اخبار داغ

خوش خدمتی جدید عربستان به آمریکا

خوش خدمتی جدید عربستان به آمریکا
صادرات نفت خام عربستان در ماه نوامبر که تحریم نفتی آمریکا علیه ایران بازگشت ۵۳۴ هزار بشکه در روز افزایش یافت و به ۸.۲۴ میلیون بشکه در روز رسید، یعنی بالاترین حد طی ۲ سال گذشته.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از اویل پرایس، صادرات نفت خام عربستان ۵۳۴ هزار بشکه در روز به صورت ماهانه در نوامبر افزایش یافت و به ۸.۲۴ میلیون بشکه در روز رسید، یعنی بالاترین حد طی ۲ سال گذشته. این اتفاق پس از آن افتاد که عربستان سعی کرد نبود نفت ایران را با بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه صنعت نفت این کشور، جبران کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

بر اساس اطلاعات پایگاه اطلاعاتی JODI (سازمان های مشترک اطلاعات مقدماتی) که ارقام گزارش شده توسط ۱۱۴ کشور را دریافت می‌کند، صادرات نفت خام عربستان به بالاترین حد در ۲۴ ماه گذشته رسید، در حالی که تولید نفت خام این کشور به رکورد ۱۱.۰۹ میلیون بشکه در ماه نوامبر رسیده بود.

,


پس از اعطای معافیت به هشت کشور مشتری نفت ایران از طرف آمریکا برای ادامه خرید نفت از ایران تا اوایل ماه مه سال جاری، عربستان و متحدانش در اوپک و روسیه تصمیم گرفتند تولید را کاهش دهند چون نگران عرضه بیش از حد نفت به بازار در بحبوحه رشد بی ثبات تقاضا بودند.

,
,

در نتیجه، اوپک و شرکایش به رهبری روسیه یک توافق جدید برای کاهش تولید نفت در اوایل دسامبر امضا کردند که هدفش بیرون بردن ۱.۲ میلیون بشکه نفت از بازار طی ژانویه تا ژوئن سال جاری بود. ایران، ونزوئلا و لیبی به خاطر شرایط خاصشان از این توافق معاف شدند.

,

عربستان سعودی از دسامبر شروع به کاهش تولید نفت کرد و ۶۶۸ هزار بشکه در روز نسبت به بالاترین حد ۱۱.۰۲۱ میلیون بشکه ماه نوامبر تولید خود را پایین آورد و به ۱۰.۵۵۳ میلیون بشکه در روز رساند.

,

طبق این توافق که در اول ژانویه اجرایی شد، عربستان سعودی بزرگترین تولید کننده اوپک باید ۳۲۲ هزار بشکه نسبت به حد مبنای ماه اکتبر که ۱۰.۶۳۳ میلیون بشکه بود، تولید خود را کاهش دهد و تا ماه ژوئن آن را بر روی ۱۰.۳۱۱ میلیون بشکه در روز نگه دارد.

,

درست پس از توافق وین در اوایل دسامبر، خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان گفت که کشورش در ژانویه تولید نفت را تا ۱۰.۲ میلیون بشکه در روز کاهش می‌دهد. صادرات نفت عربستان کمتر از ۸ میلیون بشکه در دسامبر نسبت به ۸.۳ میلیون بشکه ماه نوامبر بوده است.

,

طبق گزارش‌های رسیده، هدف عربستان کاهش بیشتر صادرات در ژانویه تا ۷.۳ میلیون بشکه در روز است.

,
منبع: تسنیم
, منبع: تسنیم]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه