اخبار داغ

در تجمع دانشجویان دانشگاه فرهنگیان بوشهر؛

دانشجویان بوشهری خواستار آزادی مرضیه هاشمی شدند +تصاویر

دانشجویان بوشهری خواستار آزادی مرضیه هاشمی شدند +تصاویر
دانشجویان دانشگاه فرهنگیان بوشهر در تجمعی خودجوش بازداشت مرضیه هاشمی توسط دولت آمریکا را محکوم کردند و خواستار آزادی وی شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس ، دانشجویان دانشگاه فرهنگیان بوشهر در تجمعی خواستار آزادی مرضیه هاشمی خبرنگار بازداشت شده شبکه خبری "پرس تی وی" توسط دولت آمریکا شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس ,

, ,

این دانشجویان صبح امروز با دست نوشته هایی این اقدام دولت آمریکا را محکوم کردند و خواستار تعیین وضعیت و آزادی این خبرنگار، مستند ساز و گوینده خبری تلویزیون شدند.

,

, ,

لازم به ذکر است مرضیه هاشمی با نام اصلی " ملانی فرانکلین" متولد ۲۱ دسامبر 1959  در آمریکا است و اکنون مجری شبکه انگلیسی زبان "پرس تی ‌وی" است.

, پرس تی ‌وی,

 

,

, ,

او در سن ۲۲ سالگی (حدود ۳۵ سال قبل) هنگامی که دانشجوی خبرنگاری در آمریکا بود، پس از ۲ سال تحقیق، مسلمان شد و با حجاب در دانشگاه حضور یافت. وی در سال ۱۳۶۷ و اوج جنگ عراق علیه ایران تصیم می‌گیرد همراه ۲ فرزندش به ایران سفر کند جایی که برای آنان «مرکز مقاومت» بود.

, جنگ عراق,

, ,

هاشمی روز یکشنبه ۱۳ ژانویه (۲۳ دی) بدون اقامه هیچ دلیلی در فرودگاه سنت لوئیس آمریکا بازداشت و به یک بازداشتگاه پلیس فدرال آمریکا در واشنگتن دی‌ سی منتقل شد. او برای دیدار با خانواده‌اش و عیادت از برادر بیمارش به آمریکا سفر کرده بود.

,

, ,

قاضی اولین دادگاه هاشمی که روز جمعه ۱۸ ژانویه (۲۸ دی) تشکیل شد، اذعان کرده است که مرضیه هاشمی هیچ جرمی مرتکب نشده و در یک پرونده نامشخص صرفا به عنوان آنچه اصطلاحا شاهد کلیدی مطرح می‌شود، بازداشت شده است. هنوز زمانی برای آزادی این خبرنگار و مستندساز مشخص نشده است.

, .,

, ,

بازداشت بدون دلیل مرضیه هاشمی موجی از اعتراض به اقدام خصمانه دولت آمریکا را در پی داشته است و تجمعات مردمی را در برخی کشور ها به دنبال داشته است. فعالان شبکه های اجتماعی و رسانه ها هم در فضای مجازی به دنبال این اقدام، خواستار آزادی این فعال رسانه ای شده اند.

,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه