائر در سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

400 دانشگاهی استان به عتبات عالیات اعزام می شوند

, 400 دانشگاهی استان به عتبات عالیات اعزام می شوند,

حجت الاسلام عبداله حسنی رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان در ابتدای سخنان خود به بیان فضایل زیارت امام حسین(ع) پرداخت و گفت: طبق روایات برجای مانده از ائمه معصومین هر کس که به زیارت امام حسین (ع) برود مثل این است که به عرش الهی رفته است.

,

وی در ادامه سخنان خود به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) در خصوص زیارت ائمه معصومین(ع) اشاره کرد و گفت: خود پیامبر اکرم(ص) فرمودند: هر کس از امت من به دیدار فرزندان من برود، بر من واجب است که فردای قیامت به دیدار همان شخص بروم و شفاعت او را بکنم.

,

سفر زیارت عتبات عالیات یک سفر معراج گونه است

, سفر زیارت عتبات عالیات یک سفر معراج گونه است,

حسنی در ادامه سخنان خود به توصیف برکات تربت امام حسین(ع) پرداخت و گفت: در کفن هر مسلمانی که ذره ای از تربت ناب امام حسین(ع) گذاشته شود، فرشتگان سوال کننده در قبر جرات پرسش از وی را ندارند.

,

وی با بیان اینکه سفر زیارت عتبات عالیات یک سفر معراج گونه است، گفت: هر انسانی که توفیق زیارت امام حسین(ع) را کسب کرد و با معرفت این سفر را درک کرد مثل کسی است که توانسته است راه صد ساله را در یک شب بپیماید، چراکه حربن یزید ریاحی با درک شرایط و پیوستن با معرفت به اردوگاه امام حسین (ع) و شهادت در راه دین توانست در یک شب راه صد ساله را طی  کند.

,

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه  های استان در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح فرایند ثبت نام دانشگاهیان به عتبات عالیات پرداخت و گفت: با توجه به دو برابر شدن هزینه این سفر معنوی، حدود 950 نفر از دانشگاهیان استان با مراجعه به سامانه لبیک نسبت به ثبت نام اولیه خود اقدام کرده بودند که پس از فرایند قرعه کشی و با توجه به ظرفیت های موجود، 400 دانشگاهی استان توفیق زیارت عتبات عالیات را کسب کردند.

,

وی به بازه زمانی اعزام زائران به عتبات عالیات نیز اشاره کرد و با اینکه اولین کاروان اعزامی استان اردبیل 9 بهمن ماه از راه زمینی آغاز خواهد شد گفت: کار اعزام  زائران دانشگاهی استان در قالب 11 کاروان دانشجویی، اساتید و کارکنان تا اردیبهشت سال 98  ادامه خواهد داشت.

,

حسنی در پایان سخنان خود به اعزام دانشجویان به پیاده روی اربعین حسینی نیز اشاره کرد و گفت: از 300 دانشجویی اعزامی به همایش پیاده روی اربعین حسینی استان، 120 زائر دانشجو به صورت متمرکز اعزام شدند.

,

وی گفت: حدود 50 نفر از اساتید دانشگاه ها نیز در قالب 2 کاروان به این همایش عظیم اعزام شده بودند.

,

سفرهای معنوی ، نقطه عطف در زندگی همه مسلمانان است

, سفرهای معنوی ، نقطه عطف در زندگی همه مسلمانان است,

عزیز حبیبی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی نیز در ادامه این مراسم به دستاوردهای این سفر معنوی اشاره کرد و گفت: سفرهای معنوی به خصوص زیارت خانه خدا و ائمه معصومین نقطه عطف در زندگی همه مسلمانان است.

,

وی به برکات سفرهای معنوی اشاره کرد و گفت: اگر انسان بتواند بستر معنویت را در درون خود زنده نگه دارد همواره می تواند از برکات این سفر در دورات زندگی خودش بهره مند شود.

,

اعطای تسهیلات مالی به زائرین دانشگاهی

, اعطای تسهیلات مالی به زائرین دانشگاهی,

مجتبی حافظی دبیر ستاد عتبات عالیات دانشگاه های استان اردبیل نیز در این مراسم ضمن بیان نکات مهم پیش از سفر به برنامه های فرهنگی قبل از اعزام زائران به عتبات عالیات اشاره کرد و گفت: بسته فرهنگی موجود بهترین منبع برای زائرین است تا با شناخت کامل نسبت به عتبات عالیات، ائمه معصومین  و فضیلت زیارت کربلا به این سفر معنوی اعزام شوند تا با حضور دل و کسب معرفت در این سفر بتوانند از برکات حاصل شده در پایان عمر دنیوی بهره مند شوند.

,

وی در ادامه سخنان خود از اعطای وام به سفر به زائران دانشگاهی خبرداد و گفت: دانشجویان زائر که زیر مجموعه وزارت علوم هستند با مراجعه به صندوق رفاه دانشجویی می توانند از  وامی به مبلغ بیست میلیون ریال برای سفر زمینی و سی میلیون ریال برای سفر هوایی بهره مند شوند.

,

وی به دانشجویان دانشگاه  علوم پزشکی و کارکنان دانشگاه ها نیز اشاره کرد و گفت: این زائران نیز می توانند  همراه مدارک خود به بانک ملت مراجه و از تسهیلات فوق بهره مند شوند.

,

حافظی در بخش دیگری از سخنان خود به شرایط نظام وظیفه نیز اشاره کردو گفت: طبق هماهنگی های صورت گرفته تعهدنامه محضری حذف شده و زائرانی که شرایط خدمت نظام وظیفه را ندارند می توانند با مراجه به دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محققق اردبیلی نسبت به امضای تعهد فوق اقدام کنند.

,

وی در پایان سخنان خود به برنامه های بعد از زیارت نیز اشاره کرد و گفت: بعد برگشت کاروان از زیارت عتبات عالیات، طی برنامه ریزی های انجام گرفته هر کاروان بسته به توافق زائرین ماهانه یا بصورت فصلی برنامه های معرفت افزایی نیز برگزار خواهد کرد.

,

انتهای پیام/ج

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه