اخبار داغ

محور بندرعباس-لامرد امن نیست/ خطر مرگ از بیخ گوش رانندگان می گذرد

محور بندرعباس-لامرد امن نیست/ خطر مرگ از بیخ گوش رانندگان می گذرد
سستی و تخریب دیواره های پل سیاتک در مسیر یکی از جاه های ترانزیتی استان هرمزگان، آبستنی برای وقوع حوادث ناگوار  و کمینگاه مرگ بسیاری از رانندگان شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ تقویت زیرساخت های ارتباطی در سال های کنونی به دلیل افزایش تردد وسایل نقلیه در جاده های بین شهری که بار ترافیکی سنگینی را متحمل می شوند از ضروریات محسوب می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

در سال های گذشته تلاش های بسیاری در راستای توسعه و تقویت مسیرها و جاده های پرتردد صورت گرفته است اما برخی از این جاده برای ایمن سازی و بالارفتن راندمان سفر نیازمند اصلاحات و گاهی اوقات نیازمند تغییر مسیر و ایجاد جاده مناسب تری هسند.

,

در روزهای اخیر در فضای مجازی شاهد انتشار تصاویری از پل گردنه سیاتک به سمت روستای هیرو هستیم که از مسئولان درخوست نمودند  تا قبل از وقوع حادثه ای خطرناک نسبت به ترمیم و یا بازسازی آن اقدام نمایند.

,

با پیگیری های خبرنگار ما مشخص شد که این پل در مسیر دژگان به سمت لمزان و پس از روستای سیاتک قرار دارد و به دلیل اینکه در  مکان بدی تعبیه شده تاکنون خسارت جانی و مالی متعددی را به همراه داشته است.

,

در این مسیر گردنه بسیار خطرناکی قرار دارد  و این پل بدون رعایت استانداردهای لازم بلافاصله پس از این گردنه قرار گرفته که خود سبب شده تا آبستنی برای وقوع اتفاقات ناگواری باشد که جبران پذیر نیستند.

,

از آنجایی که این جاده یکی از مسیرهای اصلی است که هموطنان برای سفر از بندرعباس به سمت لار و لامرد و بالعکس از آن به کرات استفاده می کنند و در زمره یکی از جاده های ترانزیتی پرتردد به شمار می رود.

,

علاوه بر سستی و تخریب دیواره های پل در اثر شدت بارندگی سال های گذشته، عبور انواع وسایل نقلیه از جمله کامیون ها با بارسنگین و حجم بالای بارها به دلیل ضرباتی که هنگام عبور بر آن وارد می کنند اوضاع را وخیم تر از قبل کرده است.

,

 

,

خطر در کمین جان مسافران است

, خطر در کمین جان مسافران است,

عبدالعزیز پاهنگ، عضو شورای شهر لمزان در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به تخریب پل سیاتک گفت:تعیین جایگاه پل هنگام ساخت و افتتاح این جاده دقیقا پایین گردنه و پیچ خطرناک مناسب نبوده چرا که به دلیل حجم بالای عبور وسایل نقلیه به دلیل ضربات وارده بر تخریب پل می افزاید.

,

وی بادآور شد: به دلیل وجود گردنه بسیار خطرناک تاکنون تصادفات بیشماری رخ داده که خسارات مالی و جانی فراوانی را به همراه داشته است.

,

عضو شورای شهر لمزان با اشاره به پرتردد بودن این جاده اظهار کرد: این جاده از چاده های ترانزیتی می باشد و تمامی کسانی که می خواهند در مسیر لار و لامرد به بندرعباس و بالعکس سفر کنند از این جاده عبور می کنند.

,

پاهنگ با اشاره به اینکه برای بازسازی و ترمیم این پل مکاتبات بسیاری انجام شده است، یادآور شد: تاکنون نامه نکاری های متعددی به ادارتی نظیر اداره راه و شهرسازی شهرستان، اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای استان حتی وزارتخانه و همچنین نمایندگان مجلس ارسال شده است.

,

وی ادامه داد: مدیرکل اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای استان به طور کامل در جریان تخریب این پل هستند و ضمن بازدید از آن قرار شده است که پیمانکار بلافاصله پس از اتمام عملیات اجرایی آبنمای لمزان بازسازی این پل را شروع نماید.

,

عضو شورای شهر لمزان تاکید کرد: علیرغم اینکه این جاده از پرتردترین، خطرناک ترین و حادثه خیزترین جاده هاست مسئولان در پاسخ به مکاتبات قبلی اظهار کردند که اعتبارات کافی نداریم.

,

وی با اشاره به طراحی و تعیین مسیر جاده جدید از مسیر دوآب به سمت لمزان خاطرنشان کرد: علاوه بر نبود کوه و گردنه در جاده جدید، حدود 15 الی 20 کیلومتر مسیر آن نزدیکتر می شود که اگر اعتبار کافی اختصاص داده شود جاده جدید کمتر از یک سال راه اندازی می شود.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه