اخبار داغ

​به مناسبت هفته مبارزه با سرطان؛

نوشیدن چای، شیر و قهوه داغ زمینه ساز سرطان است/ دارچین و زنجبیل ضدسرطان

نوشیدن چای، شیر و قهوه داغ زمینه ساز سرطان است/ دارچین و زنجبیل ضدسرطان
یک کارشناس تغذیه گفت: نوشیدن چای، شیر و قهوه های خیلی داغ یکی از عوامل زمینه ای برای بروز بیماری سرطان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مسعود فیروزکوهی در گفتگو با عصرهامون اظهار کرد: استفاده از وعده های غذایی سالم در کاهش ابتلای افراد به بیماری سرطان بسیار مفید است و در کنار آن مصرف چای، شیر و قهوه های بسیار داغ زمینه ساز بروز سرطان به خصوص در ناحیه حنجره و مری است.

وی افزود: همچنین مصرف بیش از حد روغن، چربی حیوانی، خامه و روغن های چند بار مصرف و بسیار داغ شده بسیار مضر است که توصیه می شود شهروندان نسبت به استفاده از این نوع خوراکی ها نهایت دقت را داشته باشند تا در آینده با بیماری های خطرناک رو به رو نشوند.

وی تاکید کرد: مواد غذایی شور، نان ، میوه و لبنیات کپک زده نیز جزو عواملی است که می تواند افراد را دچار بیماری سرطان کند که در این خصوص نیز لازم است تا شهروندان در وعده های صبحانه خود از لبنیات نیم چرب و یا کم چرب در کنار نان سبوس دار استفاده کنند که هم پروتئین دارد و هم کربوهیدرات مورد نیاز آنها نیز تامین می شود.

به گفته این کارشناس تغذیه؛ مصرف زیاد قند و شکر در وعده های صبحانه هم نوعی بدغذایی محسوب می شود که این موارد نیز خطرساز بوده و احتمال بروز سرطان را افزایش می دهد که به منظور پیشگیری از آن می توان خرما و توت خشک را جایگزین شکر و قند کرد.

فیروزکوهی گفت: مخلوط کردن پودرهای دارچین و زنجبیل در چای به عنوان یکی از مواد خوراکی قوی برای پیشگیری از سرطان است که توصیه می شود مردم از آن استفاده کنند.

شایان ذکر یکم تا هفتم بهمن ماه به عنوان هفته مبارزه با سرطان نامگذاری شده است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه