اخبار داغ

در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب؛

دستاوردهای ۴۰ ساله جنوب کرمان از پیشرفت های زیرساختی تا کشاورزی مدرنیته

دستاوردهای ۴۰ ساله جنوب کرمان از پیشرفت های زیرساختی تا کشاورزی مدرنیته
نماینده پنج شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس گفت : کرمان از جمله استان هایی می باشد که بعد از انقلاب در بخش های شمالی و مخصوصا جنوبی خود پیشرفت های چشم گیری داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمد حمزه نماینده پنج شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار راه آرمان در رابطه با پیشرفت های استان کرمان در طول ۴۰ سال انقلاب اسلامی اظهار داشت : کرمان از جمله استان هایی می باشد که بعد از انقلاب در بخش های شمالی و مخصوصا جنوبی خود پیشرفت های چشم گیری داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی گفت : در نیمه جنوبی استان در گذشته تنها شهرستان جیرفت وجود داشت و هفت شهری جنوبی کنونی به عنوان شهرهای تابعه جیرفت بودند ولی اکنون ما ۷ شهرستان داریم و این تغییرات در تقسیمات کشوری خود منشا پیشرفت های زیادی در استان است .

,

نماینده پنج شهرستان جنوبی استان کرمان خاطر نشان کرد : قبل از انقلاب در بخش جنوب استان کرمان تنها در جیرفت دارای برق و بیمارستان کوچک بودیم و جاده ها کلا خاکی و با پیچ و خم بسیار بود .

,

حمزه بیان کرد : اما امروزه در بخش های مختلف زیرساختی از جمله آب ، گاز ، برق ،بهداشت و درمان و آموزش و پرورش پیشرفت های بسیار مهمی در جنوب استان رخ داده است.

,

وی با بیان این که قبل از انقلاب هیچ گونه مرکز آموزش عالی در جنوب استان وجود نداشت ؛ توضیح داد : اما امروزه به برکت انقلاب اسلامی در همه شهرهای جنوبی دانشگاه هایی وجود دارد که به پرورش نیروی انسانی می پردازند و پرورش نیروی انسانی ماهر مهمترین رکن آن هاست .

,

نماینده پنج شهرستان جنوبی استان کرمان ابراز داشت : در گذشته در جنوب استان هیچ گونه واحد صنعتی نداشتیم ولی اکنون در شهرهای جنوبی شهرک های صنعتی و واحدهای صنعتی دایر هستند و به اشتغال برای جوانان ما می پردازند و در مناطق شمالی استان نیز کارخانه های بزرگی در حوزه صنعت و معدن وجود دارد .

,

حمزه ادامه داد : جمعیت استان کرمان بعد از انقلاب به سرعت در حال رشد بوده است و اکنون بالغ بر سه میلیون نفر در سطح استان در حال زندگی می باشند و استان کرمان در بحث ارتباطات و مخابرات پیشرفت های چشم گیری داشته است .

,

وی بیان کرد : آموزش و پرورش ما در سطح استان گسترش وسیعی پیدا کرده است و دانشگاه های کرمان از جمله هایتک ، شهید باهنر و علوم پزشکی کرمان اکنون جزوء دانشگاه های برتر کشور هستند .

,

نماینده پنج شهرستان جنوبی استان کرمان افزود : ما در گذشته کشاورزی سنتی و تنها چند محصول عمده داشتیم ولی امروزه بازار پسته دنیا را تصاحب کرده ایم و خرمای ما جهانی شده و مرکبات ما توسعه پیدا کرده اند و کشاورزی ما به سمت کشاورزی مدرنیته پیش می رود و در کل استان کرمان در هر حوزه ای بعد از انقلاب دارای پیشرفت بوده است .

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه