اخبار داغ

نماینده اسبق مجلس:

تعریف ایران و غرب از تروریسم متفاوت است/ برجام چه خیری داشت که CFT و پالرمو داشته باشد؟

تعریف ایران و غرب از تروریسم متفاوت است/ برجام چه خیری داشت که CFT و پالرمو داشته باشد؟
تاج الدینی گفت: از برجام چه آبی برای ایران گرم شد که اکنون با CFT و پالرمو می‌خواهند این کار را انجام دهند، خود ظریف گفت است «ما وعده نمی‌دهیم با تصویب این طرح همه مشکلات رفع شود».
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت السلام میرتاج الدینی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آناج درخصوص لوایح FATF اظهار داشت: لوایح پالرمو و CFT در زیر مجموعه لوایح گروه ویژه اقدام مالی قرار گرفته است. موضوع پالرمو در مورد پولشویی هست و موضوع CFT در خصوص مبارزه با تامین مالی تروریسم است و این موارد مورد قبول جمهوری اسلامی ایران است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: حتی قبل از اینکه این لوایح مطرح شوند در مجلس هفتم قانون مبارزه با پولشویی تصویب شد و در مورد تامین مالی تروریسم نیز از آنجایی که ایران با اصل تروریسم مخالف است قطعا با تامین مالی آن هم مخالف خواهد بود برای مثال، این جمهوری اسلامی ایران بود که داعش را در منطقه زمین گیر کرد.

,

میرتاج الدینی با اشاره به تعریف تروریسم توسط کشورهای غربی ابراز داشت: اختلاف اینجاست که تعریف غربی‌ها از تروریست متفاوت است، آن‌ها در جایی داعش را تروریست می‌دانند اما در جای دیگر به این گروهگ تکفیری کمک مالی می‌کنند؛ در بخش دیگر گروهک تروریستی منافقین را که نزدیک 13 هزار نفر از ایرانیان را به شهادت رسانده‌اند تروریست ندانسته و حتی از آن‌ها حمایت هم می‌کنند.

,

وی ادامه داد: از این سو، گروه حماس که از کیان فلسطین دفاع می‌کند یا حزب‌الله لبنان که در برابر اشغال‌گری رزیم صهیونیستی ایستاده را تروریست معرفی می‌کنند.

,

نماینده اسبق مجلس عنوان داشت: قطعا تعریف ما و کشورهای غربی با توجه به گزاره‌های بالا، در رابطه با تروریست، تعریف مشابهی نیست چراکه در قانون مجلس آمده است که گروه‌هایی که برای دفاع از استقلال خودشان با اشغال‌گران مبارزه می‌کنند، تروریست نیستند اما سازمان FATF اعلام می‌کند که ایران باید تعریف ما را نسبت به تروریست بپذیرد.

,

تاج الدینی در خصوص تصویب یا عدم تصویب لوایح مذکور در مجمع تشخیص مصلحت، اظهار داشت: این لوایح اکنون در مجمع تشخیص است و قطعا اعضای این مجمع باید با رعایت مصلحت نظام در این خصوص تصمیم بگیرند.

,

وی ادامه داد: از برجام چه آبی برای ایران گرم شد که اکنون با CFT و پالرمو می‌خواهند این کار را انجام دهند، خود آقای ظریف گفت که ما وعده نمی‌دهیم با تصویب این طرح همه مشکلات رفع شود.

,

نماینده اسبق مردم تبریز، آذرشهر، اسکو با اشاره به سخنان دولت‌مردا در خصوص تصویب این لوایح تاکید داشت: آخرین حرف‌های دولت و طرفداران این لوایح این است که می‌گویند با تصویب لوایح بهانه را از دشمن می‌گیریم.

,

وی عنوان داشت: مگر بهانه و خباثت‌های دشمن تمام شدنی است؟ مگر در برجام نوشته شده بود که حتما FATF را امضا کنید که اتحادیه اروپا الان بر روی این موضوع تاکید دارند؟ چرا صندوق مالی اروپا اعلام می کند که ما با بانک‌های کار می‌کنیم که FATF را بپذیرند.

,

تاج الدینی در خصوص نظر رهبر انقلاب در رابطه با این لوایح گفت: مقام معظم رهبری نیز در این مورد نظری ندادند و طبق روال کار ایشان معمولا بحث‌های تخصصی را به مجموعه های خودشان واگذار می‌کنند.

,

وی افزود: به مجمع تشخیص مصلحت هم گفته‌اند که کار کارشناسی انجام گیرد و در آنجا تصمیم نهایی گرفته شود.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه