اخبار داغ

نگاهی به دستاوردهای انقلاب در حوزه تعاون روستایی؛

رشد ۴۵ درصدی اعضای تعاونی های روستایی/ افزایش ۱۰۰ درصدی خرید تضمینی

رشد ۴۵ درصدی اعضای تعاونی های روستایی/ افزایش ۱۰۰ درصدی خرید تضمینی
مدیر سازمان تعاون روستایی هرمزگان از رشد 45 درصدی اعضای تعاونی های روستایی در طول چهل سال از عمر انقلاب خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛سیروس اسدپور،مدیر سازمان تعاون روستایی هرمزگان پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به عملکرد چهل ساله سازمان تعاون روستایی استان هرمزگان اظهار کرد: یکی از اهداف بسیار مهم توجه به زیرساخت‌های و ایجاد ظرفیت در بخش کشاورزی و تشکلها در استان بوده که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون بیش از 68 انبار ذخایر محصولات کشاورزی در استان احداث شده این در حالی است که قبل از انقلاب این تعداد در بخش دولتی فقط 16 انبار بوده همچنین بیش از 52 انبار به مجموعه انبارهای ذخایر محصولات کشاورزی در بخش دولتی اضافه شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

اسدپور افزود: انبارهای احداث شده بین 250 تا 2000 تن ظرفیت دارد و بالغ بر 29 هزار تن محصولات کشاورزی را در خود حفظ و نگهداری می کند که کمک فراوانی در مناطق روستایی برای ذخیره محصولات کشاورزی به حساب می آید.

,


مدیر سازمان تعاون روستایی استان هرمزگان مشارکت در خرید، ذخیره‌سازی و حمل محصولات تضمینی و مباشرتی از طریق اتحادیه‌های تعاونی استانی را  وظایف ذاتی شبکه تعاونی‌های روستایی و کشاورزی دانست و اظهارکرد: در سالجاری بیش از 50 هزار تن محصولات کشاورزی مثل گندم، ذرت، کلزا، گوجه فرنگی و خرما بصورت تضمینی و توافقی به ارزش 78 میلیارد ریال از کشاورزان توسط این شبکه خریداری شده که در انبارهای ذخیره محصولات کشاورزی نگهداری و به مراکز مورد نظر حمل شده است.

,
,

راه اندازی 42 واحد مراکز عرضه محصولات کشاورزی

, راه اندازی 42 واحد مراکز عرضه محصولات کشاورزی,

وی سازمان تعاون روستایی هرمزگان با اشاره افزایش 100درصدی خرید محصولات کشاورزی، افزود: این میزان محصولات توسط مراکز خرید مستقر در شهرستان ها صورت گرفته در حالیکه قبل از انقلاب هیچ خریدی بصورت تضمینی و توافقی انجام نمی شد.

,


اسدپور راه اندازی 42 واحد مراکز عرضه محصولات و فروشگاه تیپ، 6 واحد باسکول، بوجاری، ذرت خشک کنی و سورتینگ مرکبات بخشی از اقدامات این سازمان بوده که در زمینه خرید محصولات کشاورزی بوده که در چهار دهه گذشته صورت گرفته است.

,
,


وی  تهیه، تولید وفروش نهاده های کشاورزی ( کود، سم و...) و دامی را  از جمله برنامه های حمایتی تعاون روستایی دانست و اظهار کرد: شبکه تعاونی روستایی استان با توجه به وظیفه ذاتی خود در جهت خدمت رسانی به جامعه روستایی و با بهره گیری از امکانات موجود درسطح منطقه سالیانه بیش از 16 هزار تن انواع نهاده های دامی و کشاورزی میان دامداران و کشاورزان منطقه توزیع می کند که از این میزان بیش از شش هزار تن کود شیمیایی، انواع کودهای ریز مغذی و کود های آلی و زیستی می باشد.

,
,


مدیر سازمان تعاون روستایی استان هرمزگان با اشاره به توزیع و تولید انواع بذور اصلاح شده عنوان کرد: در یکسال گذشته بیش از 150 تن انواع بذور اصلاح شده میان کشاورزان توزیع شده و میزان توزیع نهاده های دامی میان دامدران استان به بیش از 10 هزار تن در سال بوده است.

,
,


وی با اشاره به اینکه قبل از انقلاب توزیع نهاده های دامی و کشاورزی به این وسعت نبوده است، افزود: توزیع نهاده های دامی و کشاورزی توسط شبکه گسترده تعاون روستایی موجب گردیده تا قسمتی از نیاز کشاورزان و دامداران استان به انواع کودهای شیمیایی و نهاده های دامی تحت سیستم نظارتی وزارت جهاد کشاورزی تامین و توزیع گردد.

,
,


این مسئول  با اشاره به توزیع آرد توسط شبکه تعاون روستایی اظهار کرد:  بیش از 61 هزار تن آرد توسط شبکه تعاون روستایی در سال توزیع می شود که عمده شرکت‌های تعاونی روستایی عامل توزیع آرد روستاییان هستند.

,
,


وی خدمات رسانی به کشاورزان و روستاییان از مهم‌ترین فعالیت‌های شبکه تعاونی روستایی استان هرمزگان دانست و افزود: توزیع بیش از چهار هزار تن کالاهای اساسی و ارزاق عمومی از جمله برنج، گوشت، مرغ و غیره نیز از جمله فعالیت های شبکه تعاون روستایی بوده که از طریق فروشگاه های مصرف تحت پوشش شبکه عرضه شده است.

,
,

توزیع 123 میلیون لیتر مواد سوختی در سال

, توزیع 123 میلیون لیتر مواد سوختی در سال,

مدیر تعاون روستایی استان هرمزگان، توزیع مواد سوختی را از دیگر فعالیت های خدماتی شبکه تعاون روستایی دانست و افزود: سالیانه بیش از 123 میلیون لیتر مواد سوختی توسط شبکه تعاون روستایی استان میان روستاییان منطقه توزیع می شود از این رو شبکه تعاون روستایی استان با در اختیار داشتن 90 جایگاه و فروشندگی مواد سوختی اقدام به توزیع سه میلیون لیتر نفت سفید، 97 میلیون لیتر نفت گاز و حدود 23 میلیون لیتر بنزین بوسیله 38 عاملیت توزیع از طریق 12 جایگاه توزیع بنزین و 78 فروشندگی مواد نفتی شده است.

,


وی یادآور شد: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی بیش از80 درصد فروشندگی ها و جایگاه مواد سوختی بهینه و ساماندهی شده است.

,
,


اسدپور با بیان اینکه حسابرسی تعاونی ها به منظور ضرورت فعالیت قانونمند و در نهایت تداوم فعالیت آنها صورت می گیرد، گفت: بیش از 94 درصد حسابرسی عملیاتی در سطح شبکه تعاون روستایی استان صورت گرفته و تعداد 83 تشکل تعاونی نیز مورد حسابرسی عملیاتی قرار گرفته اند.

,
,


این مسئول یکی از برکات انقلاب را اجرای اصل 44 قانون اساسی دانست و عنوان کرد: در راستای سیاست ‌های اصل 44 قانون اساسی و واگذاری تصدی‌گری‌های دولتی به بخش خصوصی سازمان تعاون روستایی صد در صد حسابرسی‌ها وآموزش این شبکه را به بخش خصوصی واگذار کرده است.

,
,

رشد 45 درصدی اعضای تعاونی های روستایی

, رشد 45 درصدی اعضای تعاونی های روستایی,

مدیر سازمان تعاون روستایی هرمزگان از عضویت 144 هزار نفر در بیش از 170 تشکل های تعاون روستایی استان خبر داد و گفت: تعداد 13 اتحادیه تعاونی شهرستانی و استانی، 59 شرکت تعاونی روستایی، 44 تعاونی کشاورزی همچنین 23 شرکت تعاونی تولید، دوشرکت سهامی زراعی و شش شرکت تعاونی زنان و 22 صنف کشاورزی و خبرگان تحت پوشش شبکه سازمان تعاون روستایی هرمزگان فعالیت می کنند.

,


وی با اشاره افزایش سه  برابری تشکل های تحت پوشش این سازمان، بیان کرد: قبل از انقلاب فقط 57 تشکل به ثبت رسیده بود که به همت انقلاب اسلامی این رقم به 170 تشکل تعاونی روستایی و کشاورزی افزایش پیدا کرد.

,
,


اسدپور با بیان اینکه اعضای تعاون روستایی نیز رشد 45درصدی داشته است، افزود: بعداز انقلاب تعداد اعضای تشکل های تعاونی روستایی نیز از 100 هزار نفر به 145 هزار نفر عضو افزایش یافته است.

,
,

توزیع 100درصدی میوه شب عید

, توزیع 100درصدی میوه شب عید,

مدیرتعاون روستایی هرمزگان با اشاره به اینکه طرح توزیع میوه شب عید به منظور تنظیم قیمت بازار توسط دولت همه ساله اجراء می‌شود،یادآور شد: به منظور رفاه حال شهروندان و تنظیم بازار شب عید سالیانه حدود یک هزار تن میوه شامل سیب درختی و پرتقال مرغوب در سردخانه های استان ذخیره سازی و توزیع می کند.

,


اسدپور گفت: امسال نیز در سردخانه های استان، 9۰۰ تن میوه سیب و پرتقال در حال ذخیره سازی است.

,
,


وی با بیان اینکه توزیع میوه شب عید از اواخر اسفند ماه در استان آغاز می‌شود، تصریح کرد: توزیع میوه شب عید با هماهنگی اصناف در مرکز استان و سایر شهرستان ها در غرفه‌های تعیین شده توزیع می شود و معمولا قیمت این میوه ها ۱۰ تا۱۵ درصد کمتر از حاشیه بازار است .

,
,

اسدپور وی در پایان با بیان اینکه رسالت سازمان تعاون روستایی بصورت هدایتی، حمایتی و نظارتی ومراقبت بوده افزود: این سازمان قبل از انقلاب فقط در سه شهرستان نمایندگی و اداره داشت در حالیکه اکنون در شش شهرستان اداره ایجاد نموده که این رقم افزایش خواهد یافت.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه