اخبار داغ

سردار صفاری در اجلاسیه دانشجویی کنگره شهید باقری در تبریز؛

شهید حسن باقری یک متفکر و رهبر نظامی بود/تمام نقشه دشمن این بود که چهل سالگی انقلاب را نبینیم

شهید حسن باقری یک متفکر و رهبر نظامی بود/تمام نقشه دشمن این بود که چهل سالگی انقلاب را نبینیم
سردار صفاری گفت: از ویژگی‌ها برجسته حسن باقری قدرت تفکر نظامی و رهبری نظامی در کنار سلوک فردی این شهید بود، اگرچه فرمانده بود و اقتدار داشت اما دوست داشتنی، صاحب سبک و در کارش برجسته بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، سردار مرتضی صفاری در اجلاسیه دانشجویی کنگره ملی شهید حسن باقری که در دانشگاه آزاد تبریز برگزار شد، اظهار داشت: شهید حسن باقری اگرچه عمری طولانی نداشت اما در آن مدت کوتاه تاثیرگذار بود و زمانی که وارد جنگ شد تحول اساسی در دفاع انجام داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی ادامه داد: حسن باقری اعتقاد داشت که شناسایی ما از دشمن باید ١٠٠ درصدی باشد یعنی حتی روحیات فرماندهان جبهه مقابل را بشناسیم، او فضای اطلاعات و عملیات را ایجاد کرد و هر هفته با فرماندهان جلسه داشت و بعد از گزارش فرماندهان اشکالات را بر روی نقشه و نه در میدان نبرد اعلام می‌کرد.

,

رئیس سابق دانشگاه امام حسین(ع) با اشاره به سخنان شهید باقری در خصوص تحول جنگ گفت: حسن باقری معتقد به نامنظم بود و به تجهزات اعتقادی نداشت بلکه روی روحیه و ایمان رزمندگان تاکید می‌کرد.

,

وی افزود: ذهن حسن باقری تبلیغاتی بود؛ زمانی روی تپه‌ها به بچه‌های عرب زبان می‌گفت با بلندگو بگویند که انقلاب اسلامی یک انقلاب اسلامی برای همه مسلمانان است که بعد از این کار سه تن از افسران عراقی خودشان را به ما معرفی کردند و فرمانده عراقی‌ها زمانیکه متوجه مساله شد کل گردان را عوض کرد.

,

سردار صفاری با بیان اینکه شهید حسن باقری نیروهای خودی و دشمن را همزمان تحیلی می‌کرد، ابراز داشت: از ویژگی‌ها برجسته حسن باقری قدرت تفکر نظامی و رهبری نظامی در کنار سلوک فردی این شهید بود، اگرچه فرمانده بود و اقتدار داشت اما دوست داشتنی، صاحب سبک و در کارش برجسته بود.

,

وی ادامه داد: در شرایط جنگ هم اشکلات دشمن و هم اشکالات ما کم شد اما حسن باقری با تدبیر کار را جلو برد و جنگ را به نفع ما تمام کرد.

,

این یادگار دوران دفاع مقدس با اشاره به فضای کنونی تصریح کرد: امروز فشارهای روانی بر روی فضا را به گونه‌ای جلو می‌برند که هرچقدر مقام معظم رهبری می‌فرمایند به برجام‌ها اعتماد نکنید از این فضا عدول می‌کنیم در حالیکه باید هویت ملی مان را حفظ کنیم و بن بست‌ها را از بین ببریم.

,

وی در پایان خاطرنشان ساخت: همه‌ی عوامل دشمن دست به دست هم داده بودند که به این چهل سالگی انقلاب نرسیم اما با درایت رهبری، صبر مردم و اقدامات برخی از مسئولین این نقشه دشمن نقش بر آب شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه