اخبار داغ

برکت انقلاب برای کرمانشاه؛ از اتصال به شبکه ریلی تا ایجاد قطب پتروشیمی غرب

برکت انقلاب برای کرمانشاه؛ از اتصال به شبکه ریلی تا ایجاد قطب پتروشیمی غرب
عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با اشاره به برکات انقلاب اسلامی برای استان کرمانشاه، اتصال به شبکه ریلی و قطب پتروشیمی غرب را از مهمترین آثار اقتصادی انقلاب بر این استان عنوان کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمد صفری در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد در خصوص دستاوردهای انقلاب برای استان کرمانشاه طی چهل سال سپری شده از آن اظهارداشت: دستاوردهای انقلاب قابل شمارش نیست و انقلاب اسلامی ایران پیشرفت‌ها و دستاوردهای چشمگیری را طی ۴۰ سال گذشته برای کشور و به ویژه استان کرمانشاه به همراه داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  شبکه اطلاع رسانی مرصاد,

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه یادآور شد: کشور ما پس از انقلاب پیشرفت های زیادی داشته که از آن جمله می‌توان به پیشرفت های آن در حوزه هسته ای اشاره کرد.

,

وی تأکید کرد: این انقلاب به سادگی به دست نیامده و خون هزاران هزار شهید نهال انقلاب را آبیاری کرده  تا به ثمر و این جایگاه رسیده است؛ ما این انقلاب را به سادگی از دست نخواهیم داد بلکه آن را که امانتی در دست ما است به صاحب اصلی اش یعنی امام زمان(عج) خواهیم سپرد و تا روز ظهور ایشان و تا پای جان از آن محافظت می کنیم.

,

صفری خاطرنشان کرد: کشور ما در ۴۰ سال پس از انقلاب پیشرفت های روزافزونی در حوزه های مختلف چون حوزه های علمی، هسته ای و دفاعی داشته است و در حال حاضر هم یکی از قطب های دنیا در حوزه دفاعی بوده و در این زمینه خودکفا نیز شده ایم.

,

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با بیان اینکه مردم همواره پشتیبان انقلاب بوده‌اند، افزود: این دستاوردها نتیجه پشتیبانی مردم برای به ثمر رسیدن نهال انقلاب بوده است و ما مردم نجیبی داریم که باید مسئولین قدر آنها را بدانند.

,

وی گفت: مردم ما کاری کردند که مسئولین تشویق شوند تا به صورت شبانه روزی به آنها خدمت کنند اما اینکه برخی نیز تصور می کنند مسئولین نسبت به مردم بیخیال هستند تصور درستی نیست چرا که همه مسئولین نظام از رهبر معظم انقلاب تا پایین‌ترین رده های مسئولیتی در هر جایگاهی که قرار دارد به فکر مردم هستند.

,

خدمات رسانی به محروم‌ترین نقاط

, خدمات رسانی به محروم‌ترین نقاط,

صفری با اشاره به خدمات نظام در استان کرمانشاه، برق کشی به نقاط مختلف روستایی در استان کرمانشاه را یکی از این خدمات ارزشمند برشمرد و تصریح کرد: منطقه سرفیروزآباد یکی از محروم ترین مناطق استان کرمانشاه به شمار می رود که هیچ یک از روستاهای آن پیش از انقلاب از نعمت برق برخوردار نبودند، اما با تلاش فرزندان این سرزمین و به لطف انقلاب اسلامی ایران هم اکنون روستایی در این منطقه فاقد برق نیست و حتی روستاهایی نیز که دارای یک خانواده هستند، از نعمت برق برخوردار شده‌اند.

,

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، برخورداری بسیاری از نقاط استان از نعمت گاز شهری را از دیگر پیشرفت های کرمانشاه طی ۴۰ سال سپری شده از انقلاب دانست و گفت: هم اکنون کار گازرسانی به نقاط صعب العبوری چون ثلاث باباجانی و سومار نیز در حال انجام است و اغلب نقاط استان از نعمت گاز شهری برخوردار هستند.

,

صفری، پیشرفت امکانات بهداشتی به ویژه در روستاها را از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران در استان کرمانشاه طی ۴۰ سال گذشته برشمرد و افزود: هم اکنون در هر روستا حداقل یک خانه بهداشت داریم.

,

وی توسعه راه ها و سیستم های حمل و نقلی را از دیگر دستاوردها دانست و گفت: پیش از انقلاب مردم چند روستا تنها یک خودروی مینی بوس برای نقل و رفت و آمد به شهر در اختیار داشتند و مجبور بودند صبح خیلی زود در مکانی مشخص(سر جاده) حضور پیدا کنند تا بتوانند از طریق خودرو مذکور به شهر رفته و کار خود را انجام دهند اما هم اکنون به لطف انقلاب اسلامی ایران شاهد رشد روز افزون سیستم های حمل و نقلی و همچنین توسعه راهها هستیم و هر خانوار روستایی خود یک تا چند خودرو برای انجام اموراتش در اختیار دارد.

,

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه افزود: استان کرمانشاه با وجود اینکه درگیر جنگ تحمیلی شد، پس از انقلاب پیشرفت های زیادی داشته است و هم اکنون نیز علیرغم توطئه ها و تحریم‌های دشمن در مسیر پیشرفت قرار گرفته و این توطئه ها و تحریم ها را نیز با سربلندی پشت سر خواهیم گذاشت.

,

وی ورود قطار و اتصال راه آهن استان کرمانشاه به راه آهن کشور را از دستاوردهای دیگر انقلاب در استان کرمانشاه عنوان کرد و گفت: از دیگر دستاوردها می‌توان به احداث چند شرکت پتروشیمی در استان اشاره کرد.

,

از ایجاد پایانه‌های بین‌المللی مرزی تا بیمارستان‌های مجهز

, از ایجاد پایانه‌های بین‌المللی مرزی تا بیمارستان‌های مجهز,

صفری آسفالت راه‌های روستایی، احداث چندین بیمارستان مجهز، احداث بزرگراه کربلا، تبدیل استان کرمانشاه به قطب کشاورزی و رشد قابل توجه تولیدات این بخش، احداث چندین سد مخزنی، ایجاد پایانه های بین المللی مرزی خسروی و بازارچه‌های مرزی به منظور تبادلات تجاری با کشورهای همسایه، توسعه و تجهیز فرودگاه بین‌المللی شهید اشرفی اصفهانی استان کرمانشاه، ارتقا پوشش مخابراتی در سطح استان و به ویژه روستاها، افزایش قابل توجه فضای ورزشی، ایجاد دانشکده های مختلف با رشته های متنوع احداث و توسعه مدارس و فضاهای آموزشی در سطح شهرها و روستاهای استان، افزایش صادرات محصولات از استان، توسعه و گسترش مراکز درمانی، توسعه گازرسانی و فضاهای بهداشتی و درمانی را از دیگر دستاورد های انقلاب طی ۴۰ سال گذشته در استان کرمانشاه برشمرد.

,

وی تصریح کرد: پیش از انقلاب بزرگراه کربلا در استان کرمانشاه وجود نداشت؛ همچنین اگر بیمارستانی در سطح استان بوده تجهیزات چندانی در اختیار نداشتند.

,

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با بیان اینکه خوشبختانه هم اکنون استان کرمانشاه در حوزه پزشکی پیشرفت خوبی داشته گفت: هم اکنون عمل های پیوند زیادی در این استان انجام می‌شود.

,

وی خاطرنشان کرد: پیش از انقلاب سیستم ریلی در استان کرمانشاه وجود نداشت و هم اکنون راه آهن کرمانشاه به راه آهن کشور متصل است.

,

صفری ادامه داد: پیش از انقلاب دانشکده های مختلف رشته های متنوع در استان نداشتیم و دانشکده ها به صورت سنتی با رشته های محدود فعالیت می‌کردند، اما هم اکنون استان کرمانشاه از این نظر جز استان های پیشرو است.

,

وی گفت: پیش از انقلاب ظرفیت های ورزشی استان محدود بود اما هم اکنون پتانسیل های ورزشی زیادی در استان وجود دارد و  با توسعه زیرساخت‌های ورزشی پس از انقلاب شاهد اتفاقات ورزشی خوبی در استان بوده ایم. بسیاری از مدال آوران عرصه های ملی و بین المللی از استان کرمانشاه هستند و این قابلیت و پتانسیل در استان وجود دارد و باید آن را تقویت کنیم.

,

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه گفت: پیش از انقلاب فرودگاه بین المللی در استان کرمانشاه نبوده و هم اکنون این زیر ساخت در استان کرمانشاه فراهم است.

,

وی خاطرنشان کرد: استان کرمانشاه پیش از انقلاب علی رغم داشتن پتانسیل در بخش کشاورزی، به عنوان قطب کشاورزی مطرح نبود، اما هم اکنون به عنوان قطب کشاورزی مطرح است.

,

پیشرفت قابل توجه راه‌ها

, پیشرفت قابل توجه راه‌ها,

صفری یادآور شد: پیش از انقلاب راه های روستایی قابل دسترسی نبوده و اغلب این راه ها به صورت مال رو و شوسه بوده است اما هم اکنون اکثر روستاهای ما در بحث ایجاد و آسفالت راه روستایی در وضعیت قابل توجه و خوبی هستند.

,

وی افزود: استان کرمانشاه هم اکنون از نظر تولیدات پتروشیمی در جایگاه مناسبی قرار دارد و پس از انقلاب در این زمینه پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است.

,

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، وجود تجهیزات مناسب در پایانه‌های های مرزی استان چون خسروی و پرویزخان را از دیگر دستاوردهای انقلاب برای استان کرمانشاه برشمرد.

,

وی تصریح کرد: پایانه خسروی از موقعیت و تجهیزات خوبی برخوردار است و امیدواریم با رفع موانع و مشکلات موجود بتوانیم از این مرز هم برای تبادلات و هم ورود و خروج مسافران و زائرین عتبات عالیات استفاده کنیم.

,

وی توسعه زیرساخت های مخابراتی در استان کرمانشاه به ویژه روستاها را از دیگر دستاوردها عنوان و تصریح کرد: پیش از انقلاب حتی تلفن ثابت نیز در سطح روستاهای استان وجود نداشت اما هم اکنون روستاهای ما هم از تلفن همراه استفاده می‌کنند و هم منازل سطح روستاها از نعمت تلفن ثابت برخوردار هستند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه