اخبار داغ

روشنگری توییتری از ماجراهای دانشگاه علوم پزشکی شیراز؛

سلامت مردم استان فارس، دستمایه بازی های سیاسی اصلاحطلبان / نماینده مستعفی مجلس ششم روند خدمات درمانی را مختل کرد + تصاویر

سلامت مردم استان فارس، دستمایه بازی های سیاسی اصلاحطلبان / نماینده مستعفی مجلس ششم روند خدمات درمانی را مختل کرد + تصاویر
پس از خبری شدن حاشیه های مدیریتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و سیاست های خصوصی سازی قائم مقام رئیس دانشگاه، واکنش های فراوان کاربران توییترفارسی را به دنبال داشت.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان فارس(شیراز) به عنوان متولی درمان و آموزش این استان، یکی از کلیدی‌ترین مراکز وزارت بهداشت و قطب پزشکی جنوب کشور مدتی است آن چنان که باید و شاید، در راستای خدمت رسانی ارزان و موثر به مردم جنوب کشور قرار ندارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

این بحران پیش رو در سیستم درمان و بهداشت استان فارس به حضور یک چهره سیاسی یعنی سیدمنصور کشفی (از نمایندگان متحصن مجلس ششم) در جایگاه قائم مقام رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز برمی‌گردد.

,

حضور کشفی در این سمت در شرایطی است که انتصاب قائم مقام در دانشگاه های علوم پزشکی توسط وزیر منع شده است و عجیب‌تر آنکه وی از نظر رتبه علمی نیز با قرار داشتن در چنین جایگاه کلیدی فاصله دارد. کشفی یک پزشک عمومی است که صرفا با یک مدرک داخلی MPH نه تنها به عضویت هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز بعنوان یک دانشگاه تیپ 1 در می‌آید، بلکه با قرار گرفتن در جایگاه قائم مقام رییس دانشگاه، به دلیل نداشتن تخصص و سابقه مدیریتی مورد نیاز، تصمیماتی برای سیستم درمان و بهداشت استان فارس می‌گیرد که عواقب آن بسیار جبران‌ناپذیر به نظر می‌رسد.

, MPH,

انتصاب وابستگان در سمت‌های کلیدی دانشگاه مانند معاونت آموزشی، بکارگیری نیروهای فاقد تخصص در سمت‌های دیگر و حذف افراد باسابقه و متخصص از سیستم به دلیل عدم همراهی با جریان سیاسی وی از جمله تصمیمات دیگری است که در حال ضربه زدن به ساختار و سیستم درمان و بهداشت فارس است.

,

با انتشار گزارش دانا از روند عجیب خصوصی سازی در این دانشگاه و انتصاب عجیب آقای قائم مقام، موجی از واکنش ها در توییتر فارسی را به دنبال داشت و هشتگ #علوم_پزشکی_شیراز با بیش از 11هزار توییت و بیش از 10هزار ریتوییت در لیست هشتگ های برتر توییترفارسی قرار گرفت.

, روند عجیب خصوصی سازی در این دانشگاه,

در ادامه برخی از واکنش های پربازدید کاربران را می خوانید:

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

انتهای پیام/

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه