اخبار داغ

معاون امور اقتصادی استاندار قزوین اعلام کرد؛

تولید بیش از ۹۰ درصد نیاز کشور در داخل است/ امید به زندگی پس از انقلاب به ۷۵سال رسید

تولید بیش از ۹۰ درصد نیاز کشور در داخل است/ امید به زندگی پس از انقلاب به ۷۵سال رسید
معاون امور اقتصادی استاندار قزوین گفت : دشمن امروز از تمام ترفندها و هجمه‌هایش ناامید شده و در کنار جنگ اقتصادی تنها به ابزار جنگ روانی و بزرگنمایی مشکلات روی آورده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شاخص، نشست مشترک مدیران اقتصادی استان قزوین ظهر امروز در آستانه جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی در استانداری قزوین برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,   شاخص,
منوچهر حبیبی در این نشست اظهار کرد: در آستانه جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برنامه‌های متنوع و متعددی پیش‌بینی شده که در این ایام به نظر مردم رسانده خواهد شد.
,
وی افزود: در شرایط فعلی همه مدیران دستگاه‌های اجرایی، نظارتی، سیستم بانکی و بخش خصوصی دو ماموریت مهم و اساسی دارند که یکی شامل حمایت از تولید و دیگری نظارت و کنترل بازار است که باید در دستور کار قرار گیرد و با جدیت و حساسیت بالا دنبال شود.
,
معاون امور اقتصادی استاندار قزوین بیان کرد: دشمن امروز از تمام ترفندها و هجمه‌هایش ناامید شده و در کنار جنگ اقتصادی تنها به ابزار جنگ روانی و بزرگنمایی مشکلات روی آورده است.
,
این مسئول عنوان کرد: همان گونه که در جنگ تحمیلی در برابر دشمن دفاع کردیم؛ امروز هم باید در برابر هر کدام از جنگ‌ها متناسب با خودشان برنامه داشته باشیم.
,
وی بیان کرد: خوشبختانه کارنامه جمهوری اسلامی درخشان است و ما باید آن را ضمیمه برنامه‌های مقابله با جنگ دشمن کنیم؛ امام فرمود تیغ تبلیغات از تیغ جنگ برنده‌تر است لذا باید همه خدمات دستگاه‌ها و نظام برای مردم بازگو شود.
,
حبیبی گفت: از آنجایی که دشمن در جنگ اقتصادی با فشار روانی عمل می‌کند لذا نقش اصحاب رسانه بسیار حائز اهمیت است.
,
معاون امور اقتصادی استاندار قزوین عنوان کرد: سهم جمهوری اسلامی ایران در تاثیرگذاری معادلات جهانی امروز به نسبت قبل از انقلاب افزایش  40 برابری داشته است و ما امروز علی رغم همه مشکلات اقتصادی بر اساس شاخص‌های جهانی هجدهمین اقتصاد برتر دنیا هستیم.
,
این مسئول ادامه داد: در حوزه دفاعی و نظامی ما قدرت بلامنازع منطقه هستیم و هیچ معادله‌ای در منطقه بدون حضور جمهوری اسلامی قابل حل و فصل نیست و در همه معادلات عضو موثر است.
,
وی بیان کرد: انقلاب ما فراتر از مرزهای جغرافیایی کشورمان است و ما انقلابمان را به دنیا صادر کردیم چراکه اغلب مناسبت‌های پیروزی انقلاب اسلامی و ارتحال امام(ره) در کشورهای دیگر نیز برگزار می‌شود و این نشان می‌دهد که ما انقلاب را صادر کردیم.
,
حبیبی ابراز کرد: ما جهان دوقطبی را به جهان چند قطبی تبدیل کردیم چراکه قبل از سال 57 می‌گفتند دنیا با دو قطب آمریکا و شوروی اداره می‌شود .
,
معاون امور اقتصادی استاندار قزوین عنوان کرد: امام خمینی(ره) به اذعان همگان بت شکن غرب است؛ رهبر ما شخصیت کاریزمای بی‌نظیری است که رییس جمهور روسیه اعلام می‌کند من دم مسیحایی را در وجود این شخصیت می‌بینم و برای کشورهای اروپایی رهبر ما مسیح زمان آنان است و برای دنیا و جهان اسلام هم اثرگذار است.
,
این مسئول گفت: رتبه جهانی تولید علم ایران قبل از انقلاب 53 بود که امروز به 16 رسیده است یعنی رتبه ما بین 10 تا 16 است.
,
وی ادامه داد: بر اساس آمار سازمان‌‎های بین‌المللی جمهوری اسلامی در بین 57 کشور از لحاظ علمی و پژوهشی در رتبه اول کشورهای اسلامی است و ما به قطب توریست و سلامت و پذیرش درمان بیماران خارجی تبدیل شدیم که اغلب استان‌ها این کار را انجام می‌دهند.
,
حبیبی با بیان اینکه ایران از حیث امید به زندگی در رتبه هفتم جهان قرار دارد، افزود: امید به زندگی از 54 سال به 75 سال افزایش یافته یعنی 21 سال امید به زندگی نسبت به قبل از انقلاب افزایش پیدا کرده است.
,
معاون امور اقتصادی استاندار قزوین بیان کرد: جمهوری اسلامی و انقلاب باعث شد تربیت نیروهای جوان، متخصص، کارآمد و متعهد افزایش یابد و ما امروز به اندازه کافی نیروی متخصص و متعهد داریم .
,
این مسئول عنوان کرد: امروز بیش از 90درصد از نیاز کشور در داخل تولید می‌شود، ما در بحث گندم با تولید بیش از 13 میلیون تن خودکفا هستیم و نسبت به قبل از انقلاب یک و نیم برابر شده است.
,
وی بیان کرد: باوجود اینکه جمعیت 2 و نیم برابر نسبت به قبل از انقلاب افزایش داشته اما در بحث مصرف و محصولات سرانه در بخش کشاورزی خودکفا هستیم.
,
حبیبی ابراز کرد: در حوزه سرمایه گذاری خارجی 1ونیم میلیارد دلار جذب سرمایه داشتیم و 15 کشور اروپایی در استان قزوین سرمایه گذاری کردند و ما تنها یک شهر صنعتی پیش از انقلاب داشتیم که امروز بیش از 15 شهرک صنعتی داریم.
,
معاون امور اقتصادی استاندار قزوین بیان کرد: استفاده از تکنولوژی بادی و خورشیدی در بحث اشتغال قبل از انقلاب انجام نمی‌شد که یکی از رویکردهای و توسعه جدید در استان قزوین است .
,
وی افزود: همه این‌ دستاوردها گوشه‌هایی از خدمات و برکات نظام است که همه باید قدردان باشیم  وما باید قدر مردم را بدانیم چراکه همه این خدمات به برکت رهبری و حمایت بی‌شائبه مردم و لطف خداوند بوده است.
,
این مسئول در پایان گفت: هنوز مدیران دین خود را به مردم ادا نکردند چون هیچ شانی بالاتر از خدمت به مردم نیست که باید به آن عمل شود.
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه