اخبار داغ

مسئول ستاد اجرایی کنگره شهدای استان قزوین:

همایش فرماندهان مناطق عملیاتی غرب کشور برگزار می‌شود

همایش فرماندهان مناطق عملیاتی غرب کشور برگزار می‌شود
مسئول ستاد اجرایی کنگره شهدای استان قزوین گفت: برنامه ویژه‌ای به مناسبت گرامیداشت رزمندگان غرب و جنوب غرب کشور در استان برگزار می‌گردد که در 15بهمن ماه در مسجدامام خمینی (ره) و با حضور جهاد سازندگی، ارتش و ناجا اجرا خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شاخص، نشست خبری به مناسبت برگزاری همایش ملی نقش رزمندگان استان قزوین در مناطق عملیاتی غرب و شمال غرب، با حضور فرماندهان نیروی مسلح استان قزوین عصر  امروز در سالن معراج الشهدای قزوین برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص,
رجبی با گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ضمن تسیلت به مناسبت ایام فاطمیه، اظهارکرد: اصحاب رسانه در کنگره 3هزارشهید استان نقش چشمگیری داشتند و این اجلاسیه با کمک آن‌ها به بهترین شیوه درسطح استان و کشور برگزار شد.  
,
وی با اشاره به اجلاسیه‌های که درسطح 8 استان‌ برگزار شد، افزود: با توجه به اینکه در همه استان‌ها کنگره شهدا برگزار شده اما هیچ اجلاسیه‌ای پر محتواتر نسبت به استان قزوین نبوده است.
,
مسئول ستاد اجرایی کنگره شهدای استان قزوین گفت: وحدت وهمدلی و یکپارچگی بین مردم وهمه اقشاراستان در برگزاری کنگره وجود داشت و اصحاب رسانه نیز در این کنگره نقش بزرگی داشتند که با انعکاس اخبار مردم را با شور و شوق به این مراسم دعوت می‌کرد.
,
رجبی بیان کرد: این اجلاسیه به مدت پنج روز در سطح استان قزوین اجرا شد که مورد تحسین فرماندهی کل سپاه و رییس سازمان بسیج واقع گردید.
,
مسئول ستاد اجرایی کنگره شهدای استان قزوین ادامه داد: برنامه کنگره شهدای استان تازه به اتمام رسیده اما کار در حوزه شهدا تازه آغاز شده است، ما ازسال 82  درحال  جمع آوری آثار و تاریخ نگاری رزمندگان جنوب و غرب کشور هستیم و به کتاب، فیلم و مستند تبدیل کرده‌ایم که نقش رزمندگان در جنگ تحمیلی را به نسل جدید و آینده ارائه دهیم .
,
وی اضافه کرد: برنامه ویژه‌ای به مناسبت گرامیداشت رزمندگان غرب و جنوب غرب کشور در استان برگزار می‌گردد که در 15بهمن ماه در مسجدامام خمینی (ره)  و با حضور جهاد سازندگی، ارتش و ناجا اجرا خواهد شد.
,
سید مجتبی اشرفی در ادامه نشست اظهار کرد: مستندات موجود و مطالعات انجام شده بیانگر آمارها و ویژگی‌های شاخص رزمندگان استان قزوین است؛ ما دارای سه نیروی ژاندارمری، شهربانی و کمیته انقلاب اسلامی به عنوان نهاد نو پای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در آن زمان بودیم .
,
وی افزود: تعداد رزمندگانی که ازقزوین در مناطق غرب و شمال غرب حضور داشته‌اند بالغ بر600نفر بوده است و طبق آماری که اکنون داریم 267 نفرساکن استان قزوین هستند و تعداد شهدایی که در این مناطق به درجه رفیع شهادت نائل شدند 59 نفر و تعداد جانبازان 57 نفراست.
,
معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان قزوین گفت: تعداد شهدای ناجا که در این مناطق به شهادت رسیده اند نسبت به سایر مناطق بیستر است و دفاع جانانه از مرزها وحریم مقدس نظام  جمهوری اسلامی یکی از ویژگی‌های  این رزمندگان بوده است و  بسیاری از مردم همان مناطق با دیدن رزمندگان وارد عرصه شده و کنترل منطقه را به دست گرفتند.
,
وی ادامه داد: در آن زمان کمیته و شهربانی و ژندارمری تشکیل بسیج دادند و ما جوانان زیادی تقدیم نظامی جمهوری اسلامی کردیم که در خدمت سربازی بودند و هنوز هم در این عرصه شهید می‌شوند همانند شهید فرشاد رمزی برای دفاع از میهن و نظام جان خود را می‌دهند.
,
این مسئول اضافه کرد: کمیته انقلاب اسلامی به عنوان یک نهاد نوپای انقلاب بود که نقش موثری داشت و از چهره‌های شاخصی که می‌توانیم نام ببریم، سردار شهید سید مجتبی عبدالهی  است که یکی از چهره های ماندگارناجا است و بارها مقام معظم رهبری به نام ایشان اشاره کرده‌اند.
,
وی در پایان گفت: شهدای شهربانی که به درجه رفیع شهادت نایل آمده‌اند کاملا به صورت داوطلبانه وارد این مناطق شده‌اند و به بخاطر تجربه بالایی که داشتند نقش آموزش دهی را در این مناطق به عهده گرفتند و به خوبی به آن عمل کردند.
,
روزبهانی در پایان این جلسه ضمن تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و تسلیت ایام فاطمیه، اظهار کرد: لشگر 16زرهی این افتخار را دارد که با مخالفین ومنافقینی دراستان کردستان و آذربایجان غربی با سه تیپ وارد مبارزه شده‌اند.
,
وی افزود: لشکر 28سنندج در محاصر مخالفین ومنافقین قرار گرفته بود و لشگر 16 زرهی  برای کمک رسانی از سه محور وارد عمل می‌شود که در یکی  از این گردان‌ها از سمت استان همدان تا سنندج پاک سازی کرده‌اند و امیر محمدی فر فرمانده گردان با درجه سربانی و سردارهمدانی نیز در این عملیات حضور داشتند.
,
رییس رکن سوم قرارگاه عملیاتی لشگر 16زرهی ادامه داد: در محور سقزو بانه تیپ استان قزوین وارد عمل می‌شود که توانست بر منافقین کور دل غلبه کند و در آذربایجان غربی در مهاباد نیز تیپ دوم لشگر استان وارد عمل می‌شود.
,
روزبهانی گفت: لشگر با قدرت کامل توانست آفت‌های انقلاب را پاک سازی کند و لشگر 28 سنندج را از محاصره دشمن در بیاورند و سیستم امنیتی را تحویل سنندج دادند ودرعملیات نصر راهی استان خوزستان شدند.
,
انتهای پیام/ 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه