اخبار داغ

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان پاسخ داد؛

دستاوردهای ۴۰ ساله سازندگی در پهناورترین استان کشور چه بوده است؟

دستاوردهای ۴۰ ساله سازندگی در پهناورترین استان کشور چه بوده است؟
رودری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص آخرین پیشرفت های استان کرمان در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مطالبی را بین کرد که در گفتگو زیر مشروح ان را می خوانید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جعفر رودری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان در گفتگو با راه آرمان ؛ با اشاره به فرا رسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در خصوص وضعیت شرایط پیش از انقلاب استان کرمان گفت: در سال ۱۳۵۷ جمعیت استان کرمان یک میلیون و ۱۸۱ هزار و ۳۲۰ نفر بوده است که در سال ۱۳۹۶ این رقم به ۳ میلیون و ۱۶۴ هزار و ۷۱۸ نفر رسیده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی با بیان اینکه نسبیت جنسیتی مرد به زن در سال ۵۷، ۱۰۱ درصد بوده، عنوان کرد: این نسبت در سال ۱۳۹۶ به ۱۰۴ درصد افزایش پیدا کرده است؛ همچنین گفتنی است نسبت طلاق به ازدواج در سال ۱۳۵۷، ۹٫۷ درصد بوده است که این نرخ در سال ۱۳۹۶،  ۲۲٫۴درصد افزایش داشته است.

,

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان با اشاره به اینکه نرخ مشارکت اقتصادی زنان در سال ۱۳۵۵ ، ۱۳٫۰۳ درصد بوده است، ابراز کرد: این نرخ در سال ۱۳۹۶ به عدد ۱۶ درصد رسیده است.

,

این مقام مسئول ضمن بیان اینکه تعداد شاغلین در سال ۱۳۵۵ استان کرمان ، ۲۹۸ هزار و ۶۷ نفربوده است که این تعداد در سال ۱۳۹۶ به ۸۵۱ هزار و ۷۴۸ نفر افزایش پیدا کرده، اظهار کرد: سهم کل شاغلان زنان  استان کرمان در سال ۱۳۹۶ به ۱۶٫۱ درصد رسیده است که این عدد در سال ۱۳۵۵ ، ۱۴٫۹۳ درصد بوده است.

,

رودری در خصوص اقدامات حمل و نقل در زمینه خطوط صنعتی _ تجاری راه آهن گفت: این خطوط در سال ۱۳۹۶ ، ۴۱ کیلومتر بوده است درحالی که این عدد قبل از پیروزی انقلاب صفرکیلومتر بوده است و همچنین طول خطوط راه آهن در سال ۵۷، ۱۸۳ کیلومتر بوده که میزان این در گزارش آمار سال ۱۳۹۶ به میزان ۶۸۸ کیلومتر رسیده است.

,

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان در رابطه با اقدامات مخابرات در سال های پس از انقلاب تصریح کرد: تعداد خطوط ثابت منصوبه تلفن در گزارش آمار سال ۱۳۵۷ ، ۱۳ هزار بوده است که این خطوط در سال ۱۳۹۶ به تعداد ۹۰۴ هزار و ۳۴۴ عدد رسیده است؛ همچنین گفتنی است ضریب نفوذ تلفن ثابت در قبل از انقلاب و در سال ۵۷ به ازای هر صد نفر ۱٫۰۲ بوده که این عدد در سال ۱۳۹۶ به میزان ۲۸٫۵۸ افزایش داشته است.

,

وی با بیان اینکه میزان بازرگانی خارجی و ارزش دلاری صادرات غیر نفتی استان کرمان در سال ۱۳۵۷ صفر بوده است که این عدد در سال ۱۳۹۶ به یک هزار و شانزده میلیون دلار افزایش داشته است، تصریح کرد: ارزش دلاری واردات به استان کرمان  یک میلیون دلار بوده که این عدد در سال ۱۳۹۶ به یک هزار و ۴۲۵ میلیون دلار رسیده است.

,

این مقام مسئول در رابطه با میزان تولید محصولات کشاورزی اظهار کرد: سهم تولید محصولات زراعی از کل محصولات کشاورزی استان کرمان در سال ۱۳۵۷ ، ۷۸٫۵۷ درصد بوده است که این عدد در سال ۱۳۹۶ به ۷۱٫۸۹ رسیده است؛ همچنین سهم تولید محصولات باغی از کل محصولات کشاورزی در سال ۵۷ و دوران پیش از انقلاب ۲۱٫۴۳ درصد بوده است که این عدد در سال ۱۳۹۶ به ۲۸٫۱۱ درصد رسیده است.

,

رودری با اشاره به اینکه در سال ۵۷ و سالهای قبل از پیروزی انقلاب اسلامی هیچ معدنی در سطح استان کرمان به بهره برداری نرسیده بود، عنوان کرد: تعداد معادن فعال در گزارش های ثبت شده سال ۱۳۹۶، ۴۸۸ عدد می باشد  که گفتنی است تعداد افراد شاغل در سطح این معادن ۲۳ هزار و ۹۱۷ نفر است.

,

این مقام مسئول در پایان با اشاره به اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی و تا سال ۱۳۹۶، تعداد ۶۳۳ کارگاه صنعتی در سطح استان کرمان مشغول به فعالیت هستند، خاطر نشان کرد: تعداد شاغلان مشغول به کار در این کارگاه های صنعتی ۴۱۰ هزار و ۳۰ نفر می باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه