اخبار داغ

محرومیت‌زدایی سپاه در خرم‌آباد؛

دستگیری یکی از لیدرهای گرانی دلار

دستگیری یکی از لیدرهای گرانی دلار
فرمانده سپاه ناحیه خرم‌آباد با اشاره به محرومیت‌زدایی سپاه در مناطق محروم و محلات آسیب‌دیده این شهر گفت: دستگیری یکی از لیدرهای گرانی دلار و دستگیری باند فساد اقتصادی در لرستان از دیگر اقدامات سپاه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سرهنگ ماشاءالله بازگیر ظهر امروز در دومین گردهمایی خانوادگی انس و مودت بازنشستگان سپاه ناحیه این شهرستان با اشاره به رشادت و ایثارگری‌های سپاه خطاب به بازنشستگان سپاه اظهار داشت: شما در هشت‌سال دفاع مقدس حماسه‌ها خلق کردید، همسنگران شهدا بودید، در دی‌ماه 96  نیز مانند عملیات حاج‌عمران و کربلای چهار که زبانزد فرماندهان کشور است با حضور در مناطق پنج‌گانه شهر خلق حماسه‌ای دیگر را رقم زدید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: ما در دفاع مقدس یک مأموریت دفاعی داشتیم، بعد از دفاع مقدس نیز در جنگ نرم شش مأموریت برای سپاه پیش آمد که دو نوع از این مأموریت برای بسیج  تعریف شده‌، یکی از این مأموریت‌های سازمانی جذب، آموزش و تربیت نوجوانان وجوانان است که برابر برنامه ابلاغی درحال انجام است و یک‌سوم شهرستان خرم‌آباد عضو بسیج هستند، اما مأموریت دوم رصد انقلابی‌گری یا همان آتش‌به‌اختیار بودن در عرصه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، امنیتی و دفاعی در دستور کار سپاه قرار دارد.

,

فرمانده سپاه ناحیه خرم‌آباد عنوان کرد: سپاه در عرصه فرهنگی، اجتماعی  نیز رصد و شناسایی محلات حاشیه‌ای خرم‌آباد، مطالعه و شناسایی معضلات فرهنگی عمرانی و آسیب‌های اجتماعی این شهرستان، ایجاد شعار تحول محله، تشکیل جلسات مستمر با نماینده شهر و مسئولان، تشکیل کمیته‌های مختلف فرهنگی اجتماعی با ادارات ساخت یک مجموعه فرهنگی آموزشی پنج طبقه در کوچه بهمنی را انجام داده‌است.

,

وی با بیان اینکه ما دو نوع  خدمت در محلات داریم که شامل خدمت در منازل و دیگری خدمت در محله‌های آسیب‌دیده اسدآبادی، علی‌آباد، پشت‌بازار، کرگانه، پاچنار، فلک‌الدین، گل‌سفید، دره‌گرم شرقی، کهریز اسبستان و پشته‌حسین است، بیان کرد: بازسازی 33 منزل، ساخت 15 ساختمان، بارگذاری جهیزیه، ارائه بسته‌های حمایتی خوراکی و پوشاک بیش از پنج هزار بسته، ویزیت رایگان، اجرای برنامه‌های فرهنگی و گشت‌ها در محلات و حضور کارشناسان سیاسی برای بالابردن بصیرت در انتخاب کاندیداها از جمله این خدمات است.

,

بازگیر گفت: در بحث اقتصادی نیز اقداماتی مانند برگزاری جلسات مکرر با مسئولان نماینده خرم‌آباد و سازمان صنعت‌ومعدن، کشف بیش از 45 انبار، اسکورت خورودهای سنگین و تانکرها و ماشین‌های سنگین حمل‌ونقل را داشته‌ایم به‌طوری که آخرین محموله‌ی قاچاقی که کشف کردیم بیش از 500میلیون ارزش ریالی داشت.

,

وی افزود: سپاه آمادگی نظارت بر تمام مغازه‌های شهر را دارد، هم‌چنین رصد تمام انبارهای دولتی، شهرک‌های صنعتی، کارخانجات سیلوها  و موارد دیگر را انجام می‌دهد، هم‌چنین آمادگی کمک به دولت برای تعدیل قیمت‌ها را داریم.

,

فرمانده سپاه ناحیه خرم‌آباد عنوان کرد: دستگیری یکی از لیدرهای گرانی دلار در لرستان و دستگیری 4 نفر از کارمندان صنعت‌ومعدن توسط اطلاعات سپاه از موارد دیگری است که می‌توان آن‌را مطرح کرد.

,

وی در رابطه با اقدامات امنیتی نیز بیان کرد: از جمله اقدامات در این بخش تشکیل ستاد یگان امنیتی با ده معاونت امنیتی در سپاه با پیشرفت بیش از 60 درصد که با علم روز رصد اطلاعاتی انجام می‌شود، هم‌چنین فعال‌کردن بیش از 110 گشت رضویون در محلات خرم‌آباد و روستا توسط بسیجیان از موارد دیگری است که می‌توان به آن اشاره کرد.

,

بازگیر گفت: در اجرای طرح کرامت نیز شناسایی معتادین و قاچاقچیان را داریم که درحال شناسایی 11 هزار نفر هستیم، هم‌چنین بازرسی از کمپ ماده 16 و 10 کمپ ماده 15 و ان‌ای‌ها را در دستور کار داریم.

,

به گزارش تسنیم؛ فرمانده سپاه ناحیه خرم‌آباد خاطرنشان کرد: از دیگر اقدامات سپاه  تخریب بیش از ده خانه فساد و آمادگی تخریب شش منزل دیگر است، هم‌چنین درمان 260نفر معتاد، اجرای کلاس‌های آموزشی در 24 منطقه شهر و پیگیربودن ایجاد اشتغال برای این افراد است.

,

بازگیر به تأمین نیروی انسانی نیز اشاره کرد و اظهار داشت: سه گردان امام‌حسین تیپ ابوالفضل (ع)، تشکیل دو گردان تخصصی، تشکیل هشت گردان بیت‌المقدس و شش گردان کوثر و تشکیل 28 صندوق قرض‌الحسنه که در حال پرداخت وام به مردم در مناطق آسیب‌دیده هستند، هم‌چنین تشکیل 224 گروه جهادی برای ارائه خدمات در محلات از دیگر برنامه‌های سپاه است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه