اخبار داغ

ظرفیت های پنهان علم و فناوری استان بوشهر/ بوشهر می تواند قطب علمی جنوب کشور باشد

ظرفیت های پنهان علم و فناوری استان بوشهر/ بوشهر می تواند قطب علمی جنوب کشور باشد
در سفر معاون علم فناوری به دارالحماسه جنوب کشور بخشی از ظرفیت های پنهان بوشهر در بخش علم و فناوری آشکار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس منابع طبیعی و موقعیت استراتژیک استان بوشهر در اولین نگاه سرمایه ای برای توسعه و پیشرفت است اما در واقعیت این منابع خدادادی کمک چندانی به توسعه و پیشرفت استان نکرده اند و جنبه های منفی و پیرامونی حضور صنایع مختلف در استان بعضی از مواقع موجبات زیان گردیده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

تکیه بر استان بوشهر بر درآمدهای کم حاصل از صنایع نفت و گاز که علاوه بر سهم خود از بودجه کشور می گیرد و انتظار جوانان استان به اشتغال در این صنعت در عدم استقبال جوانان این خطه از بروز خلاقیت های فردی و مشاغلی که نیاز به تلاش بیشتر دارند شده است.

,

این تفکر در سهم نامطلوب استان بوشهر با توجه به پتانسیل خود از تولید علم و فناوری و درآمدزایی  تاثیر دارد. سفر معاون علم و فناوری رئیس جمهوری به استان بوشهر تا اندازه در افزایش انگیزه برای جوانان این دیار موثر بود.

,

بازدید و افتتاح طرح های علمی و فناوری از نکات مثبت این است که در صورت حمایت مسئولین می تواند به تحول در استان بوشهر و کشور منجر گردد.

,

سورنا ستاری در نخستین برنامه خود در استان بوشهر از یکی از شرکت‌های دانش بنیان بوشهر که در حوزه تولید نرم افزار کار می‌کند بازدید کرد و در جریان وضعیت فعالیت این شرکت قرار گرفت.

,

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در حاشیه بازدید از این شرکت اظهار داشت: در راستای حمایت از فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در سراسر کشور برنامه ریزی خوبی صورت گرفته است و حمایت لازم را خواهیم داشت.ستاری یکی از دستاوردهای مهم در انقلاب اسلامی را تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان دانست و ادامه داد: فعالیت قریب چهار هزار شرکت دانش‌بنیان در سطح کشور بخشی از دستاوردهای علمی کشور است.

,

وی با اشاره به افزایش قابل توجه فروش محصولات دانش‌بنیان شرکت‌ها اضافه کرد: با تلاش‌های صورت گرفته کشور ما به رتبه نخست علمی در سطح منطقه تبدیل شده است و رشد فزاینده علم و دانش را شاهد هستیم.

,

ستاری با اشاره به اینکه زیرساخت‌های علمی و دانشگاهی استان بوشهر جوان است خاطرنشان کرد: در استان بوشهر ظرفیت‌های بسیار خوبی را در حوزه مختلف شاهد هستیم که باید از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده شود.

,

با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور آزمایشگاه سم شناسی در بزرگترین مجتمع آزمایشگاهی جنوب کشور افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

,

این آزمایشگاه ۴۰۰ مترمربع زیربنا دارد و در یک شرکت دانش بنیان فعالیت می‌کند و در این آزمایشگاه ۱۵۷ نمونه سم محصولات غذایی و کشاورزی بررسی می‌شود.

,

سورنا ستاری همچنین در نشست با امام جمعه بوشهر اظهار داشت: دستیابی به توسعه پایدار نیازمند حرکت در مسیر توسعه دانش و تقویت فعالیت‌های دانش‌بنیان و فناورانه است.

,

وی به وضعیت استان بوشهر در حوزه علم و فناوری اشاره کرد و ادامه داد: در استان بوشهر شاهد تحولات مشهودی هستیم و فعالیت‌های خوبی در حال انجام است که نویدبخش آینده بسیار خوب در این حوزه است و  برای حل مشکلات استان بوشهر باید با استفاده از راهکارهای دانش‌بنیان و اقدامات فناورانه حرکت کرد و از ظرفیت جوانان توانمند استان به خوبی استفاده شود.

,

وی ظرفیت‌های استان بوشهر را بسیار خوب دانست و ادامه داد: دریا محور توسعه استان بوشهر است و شاهد افزایش تولید محصولات دانش بنیان در این زمینه هستیم و در راستای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و جوانان خلاق و کارآفرین بودجه حوزه علم و فناوری افزایش یافته و در استان بوشهر شاهد افزایش بیش از ۷۰ درصدی اعتبارات این بخش در سال آینده خواهیم بود.

,

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهریدر نشست با معاون علمی و فناوری رئیس جمهور اظهار داشت: استان بوشهر ظرفیت‌های بسیار مهمی دارد که از مهمترین ظرفیت‌ها دریا و صنایع انرژی است.

,

وی با تاکید بر لزوم توجه به اقتصاد کرانه‌ای در استان بوشهر خاطرنشان کرد: استان بوشهر از دیرباز نقش مهمی در حوزه علم و فناوری داشته است و اکنون نیز شاهد اقدامات بسیار خوبی در این زمینه هستیم.

,

امام جمعه بوشهر با اشاره به ارتباط استان بوشهر با کشورهای مختلف در حوزه خلیج فارس و آسیای شرقی، تصریح کرد: این ارتباطات ظرفیت بزرگی در عرصه علم و دانش در استان ایجاد کرده است.

,

وی با اشاره به قابلیت‌های بالای استان، تصریح کرد: استان بوشهر بایستی بر اساس ظرفیت‌ها و قابلیت‌های فناورانه و دانش بنیان به استان دانش بنیان و فناوری تبدیل می‌شود.

,

سعید زرین‌فر از دیگر مسئولان استان بوشهر اظهار داشت: بوشهر همراه با چهار استان دیگر جزو پنج استان دارای منطقه ویژه علم و فناوری کشور است.

,

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری بوشهر اضافه کرد: در دو سال اخیر کارهای خوبی در دست اجرا است و شاهد اتفاقات خوبی در حوزه علم و فناوری استان بوشهر هستیم و استاندار بوشهر حمایت ویژه‌ای را از بخش علم و فناوری در استان بوشهر دارد و با اقدامات صورت گرفته شاهد تقویت فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان هستیم.

,

دبیر منطقه ویژه علم و فناوری استان بوشهر نیز بیان کرد: استان بوشهر به دلیل برخورداری از مواهب و مزایای طبیعی، نیروی انسانی خلاق و زیرساخت‌های فناورانه توانست مجوز یکی از مناطق علم و فناوری کشور را کسب کند.

,

بیات اضافه کرد:‌ با توجه به اینکه این مناطق در تلاش برای تولید ثروت از علم هستند، در استان بوشهر با توجه به مزایای موجود حوزه‌ها و خوشه‌های اولیوت‌دار مشخص شده است و در هر حوزه سند خوشه در حال تدوین است.

,

دبیر منطقه ویژه علم و فناوری استان بوشهر با اشاره به نگاه مدیریت ارشد استان به حوزه علم و فناوری، تاکید کرد: اتفاقات خوبی در استان بوشهر در حال شکل‌گیری است که یکی از برنامه‌ها ایجاد شهر هوشمند بوشهر است.

,

وی دیگر اقدام ارزشمند را تقویت سیستم منطقه‌ای علم و فناوری با همکاری یونیدو عنوام کرد و افزود: انتظار داریم برای تدوین استراتژی‌های کسب و کارهای فناورانه در شهر بوشهر حمایت و کمک شویم تا پهنه‌های مد نظر را در بوشهر تعیین کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه