اخبار داغ

گزارشی از مواضع روسیه در سوریه؛

اظهار بی طرفی در درگیری‌های تهران و تلاویو/ شلیک های کور اسرائیل و ادعاهای پوچ

اظهار بی طرفی در درگیری‌های تهران و تلاویو/ شلیک های کور اسرائیل و ادعاهای پوچ
سیاست روس‌ها ابتدا این است که هر دو طرف را به آرامش دعوت کند و در عین حال موضع بی طرفانه داشته باشد؛ چرا که معتقد است موضع گیری شان به پیچیده شدن و طولانی‌تر شدن شرایط سوریه می‌انجامد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آناج، روزهای گذشته اکانت توئیتری که با نام "دفاع از اسرائیل" مشهور است، با یاوه گویی اعلام کرد: "ما حمله به مواضع سپاه قدس در سوریه را شروع کردیم و به نیروهای سوری هم هشدار دادیم که آسیبی به خاک اسرائیل یا نیروهای ما نزنند."نتانیاهو هم گفته بود اقدامات خصمانه‌ی ایران را زیر نظر داریم و با اشاره به سخنان منتسب به فرمانده نیروهای هوایی ارتش گفته بود از این تهدیدات عبور نمی کنیم!

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

حملات هوایی ناکام اسرائیلی‌ها به مواضع نیروهای سوری گاه و بی گاه انجام می‌شود ولی ظاهرا سوری‌ها تصمیم جدی دارند تا در برابر حملات و زورگویی‌های صهیونیست‌ها بایستند.

,

هرچند روز گذشته نمایندگان سوریه و رژیم صهیونیستی در سازمان ملل،چندین بار به همدیگر تاختند اما نکته‌ی مهم این بود که بشار جعفری به صراحت اعلام کرد که فرودگاه تلاویو می‌تواند در برابر حمله به فرودگاه دمشق،مقابله به مثل مناسبی باشد.

,

امروز و بعد از تهدیدات رسمی روز گذشته،شنیده‌ها حاکی از آن است که رژیم صهیونیستی به تقویت سامانه گنبد آهنین در اطراف تلاویو پرداخته است و این مساله می‌تواند به دو شکل تفسیر شود.یا تهدیدات سوری‌ها موثر واقع شده است و یا احتمالا باز هم صهیونیست‌ها به دنبال شلیک های کور در سوریه هستند.

,

بعد از نزدیکی مواضع روس‌ها با جمهوری اسلامی ایران در موضوع سوریه، برخی‌ها این نتیجه گیری را می‌کنند که احتمالا باید روس‌ها در مساله‌ی سوریه و اسرائیل،طرف ایران را بگیرند اما حقیقت مساله چیزی جز این است.

,

روس‌ها از زمان حضور در سوریه خط مشی ثابتی را در درگیری‌ها و اختلافات میان تهران و تل آویو پیش گرفته‌اند و آن هم موضع بی طرفی است.

,

روس‌ها به دنبال منفعت محوری سیاست خارجی شان در سوریه و در قبال درگیری‌های تهران_تلاویو در واقع به نفع هیچ کدام از دو طرف موضع نگرفته‌اند و در حقیقت موضع گیری در قبال چنین تنشی را در راستای اهداف خود نمی‌بینند.

,

در وهله اول سیاست روسیه مبتنی بر این است که هر دو طرف را به آرامش دعوت کند. در عین حال موضع بی طرفانه داشته باشد. این سیاست روسیه است که در این میان نقش آفرینی نکند. چرا که معتقد است موضع گیری‌شان به پیچیده شدن و طولانی‌تر شدن شرایط سوریه می‌انجامد و این یعنی افزایش هزینه‌های جنگ برای مسکو.

,

باید این نکته را به یاد داشته باشیم که ایران با هوشمندی در موضوع اسرائیل رفتار می‌کند و در دام صهیونیست‌ها هم گرفتار نمی‌شود. در بحث موشک پرانی‌ها هم به دلایل متعدد،ایران قصد پاسخ کوبنده به اسرائیل را تا امروز نداشته است اما خود اسرائیلی‌ها به خوبی می‌دانند اگر قرار بر برخورد سخت و کوبنده باشد باید همانطور که چند ماه پیش در جولان مجبور به درخواست میانجیگری روس‌ها شدند،باز هم به دنبال فرار از چنگال نیروهای منطقه ای ایران باشند.

,

موشک پرانی و هدف قرار دادن‌های موردی اسرائیل در خاک سوریه، نمی‌تواند موضع ایران را در منطقه تضعیف کند و البته ایران هم در موارد مقتضی پاسخ داده و اجازه نداده است که حملات به صورت یکطرفه باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه