اخبار داغ

معاون وزیر و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن وزارت راه و شهرسازی خبر داد؛

ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در طرح اقدام ملی/ زمین به صنوف آلاینده واگذار می شود

ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در طرح اقدام ملی/ زمین به صنوف آلاینده واگذار می شود
معاون وزیر و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: درطرح اقدام ملی مقرر شده ۴۰۰ هزار واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، شرکت بازآفرینی شهری و شرکت عمران شهرهای جدید ساخته شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، علی نبیان معاون وزیر و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن وزارت راه و شهرسازی شب گذشته در شورای مسکن استان خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: بحث مسکن مهر و پیگیری مسکن های مهر در کل کشور یک مسئله مهم است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان, ، علی نبیان معاون وزیر و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن وزارت راه و شهرسازی شب گذشته در شورای مسکن استان خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: بحث مسکن مهر و پیگیری مسکن های مهر در کل کشور یک مسئله مهم است.,

 

,

وی افزود: بر اساس منویات رئیس‌جمهور و وزیر راه و شهرسازی در دستور کار دولت وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته که در مدت زمان کوتاهی مسکن‌های مهر کشور با همکاری استانداران در سال ۹۸ آن دسته از مسکن های مهر که مشکل حقوقی ندارند پرونده‌ آنها بسته شود.

,

 

,

معاون وزیر و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن وزارت راه و شهرسازی بیان کرد: در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت موارد پیگیری می‌شود که در حال انجام است و برنامه ریزی شده که بر این اساس در استان‌ها حضور پیدا کرده و با همکاری استانداران و معاونان عمرانی برای سرعت بخشی به اقدامات موردنظر تلاش شود.

,

 

,

نبیان با اشاره به طرح اقدام ملی، عنوان کرد: بر اساس طرح اقدام ملی مقرر شده ۴۰۰ هزار واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، شرکت بازآفرینی شهری و شرکت عمران شهرهای جدید ساخته شود که زمین‌های مورد نیاز بنیاد مسکن در این طرح را سازمان ملی زمین و مسکن تامین می‌کند. 

,

 

,

معاون وزیر و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: یکی از مسائلی که در شهر بیرجند مطرح بوده بحث های واگذاری اراضی جهت صنوف آلاینده است.

,

 

,

نبیان بیان کرد: قبل از سفر به خراسان‌جنوبی و بازدید از محل مورد نظر برای واگذاری زمین به صنوف آلاینده پیش‌بینی شد جهت آماده سازی زمین با حمایت دولت و بخش خصوصی اقداماتی در سه فاز انجام شود با توجه به اینکه فاز یک واگذار شده و طی بازدیدی که امروز از مکان صورت گرفت و گزارش کاری که توسط مدیرکل راه و شهرسازی استان ارائه شد قرار بر این شد که فاز دوم و سوم زودتر انجام و دغدغه‌های موجود در این خصوص نیز رفع شود که برای فازهای دوم و سوم نیز زیر ساختها فراهم شده است.

,

 

,

وی با اشاره به شهرک IT که یکی دیگر از مباحث مطرح شده در جلسه بود، گفت: در صورت تامین زیرساخت‌ها و تأمین منابع آب مجوز را برای واگذاری زمین صادر خواهیم کرد.

,

 

,

نبیان اظهار کرد: موضوع شهرداری سربیشه نیز پیگیری خواهد شد در خصوص آماده سازی فضای سبز مهرشهر نیز بر اساس گزارشی از روند اجرای کار در خصوص منابع مالی و تهاتری که باید صورت گیرد همکاری می‌کنیم.

,

 

,

معاون وزیر و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن وزارت راه و شهرسازی بیان کرد: برای پارک خطی نیز با همکاری شهرداری تامین منابع را انجام خواهیم داد.

,

 

,

وی با اشاره شهرک زعفرانیه، افزود: مشکلات این شهرک در بحث زمین نیز پیگیری و حل خواهد شد.

,

 

,

نبیان با اشاره به جابجایی پادگان 04 ارتش از وسط شهر بیرجند، اظهار کرد: جابجایی پادگان‌ها از داخل شهر از درخواست‌های مقام معظم رهبری بوده و برای سراسر کشور بوده و مختص بیرجند نیست.

,

 

,

معاون وزیر و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: باید سند مالکیت به نام دولت باشد که در این راستا برنامه‌ریزی شده طی دو هفته آینده در ستاد وزارت دفاع جلسه برگزار شده و این موضوع تعیین تکلیف شود.

,

 

,

وی با اشاره به ساخت پارک مورد نظر در محل پادگان، گفت: در خصوص بحث پارک در محل پادگان می توان موضوع را حل کرد و مشکل در این خصوص نیست.

,

 

,

نبیان خاطرنشان کرد: با دوستان وزارت دفاع صحبت می‌کنم که اجازه تخریب دیوار و برداشتن سیم خاردارها را بگیریم که ان شاءالله طی روزهای آینده این هماهنگی با مسئولان در وزارت دفاع صورت خواهد گرفت.

,

 

,

معاون وزیر و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن وزارت راه و شهرسازی در خصوص مسکن مهر ۷۹۸ واحدی ارتش، اظهار کرد: پروژه، پروژه خوبی است که ان‌شاءالله گزارشی از روند پیشرفت این پروژه را خدمت وزیر خواهم داد و با توجه به اتمام این پروژه به جز ۴۳ واحدی که در استان مشکل دارند می‌توان گفت پرونده مسکن مهر در خراسان جنوبی بسته شده است.

,

 

,

وی تصریح کرد: برگزاری جلسه شورای مسکن استان می‌توانند مشکلات ساخت و ساز را برطرف کند. بحث اقدام ملی که در دستور کار وزیر راه شهرسازی و دولت است چه در خصوص بازآفرینی شهری و چه بنیاد مسکن نیازمند همکاری همه جانبه است که لازم است با همکاری همه با هم طی سالهای آینده مسکن های تحت عنوان اقدام عملی در سطح کشور ساخته شود.

,

 

,

نبیان گفت: درخواستی که از استاندار خراسان جنوبی دارم این است اگر زمینی در سطح استان برای طرح های جامع شهری که در حال بازنگری برای اقداماتی که مدنظر استان است وجود دارد در اختیار سازمان‌ها قرار گیرد.

,

 

,

معاون وزیر و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن وزارت راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: برای واگذاری زمین جهت ساخت درمانگاه در شمال شهر بیرجند را نیز پیگیری خواهیم کرد.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه