اخبار داغ

یادداشت؛

چقدر مسئولین در شرایط بحران آمادگی دارند؟

چقدر مسئولین در شرایط بحران آمادگی دارند؟
شرایط بحران ممکن هست غیرمترقبه یا از پیش اعلام شده یا احتمال داده شده صورت پذیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "سپاس"، شهرام حسین پور فعال اجتماعی در مطلب ارسالی به سپاس نوشت: امروز با شنیدن خبرهای گوناگون از بروز اتفاقات ناگوار در اطراف خود که یک جامعه را دگرگون میکند بسیار متاثر می شویم که بعضی از این بلایا طبیعی و بعضی دیگر توسط خود انسان ها هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, "سپاس",

سال گذشته در شرایط بحران بی آبی در برازجان فقط در تقسیم آب با تانکر مشکلات عدیده ای بروز می کرد که خیلی از اینها با تدبیرهای درست از قبل قابل حل بود، ولی شاهد بودیم به دلیل نبود امکانات حداقلی مثل چند متر لوله یا چند شمع موتور آب و یا شعله آب و غیره چقدر کندی در روند توزیع آب صورت می گرفت و این نشان می داد که مدیران بحران به خوبی به شرایط بحران واقف نبودند.

,

اگر بحران بی آبی را مثال بزنیم و صبوری و خویشتنداری خادمان محل تقسیم آب در زمان حال خود نبود، شاهد کنش های شدید مردم خسته و ناراضی از بی آبی و بی تدبیری مسئولین با جوانان خادم بودیم و این یک فاجعه است.

,

و در چند شب گذشته برق شهر برازجان برای مدت زمان زیادی قطع شد که به غیر از قسمت زیادی از شهر و چندین روستا را نیز به خاموشی سپرد مردم را مورد نارضایتی قرار داد.

,

که از لحظاتی که برق شهر رفت شخصا در چهارراه اصلی شهر شاهد بی تدبیری بودم. اگر خودجوش اقدام به راهگشایی معابر نکرده بودیم معلوم نبود تا چه زمانی باید هم مردم در ترافیک می ماندند و هم  مشکلات دیگری بروز می کرد.

,

اما سوال اینجاست آیا مدیران بحران پیش بینی این حوادث را کرده اند؟

,

اگر در این راه بندان خفیف خودرو یا آمبولانسی یا بیمار اورژانسی وجود داشت آیا خطر از دست رفتن جان انسانی نمی رفت؟!

,

بنظر می رسد مسئولین بحران باید پیشگیریهای لازم را انجام دهد باید پیگیری طرحهای مدون از ادارات ، نهادها و سازمانها را به صورت مستمر بنمایند تا از خسارات احتمالی بکاهیم.

,

نباید رزمایشها و طرحها فقط در راستای گزارش دهی و رفع مسئولیت باشد باید در راستای بهبود و آمادگی مطلوب باشد که سخنان نماینده فرماندار در رزمایش چند روز پیش امداد در برازجان این را به خوبی تدوین کرد.

,

دشتستان همیشه شاهد حوادث های غیرمتقربه نیز بوده است مسئولین از خواب بیدار شوند تا برای اقدام به موقع و جلوگیری از بروز حوادث ناگوار سریعا دست به کار شوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه