اخبار داغ

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان:

تصویب قانون حمایت از کار و کارگر جزو برکات انقلاب است/ پیشرفت های غیرقابل قیاس دوره 40ساله

تصویب قانون حمایت از کار و کارگر جزو برکات انقلاب است/ پیشرفت های غیرقابل قیاس دوره 40ساله
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان، تصویب قانون کار که منجر به حمایت از حقوق کارگران شد را جزو برکات نظام مقدس اسلامی در ایران دانست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛مهرداد جهاندیده که به مناسبت فرارسیدن ایام چهل سالگی پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران در دفتر عصرهامون حاضر شده بود در گفتگو با خبرنگار ما اقدامات و خدمات ارائه شده به مردم استان در حوزه تعاون و کار را به نسبت دوران شاهنشاهی غیر قابل قیاس دانست و تصریح کرد: تعداد تعاونی های فعال استان تا پایان حکومت پهلوی زیر 10 واحد بوده که در مجموع 20 نفر عضو داشته اند، در حالی که امروزه بیش از 2هزار و100 تعاونی فعال داریم که 500 هزار نفر در آن ها عضویت دارند و این خود به خوبی نشان دهنده رشد چشمگیر تشکیل تعاونی و عضویت اعضا در آنها است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مهرداد جهاندیده که به مناسبت فرارسیدن ایام چهل سالگی پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران در دفتر , عصرهامون,  حاضر شده بود در گفتگو با خبرنگار ما اقدامات و خدمات ارائه شده به مردم استان در حوزه تعاون و کار را به نسبت دوران شاهنشاهی غیر قابل قیاس دانست و تصریح کرد: تعداد تعاونی های فعال استان تا پایان حکومت پهلوی زیر 10 واحد بوده که در مجموع 20 نفر عضو داشته اند، در حالی که امروزه بیش از 2هزار و100 تعاونی فعال داریم که 500 هزار نفر در آن ها عضویت دارند و این خود به خوبی نشان دهنده رشد چشمگیر تشکیل تعاونی و عضویت اعضا در آنها است.,

وی گفت: در حوزه ورزش کارگری نیز که تا قبل از انقلاب هیچ اقدامی در استان انجام نشده بود، 4 مجموعه ورزشی در شهرستان های زاهدان، زابل، خاش و ایرانشهر احداث گردید که در حال حاضر مورد استفاده جامعه عظیم کارگری قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در زمینه بهداشت کارگران تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی هیچ اتفاق خاصی رخ نداد ولی امروز شاهد ارائه خدمات مناسب توسط خانه های بهداشت کارگری به این قشر از جامعه هستیم اظهار کرد: تا آن زمان مرجعی مشخص برای حل اختلافات وجود نداشت، در حالیکه امروزه شاهد فعالیت بالغ بر 20 هیات تشخیص و هیات حل اختلاف تنها در این استان هستیم.
,
,
,
,

,
, ,

وی مهم ترین هدف از حمایت اشتغال روستایی را جلوگیری از کوچ بی رویه روستانشینان به شهرها برشمرد و اذعان کرد: در این بخش برنامه های مدون و اثرگذاری در دست اجراست که در دوره پهلوی تقریبا هیچ فعالیتی در این حوزه انجام نمی شد.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان از کارگران به عنوان یکی از ستون های اصلی انقلاب اسلامی در ایران یاد کرد و گفت: بی تردید کارگران از جمله اقشاری هستند که با حضور مستمر در راهپیمایی ها و تظاهرات ضد رژیم ستم شاهی، همواه به فرامین  و فرمایشات امام خمینی (ره) لبیک گفته و انقلاب شکوهمند اسلامی را در ایران رقم زدند.
,
,
,
,

,
, ,
وی با اشاره به اینکه تا قبل از سال 57 در ایران قانون کار وجود نداشت و کمیسیون ها و کارگروه هایی که امروزه از حقوق کارگر حمایت می کنند همه بعد از انقلاب به وجود آمده اند تاکید کرد: قانونی که امروز در جهت صیانت از حقوق کارگران و افزایش سطح ایمنی شان مورد استفاده قرار می گیرد، پس ازپیروزی انقلاب مصوب و اجرایی شده است.

جهاندیده خاطرنشان کرد: در سال های قبل از انقلاب امورات و برنامه ها به صورت ضابطه مند و برای یک جامعه هدف مشخص دنبال نمی شد، اما پس از آن کشور شاهد تحولی بنیادین در این خصوص بود و برای اقشار مختلف برنامه های هدفمندی در نظر گرفته شد.
 
,
,
,
,
, ,

وی ادامه داد: مبنای این برنامه ها اشتغال زایی، با تکیه بر توانمندسازی نیروی کار بوده که حوشبختانه در مباحث آموزشی نیز قدم های بسیار خوبی برداشته شد.

این مقام مسئول اظهار کرد: یکی از موضوع های مهمی که در حوزه کارگری پس از انقلاب حادث شد، زائرسراهای کارگری بود که با احداث شان دغدغه ای بزرگ از جامه کارگری کشور مرتفع شد.
,
,
,
,

,
, ,


وی در پایان گفت: معیشت کارگران همواره مهم ترین دغدغه مجموعه این وزارتخانه است که در طول سال های پس از انقلاب، سعی شده تا همواره مورد توجه قرار بگیرد.
 
انتهای پیام/

,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه