اخبار داغ

عضو مجلس خبرگان رهبری استان همدان:

رژیم پهلوی استقلال مملکت را به آمریکا فروخت

رژیم پهلوی استقلال مملکت را به آمریکا فروخت
عضو مجلس خبرگان رهبری استان همدان گفت: رژیم پهلوی، استقلال مملکت را به آمریکا فروخت، سند بردگی را امضا کرد و ما را زیر دست امریکا قرار داد و مصونیت قانونی به مستشاران خارجی و آمریکا داشتند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت‌الله سید مصطفی موسوی اصفهانی در گفت‌وگو با نافع اظهار کرد: از مسائلی که زمینه و جرقه‌های انقلاب را زد و امام راحل مردم را بیدار کرد همان جنایات دستگاه حاکم پهلوی بود خصوصا بعد از ارتحال آیت‌الله بروجردی که این جنایات یکی، دو تا و صدتا نبودند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع ,

وی ادامه داد: رژیم پهلوی، استقلال مملکت را به آمریکا فروخت، سند بردگی را امضا کرد و ما را زیر دست امریکا قرار داد و مصونیت قانونی به مستشاران خارجی و آمریکا داد.

,

عضو مجلس خبرگان رهبری استان همدان بیان کرد: اگر مستشاران آمریکایی هر جنایاتی در مملکت ما می‌کردند، دادگاه ایران حق رسیدگی به جنایات آنها را نداشت و همان کاپیتولاسیونی که در مجلس شورای ملی امضا کردند به معنای همین بردگی و فروختن ملت ایران و استقلال ایران اسلامی به کفار غربی و آمریکای جنایتکار بود.

,

وی با تأکید بر اینکه اسلام با ذلت پذیری مخالف است، گفت: در زمان پدر و پسر یکی پس از دیگری با مسائل دینی مبارزه کردند، به طوری که حجاب به عنوان یکی از مسائل قرآنی ما بوده و اختصاص به شیعه ندارد، اینها هر یک به نحوی با مسئله حجاب و عفاف مبارزه کردند.

,

موسوی اصفهانی با بیان اینکه به نام آزادی زن، آزادی را از زن و مرد ما گرفتند، افزود: رژیم سابق پهلوی جنایاتی را در سایه بی‌حجابی و بدحجابی، ارتباط دختر و پسر  را بدون هیچ مرزی در این مملکت رواج داد که یکی از جنایات بزرگ به شمار می‌رود.

,

وی یکی از جنایات رژیم پهلوی را سلب آزادی از عموم مردم برشمرد و گفت: مردم ما حق اینکه بتوانند از حقوق خود دفاع کنند نداشتند و اگر کسی کوچکترین اعتراضی به دستگاه حاکم می‌کرد با زندان، شکنجه و ساواک مواجه می‌شد.

,

عضو مجلس خبرگان رهبری استان همدان اضافه کرد: یکی دیگر از جنایات  این بود که ثروت عمومی را فقط خود، اطرافیان و اربابانشان که در خارج از کشور بودند، استفاده می‌کردند و فرزندان ما برای رفتن به دانشگاه در سطح بسیار کمی از این امکان بهره‌مند می‌شدند.

,

وی اضافه کرد: امروز در سایه انقلاب مقداری از مشکلات برطرف شده، هر چند اکنون نیز مردم به لحاظ معیشت در مضیقه هستند، اما از امکانات عمومی همگان بهره‌مند هستند.

,

موسوی اصفهانی با بیان اینکه در زمان رژیم پهلوی گاز و معاون این مملکت به تاراج می‌رفت، افزود: یا خود این‌ها را مصرف می‌کردند و یا اربابان آنها در خارج از کشور آنها را چپاول می‌کردند که بعد از پیروزی انقلاب نیز پول‌های ایران را بلوکه کرده و پس ندادند.

,

وی با تأکید بر اینکه برجام هم نتوانست این پول‌ها را برگرداند، خاطرنشان کرد: یکی از جنایات بزرگ رژیم پهلوی این بود که سرمایه‌های انسانی کشور اعتماد و اتکا نداشت اما در طول چهل سال اخیر ما در صنایع نظامی،‌پزشکی، هسته‌ای و ... اختراعات بسیار زیادی داشتیم  که به همت همین جوانان مرز و بوم اتفاق افتاده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه