اخبار داغ

رییس مرکز کرمان شناسی:

آتش زدن مسجد جامع کرمان سبب افزایش گردش چرخ های انقلاب شد/حادثه ۲۴ مهر زمینه ساز پیروزی انقلاب بود

آتش زدن مسجد جامع کرمان سبب افزایش گردش چرخ های انقلاب شد/حادثه ۲۴ مهر زمینه ساز پیروزی انقلاب بود
رییس مرکز کرمان شناسی گفت : حمله چماقداران به مسجد جامع کرمان سبب شد تا به جای این که زمینه رعب و ترس در مردم کرمان به وجود آید ما شاهد افزایش گردش چرخ های انقلاب باشیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید محمد علی گلاب زاده رییس مرکز کرمان شناسی در گفتگو با خبرنگار راه آرمان در رابطه با جنایات دوران پهلوی در کرمان اظهار داشت : بر اساس یک ضرب المثل عربی کسی که در دریا غرق می شود برای نجات خود به یک برگ متوسل می شود و این توسل به نظر آن ها زمینه ای را به وجود می آورد تا بتوانند از مهلکه نجات پیدا کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان , راه آرمان,

وی گفت : آن چه در کرمان اتفاق افتاد و یا در شهرهای دیگر همه ناشی از این زبانزد معمول است و در کرمان نیز مردم همراه با دیگر استان ها به پا خواستند .

,

مورخ و پژوهشگر کرمانی خاطر نشان کرد : مردم تمام تلاششان این بود تا بتوانند به صورت آرام و بدون هر گونه تنش و دغدغه خاطری نظامی را که مورد نظرشان بود به جایگاهی برسانند که انتظار داشتند .

,

گلاب زاده عنوان داشت : اما حکومت با تمامی توان خود سعی می کرد تا بتواند بقا و دوام بیشتری را برای خود لحاظ کند ولی در مقابل مردم به خیابان ها ریخته بودند و فریادهای آن ها گوش فلک را کر کرده بود و حکومت حاضر نبود این فریادهای حق طلبانه را بشنود .

,

وی بیان کرد : حکومت در برخی از موارد همچون ۱۵ خرداد سال۴۲ به صورت موقتی نتیجه گرفته بود پس تصور می کرد که به این ترتیب می تواند زمینه ماندگاری بیشتری برای خود رقم بزند بنابراین حرکت های مذبوحانه ای را در کرمان رخ داد که یکی از آن ها حمله چماقداران به مسجد جامع کرمان بود.

,

رییس مرکز کرمان شناسی ادامه داد : آتش زدن مسجد جامع کرمان حادثه غم باری را به وجود آورد و ما شهیدی همچون باقدرت جوپاری را تقدیم انقلاب کردیم و رژیم نمی دانست حرکت هایی از این دست به جای آن که پاسخ مثبت داشته باشد معمولا پاسخ منفی را ارائه می دهد .

,

گلاب زاده افزود : حمله چماقداران به مسجد جامع کرمان سبب شد تا به جای این که زمینه رعب و ترس در مردم کرمان به وجود آید ما شاهد افزایش گردش چرخ های انقلاب باشیم.

,

وی در پایان گفت : بی تردید یکی از عوامل موثری که موجب شد تا انقلاب در یک فرصت کوتاهی از زمان آغاز و سرانجام به پیروزی برسد در واقع حرکت چماقداران و حادثه ۲۴ مهرماه در کرمان بود که زمینه پیروزی انقلاب را رقم زد .

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه