اخبار داغ

سیدمحمدحسین طباطبایی:

کیفیت در فعالیت‌های قرآنی حرف اول را می‌زند/ ورود فعالان حوزه تربیتی به فضای مجازی

کیفیت در فعالیت‌های قرآنی حرف اول را می‌زند/ ورود فعالان حوزه تربیتی به فضای مجازی
نابغه قرآنی جهان اسلام با بیان اینکه کیفیت‌بخشی به فعالیت‌های قرآنی بیش از بُعد کمیت اهمیت دارد، گفت: مناطق محروم، که فضا و نیروی انسانی لازم ندارند، نیازمند توسعه شعبات مؤسسات قرآنی هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام سیدمحمدحسین طباطبایی، نابغه قرآنی جهان اسلام، در گفت‌وگو یی از زنجان، اظهار کرد: مؤسسه جامعة‌القرآن کریم و اهل‌بیت(ع) به مدت ۲۰ سال است که فعالیت خود را در کشور آغاز کرده و ۱۴ سال سابقه فعالیت در استان زنجان دارد که تعداد شعبه‌‌های آن در استان به ۴۰ شعبه رسیده است. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با اشاره به اینکه مدارس ابتدایی با نام امام حسن مجتبی(ع) وابسته به مؤسسه جامعة‌القرآن کریم فعالیت می‌کنند، بیان کرد: استان زنجان سابقه خوبی در موضوعات قرآنی و مؤسسات فعال در این حوزه دارد، اما برای رسیدن به نقطه مطلوب و آرمانی باید گستره فعالیت‌ها را، چه در بعد کمی و چه در بعد کیفی، ارتقا بخشید. 
نابغه قرآنی جهان اسلام ادامه داد: برای بهبود عملکرد بخش قرآنی، باید مستمر روش‌های مختلف و متنوع در آموزش و همین‌ طور جذب عامه مردم را به‌ کار بگیریم و از نظرات کارشناسان و افراد متخصص استفاده کنیم. 
وی با اشاره به اینکه از استان زنجان افراد نخبه‌‌ای از گذشته تاکنون داشته‌ایم که در مجامع بین‌المللی به اجرای برنامه پرداختند و در مسابقات قرآنی حائز مقام‌های برتر شدند، تصریح کرد: افرادی که در بازه‌ زمانی خاصی به کشورهای مختلف اعزام می‌شوند، افتخاری برای استان و کشورند. 
این کارشناس دینی با اشاره به اینکه مؤسسه جامعة‌القرآن کریم در کشور ۸۰۰ شعبه دارد، یادآور شد: اکنون کیفیت‌بخشی به فعالیت‌های قرآنی بیش از بُعد کمیت آن اهمیت دارد، اما توسعه شعب به مناطق محروم نیز در دستور کار است که این کار به فضا و نیروی انسانی متخصص نیاز دارد. 
وی تربیت آموزش‌دهندگان و نیروی انسانی متخصص در بخش‌های مختلف قرآنی برای بهره‌مندی علاقه‌مندان از کلاس‌های حضوری را مهم خواند و افزود: در مکان‌هایی که امکان دایر کردن کلاس حضوری نیست یا مربی متخصص وجود ندارد یا کلاس‌ها غیرحضوری و تلفنی است. 
نابغه قرآنی به فضای مجازی اشاره کرد و گفت: این فضا احتیاج به مدیریت و برنامه‌ریزی دارد، چرا که دشمنان با صرف هزینه‌های گزاف برنامه‌های مخربی را برای مسلمانان، ایرانی‌ها و افراد متدین طرح‌ریزی کردند تا دین، مذهب و اعتقادات مردم را از بین ببرند. 
طباطبایی در پایان بیان کرد: فعالان حوزه‌های تربیتی و دینی باید با برنامه‌ریزی، روش‌های جذاب و کلام منطقی و دندان‌شکن به این فضا ورود کنند و در این برهه حساس و خطیر برای تبلیغ مباحث دینی از فضای مجازی بهره ببرند. 

,
,
,
,
,
,
,

منبع:ایکنا
انتهای پیام

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه