اخبار داغ

معاون امداد مستضعفین آستان قدس رضوی مطرح کرد؛

توجه ویژه آستان قدس به مناطق محروم شهر مشهد

توجه ویژه آستان قدس به مناطق محروم شهر مشهد
معاون امداد مستضعفین آستان قدس رضوی گفت: آستان قدس به مناطق محروم شهر نیز توجه ویژه داشته و در سطح استان‌های خراسان در زمینه تأمین معیشت یا کمک در ایجاد اشتغال در پروژه‌های مختلفی اقدام کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مشهدپیام، مصطفی خاکسار قهرودی شب گذشته در نشست خبری معاونت امداد مستضعفین آستان قدس که در محل این معاونت برگزار شد، با بیان اینکه از نکات مطرح‌شده در حکم مقام معظم رهبری به تولیت آستان قدس به عنوان منشور هفتگانه یاد می‌کنیم، گفت: این نکات مبنای اقدامات آستان قدس رضوی قرار گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مشهدپیام,

معاون امداد مستضعفین آستان قدس رضوی با اشاره به تشکیل معاونت امداد مستضعفین و بنیاد کرامت توسط آستان قدس، تأکید کرد: بنا بر این شد که خدمت به زائر و مجاور به عوان امر مهم در برنامه‌ریزی‌ها مورد توجه قرار گیرد.

,

وی با بیان اینکه پیش از این نیز اقداماتی در این زمینه صورت گرفته، افزود: به این موضوع در دوره جدید به عنوان یک مأموریت برجسته توجه شده است.

,

خاکسار قهرودی با تأکید بر اینکه نقش آستان قدس در ارائه خدمات خود متفاوت از سایر دستگاه‌ها است، متذکر شد: بنا نیست که آستان قدس در جای دستگاه دیگری قرار گیرد یا اینکه نقش آن را بر عهده بگیرد بلکه رویکرد تعامل و همکاری با سایر دستگاه‌ها را دارد.

,

معاون امداد مستضعفین آستان قدس رضوی تأکید کرد: آستان قدس از همه ظرفیت و امکانات خود برای کمک‌رسانی و ارائه خدمت استفاده می‌کند.

,

وی علاقه و عشق مردم را برای خدمت در این آستان یک ذخیره معنوی و الهی عنوان کرد و ادامه داد: قرار بر این شد که با تدبیر مناسبی از این ظرفیت معنوی بهره جوییم.

,

خاکسار قهرودی تشکیل شبکه خادمیاری را یک اتفاق بی‌سابقه در آستان قدس دانست و اظهار کرد: ایجاد این شبکه یک ظرفیت بزرگ برای افرادی که آرزوی خدمت به حرم مطهر را داشتند را ایجاد کرد تا علاوه بر استفاده از این توفیق معنوی به محرومان هم ارائه خدمت کنند.

,

معاون امداد مستضعفین آستان قدس رضوی با اشاره به ثبتنام بیش از 150 هزار خادمیار در این شبکه، گفت: تشکیل دفاتر نمایندگی آستان قدس در استان‌ها نیز به عنوان یک حلقه ضروری و تکمیلی به منظور استفاده از این توانمندی‌ها بود.

,

وی تشریح کرد: این دفاتر با اتصال افراد نیازمند با خادمیاران منجر به ایجاد موج و نهضتی در زمینه خدمترسانی می‌شوند بنابراین تشکیل بخش‌های ستادی مانند معاونت امداد، شبکه خادمیاران و دفاتر نمایندگی آستان قدس سیستم را کامل کرده تا اصل خدمت به خوبی شکل بگیرد.

,

خاکسار قهرودی برای گسترش این شبکه در خارج از کشور ابراز امیدواری کرد و با اشاره به ساخت زائرسرا و زائرشهر آستان قدس در دو نقطه از شهر، افزود: این مراکز با ساخت فازهای بعدی تکمیل خواهند شد.

,

معاون امداد مستضعفین آستان قدس رضوی با اشاره به زمینه‌سازی یا تسهیل برای زیارت یک میلیون زائر محروم و زائر اولی، بیان کرد: آستان قدس به مناطق محروم شهر نیز توجه ویژه داشته و در سطح استان‌های خراسان در زمینه تأمین معیشت یا کمک در ایجاد اشتغال در پروژه‌های مختلفی اقدام کرده است.

,

وی تشریح کرد: آستان قدس تاکنون در 247 طرح گوناگون در زمینه تأمین آب شرب و آبخیزداری اقدام کرده، همچنین در حوادث طبیعی از ظرفیت خود در کنار دستگاه‌های دیگر استفاده کرده و در بازسازی یا ساخت منازل مسکونی اقدام کرده است.

,

خاکسار قهرودی ادامه داد: کمک در تجهیز تهداد 200 خانه برای زلزله‌زدگان کرمانشاه، تکمیل 120 خانه در خراسان جنوبی، حمایت از 2 هزار و 900 گروه جهادی، توزیع 300 هزار بسته معیشتی و ایجاد اشتغال برای 2 هزار و 500 نفر از اقدامات آستان قدس در حوزه محرومیت‌زدایی است.

,

معاون امداد مستضعفین آستان قدس رضوی به اشتغال 100 نفر از افراد حاشیه شهر در زمینه تولید قطعات چرمی اشاره کرد و گفت: توزیع غذا، کارت هدیه و بسته حمایتی، سرکشی به بیماران، صبحانه برای دانش‌آموزان روستایی، کمک برای تهیه جهیزیه و توزیع لوازم‌التحریر برای دانش‌آموزان نیازمند از اقدامات دیگر آستان قدس است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه