اخبار داغ

فرمانده انتظامی خراسان رضوی:

امنیت و اقتدار، بزرگترین دستاورد چهلمین فجر انقلاب اسلامی است

امنیت و اقتدار، بزرگترین دستاورد چهلمین فجر انقلاب اسلامی است
فرمانده انتظامی خراسان رضوی امنیت و اقتدار را بزرگترین دستاورد چهلمین فجر انقلاب دانست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ سرتیپ دوم پاسدار محمد کاظم تقوی، فرمانده انتظامی خراسان رضوی به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در یادداشتی امنیت و اقتدار را بزرگترین دستاورد چهلمین فجر انقلاب دانست و نوشت:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

در سالگشت چهلمین بهار پیروزی شکوهمند حق بر باطل که در روح نهضت عاشورایی امام خمینی(ره)  و با خون پاک مردم با تقوا و پرهیزگار ایران اسلامی ظهور کرد شاهد شکوفایی و بلوغ این انقلاب بیداری و عزت مسلمانان آزاده هستیم و امروز کشور عزیزمان از اقتدار، عظمت و امنیتی برخوردار است که یاد و ذکر آن لرزه بر پیکره دشمنان یاوه‌گو و استثمارگران زورطلب می اندازد.

,

اینک در چهلمین فجر انقلاب اسلامی به وضوح می بینیم که کشورهای سلطه‌گر و زورگو، ناتوان از رویارویی نظامی، از هر راه و حربه و نیرنگی استفاده می کنند تا امنیت و اقتدار ایران مقتدر را خدشه‌دار کنند و در جبهه جنگ اقتصادی و همچنین هجمه های تبلیغاتی، ضد فرهنگی و اسلامی، هویت، اصالت و غیرت و شجاعت ایرانیان آزاده را هدف قرار داده‌اند.

,

اما دشمنان انقلاب اسلامی در برابر یک معادله مجهول قرار گرفته اند که چگونه است تمامی نیرنگ ها و نقشه های عداوت جویانه که هزینه‌های سنگینی نیز برای شان در پی داشته محکوم به شکست است و نتوانسته اند راه به پیش ببرند.

,

هنوز هم ملت آزاده ایران در حماسه های بزرگی چون اربعین حسینی، سیزدهم آبان، نهم دی ماه و دیگر صحنه‌های حماسی، غیرت و شجاعت خود را به رخ جهانیان می کشانند و با اجتماع عظیم میلیونی به جهان ثابت می کنند که نظم و امنیت در این کشور اسلامی همچون خورشیدی جهان افروز می‌درخشد و از تشعشع نورانی آن کشورهای اسلامی و ملت های آزادی خواه، گرمای هویت بخشی می گیرند.     

,

 واژه امنیت از ریشه‌ی «آمن» گرفته شده که در مقابل «خوف و هراس» قرار دارد. در کتاب مفردات که یکی از کتاب های معتبر است مفهوم امنیت به معنای سکونت روح و از بین رفتن ترس معنا شده است.

,

بر خورداری از امنیت در زندگی اجتماعی، از آرمان‌های بشری بوده و آنها را از تجاوز، ظلم و تهدید، تلخ کلامی، رکود و ناامیدی انسان در زندگی اجتماعی دور کرده است.

,

دین اسلام نیز امنیت را یکی از اصول اساسی و ضروری زندگی برای بهره‌وری از مزایا و مواهب حیات و همچنین زمینه ساز تکامل و ارتقای بشر دانسته و از آن به عنوان یکی از مقدس‌ترین آرمان‌های بشری و الهی یاد کرده است.

,

در قرآن کریم نیز می‌بینیم از والاترین انسان‌ها به «الذین آمنوا» تعبیر شده است که آن را به دو معنا تفسیر کرده‌اند، نخست افرادی که خود را به مقام امن رسانده اند و دوم افرادی که دارای امنیت و برخوردار از آن شده اند.

,

مردم ایران اسلامی بر این اساس سعی کردند مصداق واقعی «الذین آمنوا» بشوند و آنچه آنها را در این مسیر به پیش برد،  ایمان همراه با عمل بود.

,

 نگاه خاص حضرت امام خمینی (ره) به مردم  نیز به عنوان ولی نعمت، نگاه بسیار جامعی بود.

,

بنای انقلاب اسلامی بر مردم استوار شد و این نکته که خود مردم آگاه و بیدار شوند و یک حرکت خودجوش را به عنوان نهضت، که تبدیل به انقلاب می شود، آغاز کنند؛ یعنی مشارکت عمومی مردم منجر به تولید امنیت اجتماعی می شود و زمانی که امنیت اجتماعی  ایجاد شود مشارکت مردم در این زمینه بیشتر و دوسویه خواهد شد.

,

اگر ما آن چیزی را که مورد نظر حضرت امام خمینی(ره) و پس از ایشان، تاکید و انتظار سکاندار کشتی انقلاب، حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی) است را دنبال کنیم و اگر این خط حفظ و  پیروی و تقویت بشود، روز به روز شاهد ارتقای امنیت و اقتدار ایران اسلامی که  بزرگترین دستاورد انقلاب مردم ایران است، خواهیم بود.

,

بی تردید مردم ایران اسلامی که در راه دفاع از آرمان های انقلاب و ارزش های دین و شریعت خود تا پای جان ایستاده اند و حتی در خارج از مرزهای این کشور مقتدر، افتخارشان این است که مدافعان حرم و حریم هستند با درک شرایط و موقعیت کشورهای بحران زده منطقه، قدر امنیت و آرامش و اقتداری که امروز از آن بهره‌مند شده‌اند را می دانند و خود پاسدار آن هستند.  

,

در این عرصه، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران نیز در کنار دیگر نیروهای مسلح سرافراز و توانمند ایران اسلامی عهده دار وظیفه ای سنگین و رسالتی خطیر است، چرا که پاسداری از دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی کاری سخت و تکلیفی خطیر محسوب می شود.   

,

یکی از ویژگی هایی که فرماندهی معظم کل قوا برای نیروی انتظامی بیان فرموده اند «اقتدار» است.

,

رهبر معظم انقلاب اسلامی در این زمینه می فرمایند: «نیروی انتظامی باید دارای اقتدار  باشد، اقتدار یک امر معنوی است و با صدای کلفت و اسلحه تیز و مشت محکم تفاوت دارد و اقتدارهای ظاهری در حقیقت اقتدار نیستند. باید وضعیتی به وجود آید که هم نیروی انتظامی در خود احساس قدرت کند و هم آحاد ملت دریابند پاسدار و حافظ امنیت فردی و اجتماعی آنها یک مجموعه مقتدر است و می‌تواند از مردم دفاع کند و هم دشمن مخل امنیت بفهمد که نیروی انتظامی مقتدر و توانا است.

,

 در چهلمین فجر انقلاب شکوهمند اسلامی بار دیگر با خود عهد می بندیم که بزرگترین وظیفه خود به عنوان یک پلیس مقتدر، پاسخگو و بصیر و هوشمند را بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری، فرماندهی معظم کل قوا  دریافته و در راه پاسداری از ارزش های اصیل انقلاب اسلامی ثابت قدم و استوار و نفوذناپذیر و به معنای واقعی کلمه، مجاهد فی سبیل الله باشیم.

,

تحقق این وظیفه بزرگ در سایه راه کارهایی به دست می آید که مهم‌ترین آن ها، عبارتند از اتکا به خداوند متعال در تمامی امور، اعتقاد راسخ به ولایت فقیه، ملاک عمل قرار دادن قانون، مقررات و شرع در انجام وظایف، رعایت کردن شئونات اسلامی و ادامه راه شهدا و امام شهدا و همچنین خدمت صادقانه و جهادی به مردم  قدر شناس، که مسیر تعالی و سعادت و سرافرازی مان است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه