اخبار داغ

یک تهیه کننده سینما:

فیلم‌های کوتاه در جامعه امروز مخاطب پذیرترند/ شکل گیری یک جریان اخلاقی در سینما

فیلم‌های کوتاه در جامعه امروز مخاطب پذیرترند/ شکل گیری یک جریان اخلاقی در سینما
شرایط جامعه امروز به گونه‌ای است که مردم نسبت به فیلم‌های کوتاه و آثار ثانیه‌ای رغبت بیش‌تری نشان می‌دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از روابط عمومی جشنواره بین‌المللی فیلم 100؛ محمدرضا شفاه تهیه کننده سینما به انگیزه برگزاری جشنواره فیلم 100 با بیان این مطلب افزود: فرصت محدود مخاطب و میل به شنیدن یک پیام در زمان اندک را یکی از دلایل استقبال مخاطبان از این فیلم‌ها عنوان کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی ادامه داد: وجود این گونه موضوعات در فیلم‌ها می‌تواند به گسترش فرهنگ سازی و شناساندن آنها به مخاطبان تأثیرگذار باشد و به شکل گیری یک جریان اخلاقی در سینمای کوتاه ما کمک کند.

,

تهیه کننده فیلم سینمایی «بیست و یک روز بعد» استفاده از ایده‌های تکراری در ساخت فیلم‌ها را یکی از آفت‌های فیلمسازان دانست و خاطرنشان کرد: فیلمسازان باید سعی کنند تا به دور از هر گونه کپی کاری و تقلید از سایر فیلمسازان به سراغ ایده‌های جذابی بروند که کمتر در سایر فیلم‌ها مشاهده شده است و سعی کنند تا اولین موضوعاتی که به ذهنشان خطور می‌کند را به عنوان موضوع ساخت فیلم مورد تمسک قرار ندهند.

,

وی با بیان اینکه امروزه زمان فیلمساز برای جذب مخاطب کاهش یافته است، عنوان کرد: فیلم‌ها باید در مدت چند ثانیه مخاطب را جذب کنند و با توجه به اینکه امروزه در مقایسه با گذشته، گسترش ابزارهای فناوری و رسانه‌های جدید تسلط مخاطبان را بر رسانه‌ها بوجود آورده است باید گفت کار فیلمساز سخت شده است.

,

شفاه یکی از موارد استقبال مخاطبان از جشنواره فیلم‌های 100 ثانیه‌ای را  مدیریت زمان آن دانست و اظهار داشت: یازده دوره برگزاری این جشنواره  و استقبال با شکوهتر از آن در هر دوره نشان می‌دهد که جایگاه فیلم‌های کوتاه کوتاه در زندگی مخاطبان اهمیت پیدا کرده است و این موضوع به خاطر کمبود زمان مخاطب و میل به شنیدن یک پیام در زمان اندک است.

,

وی گفت: فیلم‌های صد ثانیه‌ای بر خلاف فیلم‌های گروه هنر و تجربه از مخاطب عام بیشتری برخوردار است و قصه این فیلم‌ها و زمان اندک این فیلم‌ها به گونه‌ای است که مخاطب عام هم جزو مخاطبان بیشمار آن به حساب می‌آید.

,

شایان ذکر است دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم 100 به همت حوزه هنری و به دبیری علی قربانی اسفندماه سالجاری در تهران برگزار می‌شود.

,

 

,

انتهای یپام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه