اخبار داغ

محلات حاشیه نشین بندرعباس غرق در زباله!/کمبود سطل زباله در «دوهزار» بیداد می کند

محلات حاشیه نشین  بندرعباس غرق در زباله!/کمبود سطل زباله در «دوهزار» بیداد می کند
کوی ملت(دوهزار)، یکی از محلات قدیمی و پر جمعیت بندرعباس محسوب می شود که دارای هزار و یک مشکل لاینحل بوده به طوری که با ورود به این محله با دپوی زباله ها در میان کوچه و خیابان های این شهر مواجه می شویم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ بندرعباس به دلیل موقیعیت استراتژیک آن به شهر 72 ملت شهرت دارد و با دارا بودن فرصت های مختلف شغلی به شهری مهاجر پذیر تبدیل شده که انواع قومیت های مختلف سراسر کشور را در خود جای داده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

در چند سال اخیر با ورود غول خشکسالی به روستاهای هرمزگان همچنین صنعتی شدن جوامع روستاییان را  مجبور به ترک از دهستان خود کرده؛ و آن ها که فاقد هر گونه سرمایه اولیه بوده مجبور به سکونت در خانه های بدون ایمنی در محلات حاشیه نشین بندرعباس هستند.

,

از یک طرف افراد مهاجر و از طرفی دیگر روستاییانی که به شهر آمده اند دو بازوی بوده که حاشیه نشینی را در شهر اقتصادی بندرعباس افزایش داده است؛ کمربندی، کوی آیت الله غفاری(شهناز سابق)، محله چاهستانی ها، کوی ملت(دوهزار) از محلات حاشیه نشین شهر بندرعباس به شمار می روند.

,

اکثر  ساکنان  محلات حاشیه نشین بندرعباس را قشر ضعیف، کم در آمد و کارگری تشکیل می دهند و از یک طرف فشارهای زندگی و از طرفی دیگر بی توجهی مسئولان مانند زخمی بر پیکره این محلات شهروندان را آزار می دهد.

,

 

,

, ,

کوی ملت زیر پونز مسئولان شهری

, کوی ملت زیر پونز مسئولان شهری ,

کوی ملت(دوهزار)، یکی از محلات قدیمی و پر جمعیت بندرعباس محسوب می شود که دارای هزار و یک مشکل لاینحل بوده به طوری که با ورود به این محله با دپوی زباله ها در میان کوچه و خیابان های این شهر مواجه می شویم که در نبود سطل زباله های کافی در این منطقه باعث رها سازی زباله ها و تجمع آن ها در میان خیابان ها و پیاده رو ها شده است.

,

این زباله ها علاوه بر اینکه انتقال دهنده بیماری ها بوده باعث زشت کردن چهره شهر نیز می شود که همت والای مسئولان در شهرداری ها را می طلبد که با برنامه ریزی دقیق و جامع از انباشت زباله ها در این محلات جلوگیری کنند.

,

بلوار کارگر محله کوی ملت یکی از مناطقی بوده که در زیر پونز مسئولان شهرداری قرار گرفته چرا که اکثر معابر آن تاریک بوده و درختان بدون هرس در این بلوار رها شده اند که این امر خود باعث نرسیدن نور چراغ ها به خیابان ها می شود.

,

در این منطقه درختان قدشان از تیرهای چراغ برق بیشتر شده و نورهای تیرهای برق در لابه لای شاخ و برگ درختان گم شده و باعث تاریکی این معابر شده که خود تاریکی باعث افزایش جرم و جنایان های فراوان می شود.

,

 

,

, ,

 

,

دپوی زباله ها باعث مخدوش شدن چهره دوهزار شده است

, دپوی زباله ها باعث مخدوش شدن چهره دوهزار شده است,

علی رودباری، یکی از ساکنان کوی ملت در گفتگو با خبرنگار هرمز با اشاره به دپوی زباله ها در معابر این محله عنوان کرد: کم کاری و بی توجهی مسئولان شهرداری این منطقه را می توان به وضوح در این محله دید چرا که روزانه ما شاهد وجود زباله های فراوان در کوچه پس کوچه های این منطقه هستیم.

,

این شهروند با تاکید بر اینکه دپوی زباله ها باعث مخدوش شدن چهره این محله شده است، تصریح کرد: در سایه کمبود سطل های زباله در این محله باعث شده شهروندان زباله های خود را در گوشه و کنار دیوار خانه هایشان و یا در معابر قرار دهند.

,

رودباری عنوان کرد: فرزندانمان که برای بازی به کوچه می آیند با این زباله ها همجوار می شوند که این امر باعث مریض شدن آنها شده چرا که زباله ها به خودی خود ناقل انواع بیماری ها هسند.

,

وی با بیان اینکه دپوی زباله ها باعث افزایش حیوانات موزی شده است، گفت: دپوی زباله ها در این منطقه تبدیل به منبعی ناب برای تغذیه حیوانات موزی شده که افزایش این جانواران باعث آزار و اذیت شهروندان این منطقه می شود.

,

این شهروند خاطر نشان کرد: زباله گردها برای به دست آوردن مواد بازیافتی کیسه های زباله این آشغال ها را پاره کرده و باعث پخش شدن این زباله ها در سطح محله می شود که ساکنان این محله خواستار افزایش سطل های زباله در این منطقه هستند.

,

امید است که مسئولان استان به خصوص شهرداری بندرعباس توجه و نگاه ویژه ای به محلات حاشیه نشین به خصوص محله کوی ملت داشته باشند چرا که دپوی زباله در این منطقه تبدیل به چالشی برای شهروندان شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه