اخبار داغ

نماینده مجلس:

نمونه‌هایی وجود دارد که آمریکایی‌ها از پالرمو به نفع خودشان استفاده کردند/ یک هیئت مذهبی و خیریه را هم می‌توانند از این راه متهم کنند

نمونه‌هایی وجود دارد که آمریکایی‌ها از پالرمو به نفع خودشان استفاده کردند/ یک هیئت مذهبی و خیریه را هم می‌توانند از این راه متهم کنند
نماینده مردم شاهین‌شهر، برخوار و میمه گفت: دیدگاهم این است که اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام واقعاً باید خودشان شخصاً متن پالرمو را بخوانند و دقت کنند که اختیار تعیین مصادیق بر عهده چه کسی است؟ و آیا آن‌هایی که مصادیق را تعریف می‌کنند و تشخیص می‌دهند، کشورهای قابل‌اعتماد هستند یا خیر و سپس نظر خود را اعلام کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسینعلی حاجی در گفت و گو صاحب نیوز اظهار کرد: لایحه پالرمو یکی از آن لوایحی است که قرار است ایران را در یک مجموعه کشورهایی عضو کند که طبیعتاً اختیار برخی تعاریف و شئونات کشور در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد؛ اعتقادداریم که نمی‌توانیم به آن‌ها اعتماد کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

نماینده مردم شاهین‌شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بر این باوریم که یک کشور انقلابی هستیم؛ یک کشور عادی نیستیم که هر پیمانی را به‌راحتی بتوانیم بپذیریم.

,

وی افزود: علی رقم اینکه بعضی شرط‌ها گذاشته‌شده و گفته‌شده است که دولت با رعایت برخی از اصول قانون اساسی که ذکر کردند، آن را دنبال کند، ولی طبیعی است که وقتی ملحق شدیم اختیار با آن‌ها خواهد بود بنابراین نمی‌تواند برای ما مفید باشد.

,

حاجی عنوان کرد: ما نمونه‌هایی داریم که نشان می‌دهد آمریکایی‌ها از پالرمو استفاده‌های سوء و به نفع خودشان انجام می‌دهند؛ برای مثال محکومیت حزب‌الله لبنان که خودشان به‌دروغ جعل کردند که حزب‌الله یک گروه سازمان‌یافته و دنباله‌روی قاچاق مواد مخدر است و همراه قاچاق مواد مخدر نیازهای مالی را تأمین می‌کند.

,

نماینده مردم شاهین‌شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: بر اساس جعل و دروغ بزرگی که خودشان ساختند در دفتر مربوطه، در سازمان ملل که آن‌هم تحت‌فشار آمریکا در سازمان ملل است، گزارشی تهیه کردند و نهایتاً حزب‌الله، یعنی شیعیان لبنان را محکوم‌به چنین امری کردند.
وی افزود: اگر فردا آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها بنا بر تعاریفی، یک هیئت مذهبی و یا یک موسسه خیریه یا هر جمعی از مردم را به موضوعی متهم کردند، طبیعی است که حق خود می‌دانند که برای ان گروه و هیئت که مباحثی را به‌دروغ علیه آن‌ها مطرح کردند، پرونده تشکیل دهند، محاکمه و مجازات کنند و حتی طلب کنند تا افراد به آن‌ها تحویل داده شوند و آن‌ها را در کشور خودشان مجازات کنند و این احتمالاتی است که ما نباید به خاطر یک درصد احتمال هم از آن چشم‌پوشی کنیم.

,
,

وی گفت: دیدگاهم این است که اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام واقعاً باید خودشان شخصاً متن پالرمو را بخوانند و دقت کنند که اختیار تعیین مصادیق بر عهده چه کسی است؟ و آیا آن‌هایی که مصادیق را تعریف می‌کنند و تشخیص می‌دهند، کشورهای قابل‌اعتماد هستند یا خیر و سپس نظر خود را اعلام کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه