اخبار داغ

بیش از ۱۶ هزار مترمربع از موقوفات سردشت رفع تصرف شد

بیش از ۱۶ هزار مترمربع از موقوفات سردشت رفع تصرف شد
رییس اداره اوقاف و امور خیریه سردشت گفت: از ابتدای امسال ۶ موقوفه به مساحت ۱۶ هزار و ۱۳۲ مترمربع با صلح و سازش و همچنین رای دادگاه از دست متصرفان خارج و در سامانه جامع موقوفات به ثبت رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا رحمان شمسی در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز افزود: ارزش موقوفات رفع تصرف شده بر اساس گزارش کارشناسان ۱۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی بیان کرد: هشت هزار مترمربع باغ انگور، هشت هزار مترمربع زمین کشاورزی، ۲ باب مغازه سه دهنه با متراژ ۱۲ مترمربع، یک باب ساختمان مسکونی ۲ طبقه به متراژ ۱۲۰ مترمربع در داخل شهر سردشت به همراه یک مغازه تجاری از جمله موقوفات بازپس گیری شده هستند.

,

وی اظهار داشت: به منظور ساماندهی اراضی و املاک موقوفه در مناطق شهری و روستایی و حل مشکلات تصرف این اماکن در مجموعه حقوقی، گزارشات رسیده در این خصوص طبق اسناد بررسی و مطابق آن ها اقدام می شود.

,

رییس اداره اوقاف و امور خیریه سردشت گفت: رفع اختلافات اراضی موقوفه با نشست های شورایی و ریش سفیدان در مناطق روستایی و شهری با همدلی و تفاهم حل و فصل می شود.

,

شمسی با تاکید بر جایگاه ارزشمند سنت حسنه وقف گفت: مردم خیرخواه این شهرستان موقوفات زیادی را به جای گذاشته و این اداره بر خود لازم می داند که در جهت حفظ و صیانت از آنها تلاش کند.

,

وی از مردم شهرستان خواست که با افراد سودجو که در تصرف اراضی موقوفه نقش دارند مقابله و حامی موقوفات باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه