اخبار داغ

رئیس کمیته ایثارگران ستاد دهه‌فجر قزوین:

۱۰شب خاطره انقلاب در ۴۰ مسجد استان برگزار می‌شود

۱۰شب خاطره انقلاب در ۴۰ مسجد استان برگزار می‌شود
رئیس کمیته ایثارگران ستاد دهه‌فجر استان قزوین گفت: اجرای 10 شب خاطره انقلاب در 40 مسجد استان با حضور بازماندگان شهدای انقلاب، جانبازان و زندانیان سیاسی قبل از انقلاب و فعالان اجتماعی برگزار می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ غلامرضا حقایق‌پور در گفت‌وگو با  صبح قزوین؛ با بیان اینکه انقلاب اسلامی به برکت خون شهدا و مجاهدت‌های مبارزان انقلابی به پیروزی رسیده است، اظهار کرد: این انقلاب یک رویداد بی‌نظیری در تاریخ است و امروز الگوی مبارزان، آزادی‌خواهان، مستضعفان و محرومان جهان می‌باشد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,


وی با اشاره به اینکه دستاوردهای انقلاب اسلامی طی 40سال بی‌نظیر بوده است، افزود: امروز ایران در همه‌ی عرصه‌ها بویژه نظامی، تکنولوژی، علمی و فناوری رشد و پیشرفت داشته که این مهم را مرهون جامعه ایثارگران هستیم. 

این مسئول بااشاره تشریح برنامه‌های کمیته ایثارگران ستاد دهه‌ی فجر در استان قزوین اذعان کرد: امیدواریم در چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی نیز مردم شهیدپرور و جامعه‌ی ایثارگران با حضور گسترده در برنامه‌های این ایام، ادامه دهنده‌ی راه شهدا و اهداف بلند امام خمینی(س) باشند. 

وی با بیان اینکه یادواره‌های شهدا در سطح استان برپا خواهد شد، گفت: این یادواره‌ها طی دهه‌ی فجر به منظور زنده نگه داشتن یاد و خاطره‌ی شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با مشارکت دستگاه‌ها برگزار می‌شود. 

رئیس کارگروه تخصصی ایثار و شهادت شورای سیاستگذاری چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی استان قزوین با بیان اینکه یادواره شهدای بهمن ماه قزوین و حومه، پنج‌شنبه 18 بهمن در حسینیه امامزاده حسین(ع) برگزار می‌شود، افزود: بعد از این مراسم میهمانی لاله‌ها با هدف تجدید بیعت با آرمان‌های امام‌خمینی(س) و شهدا در گلزار شهدای قزوین برپا خواهد شد. 

انعکاس دستاوردهای انقلاب در نمایشگاه‌ها 
حقایق‌پور گفت: در ایام‌الله دهه‌فجر، دیدار مدیران و کارکنان دستگاه‌های اداری استان از بازماندگان شهدا و ایثارگران انقلاب اسلامی از دیگر برنامه‌هاست که ضمن احوالپرسی و دلجویی از مقام والای آنها تجلیل خواهند کرد. 

وی با بیان اینکه دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران یکی از برنامه‌های بنیاد است که مداوم اجرا می‌شود، افزود: به مناسبت دهه‌ی فجر این برنامه با محوریت شهدا و ایثارگران انقلاب اسلامی انجام خواهد شد. 

این مسئول بر برگزاری نمایشگاه‌ها با هدف اطلاع‌رسانی دستاوردهای انقلاب و رشادت‌های شهدا به آحاد جامعه تاکید کرد و افزود: در طول ایام دهه‌ی فجر نمایشگاه‌های متعددی در سطح استان قزوین برپا می‌شود. 

رئیس کمیته ایثارگران ستاد دهه‌فجر انقلاب اسلامی استان قزوین انعکاس دستاوردهای چهل ساله بنیاد شهید و امور ایثارگران در نمایشگاه‌های مجازی و حقیقی و برگزاری نمایشگاه "فجر انقلاب" در خیابان شهدا را از دیگر نمایشگاه‌ها عنوان کرد. 

برگزاری رژه موتوری
حقایق‌پور اعزام پیام‌آوران ایثار به مدارس و مراکز آموزشی جهت روایتگری و خاطره‌گویی را از دیگر برنامه‌ها برشمرد و گفت: این برنامه به منظور تبیین و تشریح آرمان‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی و رشادت‌های شهیدان برگزار می‌شود.

وی افزود: اجرای 10 شب خاطره انقلاب در 40 مسجد استان با حضور بازماندگان شهدای انقلاب، جانبازان و زندانیان سیاسی قبل از انقلاب و فعالان اجتماعی انقلاب از دیگر برنامه‌ها است تا خاطرات این دوران برای عموم مردم بویژه جوانان بازگو شود. 

رئیس کارگروه تخصصی ایثار و شهادت شورای سیاستگذاری چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی استان قزوین گفت: موزه شهدای قزوین در ایام‌الله دهه‌فجر آماده‌‌‌ی بازدید علاقمندان است که عموم مردم و دانش‌آموزان می‌توانند از آثار این موزه به منظور آشنایی با سیره‌ی شهدا بازدید کنند. 

استقبال نمادین از ورود امام(س) به میهن 
حقایق‌پور به رژه موتورسواران نیروهای مسلح اشاره کرد و افزود: این رژه ساعت 8:30 صبح جمعه 12 بهمن ماه از ستاد ناجا به سمت تقاطع امام(س)، خیابان امام(س)، خیابان پیغمبریه، خیابان شهدا و گلزار شهدا، برگزار می‌شود. 

وی با اشاره به برگزاری مراسم استقبال نمادین از ورود امام(س) به میهن اسلامی گفت: این مراسم با حضور مسوولان استانی و مردم شهیدپرور قزوین، در همان روز برپا می‌شود. 

مدیرکل بنیاد شهید استان قزوین افزود: همچنین گلباران تمثال حضرت امام خمینی(س) نیز جمعه 12 بهمن ماه، در گلزار شهدای قزوین برگزار می‌شود. 

حقایق‌پور گفت: تجلیل از ایثارگران شاغل در دستگاه‌های اجرایی، انجام تبلیغات محیطی در سازه‌های تبلیغاتی و تعویض پرچم‌های گلزارهای شهدای سراسر استان از برنامه‌های دیگری است که به مناسبت فرا رسیدن ایام‌الله دهه‌فجر اجرا می‌شود. 

وی برگزاری جشن انقلاب در بنیاد استان و شهرستان‌ها، عیادت از ایثارگران بستری در بیمارستان‌های استان و مراسم بهره‌برداری از فضای معنوی گلزار شهدای فارسجین شهرستان تاکستان را از برنامه‌های انقلاب عنوان کرد. 

این مسئول همچنین برگزاری مسابقه سرود "پرستوهای فجرآفرین"در سطح مدارس استان قزوین و انتخاب برترین‌ها با اهدای جوایز و پخش سرودها از طریق صدا و سیما و تولید برنامه‌های فرهنگی و هنری از 40 ایثار اجتماعی طی 40 سال گذشته با تاسی به ایثار مردم در انقلاب 57، را از دیگر برنامه‌های کمیته برشمرد.
انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, استقبال نمادین از ورود امام(س) به میهن ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه