اخبار داغ

استاندار چهارمحال و بختیاری:

امنیت و آرامش در جامعه امروز ما مدیون ایثارگران انقلاب است

امنیت و آرامش در جامعه امروز ما مدیون ایثارگران انقلاب است
استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: انقلاب اسلامی ما مدیون امام راحل، رهبر معظم انقلاب و ایثارگران انقلاب است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  جهانبین نیوز ؛ اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری امروز در حاشیه افتتاح نمایشگاه دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی اظهار کرد: خدمت مردمی به نظام و انقلاب هم جای تامل دارد هم جای توجه، چراکه اگر مردم، روحانیت،رهبری امام راحل و ایثارگران نبودند، انقلابی هم نبود و امروز انقلاب و جمهوری اسلامی برپا نمی‌شد.

عباسی یادآور شد: علی‌رغم ایجاد مشکلاتی از سوی دشمنان از جمله ترور، بمب‌گذاری، جنگ هشت ساله دفاع مقدس، تحریم‌ها و توطئه‌چینی‌ها و ...، بیش از ۸۰ تا ۹۰ درصد عملکرد دستگاه‌ها مربوط به بعد از جمهوری اسلامی بوده که همواره قابل تقدیر بوده است.

وی با اشاره به موضوع سهمیه‌بندی آب زاینده رود، تصریح کرد: معدل آورد زاینده‌رود در سی سال گذشته بیش از دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون متر مکعب بود که این معدل در ده سال اخیر به یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون رسیده است.

عباسی در ادامه گفت: در سال گذشته پیش‌بینی آورد آب زاینده‌رود ۴۰۰ میلیون مترمکعب بود که از این میزان ۳۰۰ میلیون متر مکعب برای شرب و ۱۰۰ میلیون متر مکعب برای صنعت، کشاورزی و سایر بخش‌ها بوده است.

استاندار با اشاره به نگرانی در خصوص تعطیلی کشاورزی استان، گفت: معیشت حدود ۵۰۰ هزار نفر از جمعیت استان در سه شهرستان بن، سامان و شهرکرد از طریق باغات و کشاورزی است، قطعا عدم وجود آب کافی موجب بروز مشکلات عدیده‌ای برای جمعیت استان می‌شد.

وی بیان کرد: در سال گذشته از آب زاینده‌رود حدود ۱۰ درصد برای استان پیش‌بینی شد که خوشبختانه اورد آب زاینده‌رود از ۴۰۰ میلیون متر مکعب به ۶۰۰ میلیون متر مکعب رسید و توانستیم حدود ۶۰ تا ۷۰ میلیون متر مکعب از این مقدار را برداشت کنیم.

عباسی خاطرنشان کرد: امسال طبق برآوردهای انجام شده حدود سه برابر سال گذشته یعنی یک میلیارد و ۳۰۰ مترمکعب آب زاینده‌رود است که لازم است حداقل ۱۰ درصد برای استان لحاظ شود، اما سعی بر این شد تا ۱۰ درصد تخصیص لحاظ شود.

عباسی یادآور شد: بارش زیاد در بالا دست امکان بهتر شدن وضعیت سد را فراهم کرده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به عدم کشت در غرب اصفهان طی سال گذشته، تاکید کرد: تصمیمی گرفته شد تا به منظور کشت بهاره شرق اصفهان آبرسانی انجام شود، اما اظهارات ما این بود اجازه دهید سد به حالت نرمال خود برسد تا مطمئن شویم کمبودی در حوزه اب بخش کشاورزی وجود نخواهد داشت.

عباسی تاکید کرد: علی‌رغم اینکه در بالا دست بارش زیاد بوده، امکان بهتر شدن وضعیت سد وجود دارد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه