اخبار داغ

پروژه بزرگ جاده یاسوج به سی سخت در خواب زمستانی/افزایش خطرات جاده ای با نیمه کاره ماندن محور ارتباطی+تصاویر

پروژه بزرگ جاده یاسوج به سی سخت در خواب زمستانی/افزایش خطرات جاده ای با نیمه کاره ماندن محور ارتباطی+تصاویر
پروژه تعریض محور ارتباطی یاسوج به سی سخت که از پیشرفت خوبی برخوردار بود مدتی است راکد مانده و این موضوع خطرات جاده ای و احتمال تصادفات را افزایش داده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیردنا؛ پروژه تعریض محور ارتباطی یاسوج به سی سخت که از پیشرفت خوبی برخوردار بود مدتی است راکد مانده و این موضوع خطرات جاده ای و احتمال تصادفات را افزایش داده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیردنا,

 

,

 

,

شهر توریستی سی سخت مرکز شهرستان دنا در 35 کیلومتر یاسوج قرار دارد که با جاذبه های گردشگری فراوان و آبو هوای دلنشین و خنک مقصد مسافران زیادی در فصول مختلف سال است.

,

 

,

, ,

 

,

اولبن مولفه برای پیشرفت و توسعه یک شهر و استان، بهره مندی از جاده های دسترسی استاندار و مطلوب است که استان کهگیلویه وبویراحمد در این زمینه محروم بوده و از جاده های خوبی برخوردار نیست.

,

 

,

 

,

پروژه چهارخطه کردن محور یاسوج به سی سخت که به دلیل کوهستانی بودن و وجود معارضات میدانی با کندی پیش می رفت، مدتی بود با پیشرفت قابل قبولی در حال اجرا بود ولی تاسفانه اکنون مشاهده می کنیم که این پروژه راکد مانده است

,

 

,

 

,

جاده یاسوج به سی سخت به عنوان قدیمی ترین جاده در مناطق سردسیری استان که از وسط بلوطهای کهنسال با داشتن پیچ های خطرناک و مرگ آفرین عبور می کند یکی از جاده های پر تصادف  استان به حساب می آید که به قول برخی مرگ را برای انسان تداعی می کنند.

,

, ,

 

,

این جاده ارتباطی با داشتن بیشترین پیچ های تند و متعدد یکی از جاده صعب العبور کشو بوده که در چند سال اخیر با ساماندهی قسمت های از این جاده  ارتباطی، برخی از نقاط کور آن ساماندهی شده و جانی دوباره به خود گرفته است.

,

 

,

هرچند که در ورودی شهر سی سخت هنوز آثار این پیچ های خطرناک بر همه عیان است و وجود چندین تصادف در این منطقه و کشته شدن هموطنانمان را شاهد بوده ایم اما همچنان مسئولان برای برون رفت از این موضوع به دنبال راهکارهای مناسب هستند.

,

 

,

, ,

 

,

گفتنی است این جاده که چند سالی است که به دلیل مناقشه بین منابع طبیعی و راه و شهرسازی به دلیل قطع غیر اصولی و بی رویه بلوطهای کهنسال نیمه کاره رها شده به دستور استاندار دولت دوازدهم از سر گرفته خواهد شد.

,

 

,

 

,

هرچند که برای بازگشایی و ساماندهی این جاده بلوطهای زیادی به دلیل قرار کرفتن در حریم این جاده مواصلاتی بر زمین زده خواهند شد ولی می توان با استفاده از تکنولژی ها موجود اقدام به جابجایی درختان کهنسال بلوط در این مسیر کرد.

,

 

,

 

,

تصاویر تکمیلی در زیر آمده است:

,

,

,
,
,
, ,
, ,
, ,
, ,


انتهای پیام/

,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه