اخبار داغ

در حاشیه‌ی امنیت آذربایجان برای اسرائیلی‌ها؛

کارشناس مسائل اسرائیل: ایران، آذری‌ها را از حقوق خود محروم کرده است/ چشم طمع صهیونیست‌ها به آذربایجان

کارشناس مسائل اسرائیل: ایران، آذری‌ها را از حقوق خود محروم کرده است/ چشم طمع صهیونیست‌ها به آذربایجان
یکی از اهداف قطعی صهیونیست‌ها در منطقه قفقاز، ممانعت از گسترش نفوذ ایران می‌باشد و جمهوری آذربایجان به دلیل مطابقت فرهنگ اصیل اسلامی با ایران،یکی از صحنه‌های مهم برای رژیم صهیونیستی می‌باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، یهودیان ساکن در جمهورى‌هاى شوروى سابق به جهت حمایت‌هاى آشکار و پنهان آمریکا از مهاجرت آنها به اسرائیل و فعالیت شدید آژانس یهودی سخونت، در ایجاد زمینه‌هاى مهاجرت یهودیان به اسرائیل توانسته بودند نظر مثبت سران رژیم کمونیستى شوروى سابق را جلب کنند. از سال 1988 اولین گروه از یهودیان ساکن در شوروى که خواستار مهاجرت به اسرائیل بودند، در قالب گروه‏‌هاى منظم توسط آژانس سخونت به اسرائیل منتقل شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

انتقال تعداد زیادی از یهودیان آذربایجانی الاصل شوروی به سرزمین‌های اشغالی باعث گردیده است تا در طی سال‌های گذشته، همواره این افراد، بستر مناسبی را برای فعالیت‌های گوناگون رژیم صهیونیستی در پهنه‌ی جمهوری آذربایجان پدید بیاورند تا جایی که بنا به گفته خاخام مایر بروک، رئیس جامعه‏‌ى یهودیان آذربایجان، تنها کشور بعد از اسرائیل که در آن فعالیت‏‌هاى ضد یهودى وجود ندارد و یهودیان آزادانه به فعالیت‏‌هاى دینی خود مشغولند جمهوری آذربایجان می‌باشد.

,

از زمان سقوط شوروی، دولت اسرائیل در پی گسترش  روابط حسنه با جمهوری‌های سابق شوروی بوده بوده است و بی تردید، جمهوری آذربایجان نیز در راس کشورهای هدف برای فعالت و سرمایه گذاری سیاست استراتژیک اسرائیل در منطقه نقش دارد.

,

یکی از اهداف قطعی صهیونیست‌ها در منطقه، ممانعت از گسترش نفوذ ایران می‌باشد. جمهوری آذربایجان به دلیل مطابقت فرهنگ اصیل اسلامی با ایران، می‌تواند یکی از صحنه‌های مهم برای اسرائیل باشد و در این بین نیز آذری‌های ایران، نقش کلیدی در روابط جمهوری آذربایجان با ایران دارند. ظاهرا کارشناسان اسرائیلی به این نتیجه رسیده‌اند که بهتر است از پتانسیل آذری‌های داخل ایران غافل نباشند و به هر بهانه‌ای سعی می‌کنند تا از احقاق حقوق آذری‌های ایران سخن بگویند.

,

"آریا گوت" کارشناس مسایل اسراییلی و رئیس سازمان غیر دولتی پروژه‌های بین المللی برای جمعیت در مصاحبه با شبکه تلویزیونی روسیه، با اشاره به مساله آذربایجان ایران گفته است: حکومت ایران 35 میلیون ترک آذربایجانی را از عادی ترین حقوق محروم کرده و آنها را مورد ظلم و ستم قرار داده است.

,

این فرد که در حال حاضر رییس مرکز چند فرهنگی بین المللی آذربایجان در اسراییل نیز هست، با ادعای مظلومیت مردم آذربایجان، سعی کرده است تا خود و کشور مطبوعش را طرفدار آذری‌های ایران نشان دهد.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه