اخبار داغ

مدیر مجتمع ایثار شیراز:

تمام خدماتی که ارائه می دهیم بر اساس اعلام نیاز بنیاد شهید است/ ساز و کارهای اجرایی ما وحی مُنزل نیست و امکان تغییر وجود دارد

تمام خدماتی که ارائه می دهیم بر اساس اعلام نیاز بنیاد شهید است/ ساز و کارهای اجرایی ما وحی مُنزل نیست و امکان تغییر وجود دارد
نعمت اللهی مدیر مجتمع ایثار گفت: موسسه ایثار به عنوان یک بازوی اجرایی برای دو ماموریت اصلی در کنار بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار گرفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل ازشیرازه، مدتی پیش و پیرو انتشار کلیپی درفضای مجازی مبنی بر واگذاری مجتمع توانبخشی جانبازان واقع در باغ جنت به بخش خصوصی، شیرازه گزارشی تحت عنوان (هدیه ای که به یغما رفت!/ به نام ایثارگران به کام بخش خصوصی) منتشر کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شیرازه، مدتی پیش و پیرو انتشار کلیپی درفضای مجازی مبنی بر واگذاری مجتمع توانبخشی جانبازان واقع در باغ جنت به بخش خصوصی، شیرازه گزارشی تحت عنوان (هدیه ای که به یغما رفت!/ به نام ایثارگران به کام بخش خصوصی) منتشر کرد., شیرازه, مدتی پیش و , هدیه ای که به یغما رفت!/ به نام ایثارگران به کام بخش خصوصی,
 
,
عباس نعمت اللهی مدیر مجتمع ایثار (بخش خصوصی) در یک نشست خبری با بیان اینکه مجتمع فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار یک موسسه غیردولتی،  غیرانتفاعی و خودگردان است، گفت: این موسسه به عنوان یک بازوی اجرایی برای دو ماموریت اصلی در کنار بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار گرفته است.
,
 
,
مدیر مجتمع ایثار گفت: این مجموعه به ارائه خدمات فرهنگی، ورزشی و توانبخشی به جامعه ایثارگری با رعایت کیفیت، کمیت و حفظ شان، منزلت و جایگاه ایثارگران و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برای عموم جامعه به خصوص نسل دومی ها و سومی ها که جنگ را درک نکرده و با آن آشنا نیستند، مشغول است و هر گاه بنیاد شهید اعلام نیاز کند ما آماده خدمت رسانی به ایثارگران و خانواده هایشان با تمامی ظرفیت موجود هستیم.
,
 
,
مدیر مجتمع ایثار با اعلام اینکه هیچ گونه اعتباری از بودجه دولت جهت اداره این مجموعه دریافت نمی کنیم و هیچ کدام از کارمندانش نیز از دولت دستمزدی دریافت نمی کنند، اظهار داشت: تاکنون حتی یک ریال از سود این مجموعه نیز به خزانه دولت یا بنیاد شهید واریز نشده است.
,
 
,
نعمت اللهی بیان کرد: اولویت ما در این موسسه ارائه بهترین خدمات فرهنگی، ورزشی و توانبخشی به جامعه ایثارگران است که این خدمات تاکنون یا بصورت رایگان بوده و یا مبلغ اندکی دریافت کرده ایم.
,
 
,
این سخنان در حالی است که برخی از ایثارگران و فرزندانشان که تمایلی برای انتشار نامشان نداشتند درگفتگو با خبرنگار شیرازه اعلام کردند که برای استفاده از استخر به این مجموعه مراجعه کرده اند اما با پاسخ اینکه تنها یک سانس در هفته رایگان و مختص جانبازان بالای 70 درصد است مواجه شده اند.
, شیرازه, شیرازه,
 
,
مدیر مجموعه ایثار اظهار داشت: هیچ عقل سلیمی نمی پذیرد که یه مجموعه ای که با امکانات بیت المال ساخته شده بلا استفاده و خالی بماند لذا سانس هایی از استخر و ورزشگاه را صرفا در اختیار ایثارگران و خانواده هایشان بدون در نظر گرفتن جانبازی قرار داده ایم و مابقی سانس ها بصورت عمومی در اختیار مردم قرار داده شده است.
,
 
,
نعمت اللهی با بیان اینکه به گواه دانشگاه علوم پزشکی مرکز فیزیوتراپی ما از لحاظ تجهیزات و امکانات یکی از بهترین مراکز فیزیوتراپی جنوب کشور است، گفت: ما در بحث خودگردانی یک چارچوب قانونی داریم که برای بهره گیری از فضای آزاد و اضافی چگونه با بخش خصوصی وارد کار شویم.
,
 
,
وی اذعان داشت: درآمدهای این مجموعه صرفِ سه موضوع می شود؛ قسمتی از درآمدها برای حمایت بقیه شهرستان های فارس و بعضا استان های دیگر که چنین مجموعه ای ندارند هزینه می شود و بخشی نیز برای دیگر ایثارگران و برنامه هایی که برگزار می شود.
,
 
,
مدیر موسسه ایثار به ارائه عملکرد این مجموعه برای جامعه ایثارگران پرداخت و گفت: مبلغ 100 میلیون تومان برای تیم های ورزشی هزینه شده و برنامه های فرهنگی و جلسات مختلفی توسط موسسات مردم نهاد برگزار شده است.
,
 
,
نعمت اللهی با بیان اینکه جانبازانی که برای درمان می آیند بصورت کاملا رایگان از مرکز اقامتی استفاده می کنند و برخی نیز که با هدف سیاحتی و زیارتی می آیند مبلغ اندکی را می پردازند، تاکید داشت: حتی یک مورد وجود ندارد که برای اسکان مراجعه کرده و خدمات به او ارائه نشده باشد.
,
 
,
وی در ادامه از افتتاح مرکز ارتوپد فنی این مجموعه در دهه فجر خبر داد و گفت: با افتتاح این مرکز فرصتی به وجود می آید که به واسطه آن دیگر نیازی به خروج ایثارگران از استان نداشته باشند.
,
 
,
مدیر مجموعه ایثار علت عدم واگذاری این قسمت به بخش خصوصی را مجوزهایی که بایستی از علوم پزشکی دریافت کنند و وجود متخصصان در علوم پزشکی عنوان کرد و اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون تمام برنامه های ویژه ایثارگران را بدون دریافت هیچ گونه وجهی انجام داده ایم.
,
 
,
وی با اعلام اینکه حدود 7 هزار ایثارگر از ابتدای سال تاکنون از قسمت ورزشی استفاده کرده اند، افزود: جانبازان قطع نخاعی و بالای 70 درصد می توانند بدون هیچ گونه محدودیتی از امکانات این مجموعه استفاده کنند!
,
 
,
نعمت اللهی بیان کرد: برگزاری کلاس های آموزشی در 13 رشته توسط حوزه هنری برای ایثارگران و خانواده هایشان برگزار شده است.
,
 
,
مدیر مجموعه با تاکید بر اینکه اولویت خدمات رسانی در تمام ی بخش ها با ایثارگران و خانواده هایشان است، گفت: ما ادعا نداریم که کارمان بی عیب است، این فضا را باز گذاشته ایم و امکان هر گونه تغییراتی در چارچوب اساس ساز و کارها و ماموریت های محول شده وجود دارد و تغییر خواهد کرد چرا که ساز و کارهای اجرایی ما وحی مُنزل نیست.
,
 
,
وی تصریح کرد: رابطه بنیاد شهید و موسسه با ایثارگران رابطه خادم و مخدومی است و حل مسائل این افراد دغدغه ما نیز است.
,
 
,
به گزارش شیرازه، اینگونه نشست های خبری پس از یک واکنش رسانه ای به کم و کاستی ها و نحوه ارائه خدمات هر چند خوب به نظر می رسد اما شایسته است پیش از هر گونه رخداد و اعتراضی وظایف در چارچوب اهداف اولیه انجام شود؛ این مجتمع در زمان مدیریت شهید سردار عبدالله اسکندری کلنگ زنی شد و هدف خدمت رسانی به جامعه ایثارگر بود و نه عموم مردم!
هر چند با توجه به خودگردانی این موسسه لازم است فکری بحال تامین هزینه کردهای جاری و نگهداری این مجتمع بشود که شاید تنها با اجازه استفاده عمومی نیمی از این مجموعه بتوان این موضوع را حل کرد و البته راهکارهای دیگری نیز وجود دارد.
, شیرازه, شیرازه,
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه