اخبار داغ

گزارشی از سفر یک روزه لاریجانی به تبریز

اختصاص اعتبارات ویژه برای احداث راه آهن و مسیرهای مواصلاتی در بودجه 98/ایستگاه برق کارخانه "نفلین سینیت" در سراب افتتاح شد

اختصاص اعتبارات ویژه برای احداث راه آهن و مسیرهای مواصلاتی در بودجه 98/ایستگاه برق کارخانه "نفلین سینیت" در سراب افتتاح شد
لاریجانی گفت: در بودجه سال ۹۸ برای راه‌آهن و مسیرهای مواصلاتی که شرق و غرب را به هم وصل کند برنامه ویژه‌ای داریم و مسئله برقی شدن راه آهن تبریز به تهران نیز در برنامه و جزو پروژه‌های مادر است که باید انجام شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز برای بازدید، کلنگ‌زنی و افتتاح تعدادی از پروژه‌های عمرانی آذربایجان‌‎شرقی وارد تبریز شد. علی لاریجانی در فرودگاه تبریز در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: برای من فرصتی پیش آمده تا از نزدیک مشکلاتی که در استان آذربایجان وجود دارد را  مشاهده و برای برطرف کردن آنها تلاش کنم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی در خصوص اهداف سفر به این استان، گفت: به این استان سفر کرده‌ایم تا از نزدیک با فعالان اقتصادی و مسئولین اجرایی در خصوص اجرای پروژه‌های که باید صورت می‌گرفت صحبت و در زمینه مشکلاتی که دارند بحث کنیم.

,

رئیس قوه مقننه گفت: به دلیل اینکه در ایام تنظیم بودجه در مجلس شورای اسلامی هستیم برای من فرصتی پیش آمده تا از نزدیک مشکلاتی که در استان آذربایجان وجود دارد را  مشاهده و برای برطرف کردن آنها تلاش کنیم.

,

وی خاطرنشان کرد: چندین پروژه و برنامه در منطقه بستان آباد، میانه و سراب وجود دارد که از نزدیک آنها را بازدید و با مردم این مناطق دیدار می‌کنیم.

,

 

,

لاریجانی: برنامه ویژه برای راه آهن و مسیرهای مواصلاتی در بودجه 98 داریم

, ل, اریجانی: برنامه ویژه برای راه آهن و مسیرهای مواصلاتی در بودجه 98 داریم,

رئیس مجلس سپس با حضور در شهرستان بستان آباد، راه آهن بستان آباد به سراب را برای اتصال به اردبیل کلنگ‌زنی و سپس ضمن دیدار با خانواده معظم شهدا در جمع مردم این شهرستان سخنرانی کرد.

,

لاریجانی در این دیدار اظهار داشت: آذربایجان چشم و چراغ ایران است، شاعری مانند شهریار یا عالمی مثل علامه طباطبایی از این دیار به دنیا معرفی شده‌اند.

,

وی افزود: غیرت و شجاعت آذربایجان در طول تاریخ باعث علو درجات ایران شده و امروز هم نقش آذربایجان در کشور ما بدون تردید نقشی بی بدیل است.

,

رئیس مجلس با ابراز خوشحالی از کلنگ‌زنی راه آهن سراب به بستان آباد گفت: اهل کلنگ‌زنی نیستم چون برخی می‌آیند، کلنگ میزنند اما کاری انجام نمی‌دهند اما در مورد راه‌آهن در ایران سرمایه گذاری ویژه‌ای در حال انجام است.

,

وی ادامه داد: در بودجه سال ۹۸ برای راه‌آهن و مسیرهای مواصلاتی که شرق و غرب را به هم وصل کند برنامه ویژه‌ای داریم و مسئله برقی شدن راه آهن تبریز به تهران نیز در برنامه و جزو پروژه‌های مادر است که باید انجام شود.

,

لاریجانی تصریح کرد: طرحی در مورد شهرداری‌های شهرهای کوچک برای تامین مالی تصویب شده است که البته این طرح در شورای نگهبان با مشکل مواجه شده بود که طرح جایگزین برای آن ایجاد شده است.

,

وی عنوان کرد: یکی از بخش‌هایی که پیگیر آن هستیم کارهای مربوط به محرومیت‌زدایی روستاییان است به عنوان مثال مشکل آب یکی از مشکلات مهم کشور است و باید روش‌های آبخیزداری را اصلاح نماییم، در روستاها اگر از سیستم گل‌خانه‌ای استفاده شود وام‌های خوبی در نظر گرفته شده که روستاییان می‌توانند از آن استفاده کنند.

,

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه پول پاشی در کشور کار درستی نیست، توضیح داد: شرط ما برای این کار این است که ارزیابی کنیم که آیا پول‌های اختصاص یافته درجای درست هزینه شده است یا خیر، همچنین در خصوص ایجاد اشتغال، امسال برای کمیته امداد و بهزیستی اعتبار ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.

,

وی با اشاره به اینکه آذربایجان نباید مشکل صنعت داشته باشد، تاکید کرد:  برنامه‌هایی را برای خروج صنعتگران از رکود اندیشه شده است و امیدواریم مشکلاتی که توسط آمریکا برای کشور ایجاد شده حل و فصل شود.

,

در این برنامه محمد وحدتی، نماینده بستان آباد نیز اظهار داشت: امروز متاسفانه دشمنان قسم خورده ما مخصوصا آمریکا تصمیم گرفته است که در برابر ایران بایستد و هر شرکتی در هر نقطه‌ای از جهان که با ایران داد و ستد کند با پیگیری آمریکا به هر طریقی از ادامه داد و ستد منصرف می‌شود.

,

وی ادامه داد: ما به این دشمنی‌ها عادت داریم و با اراده ملت و رهبری عزیز به راهمان ادامه خواهیم داد البته نباید خود زنی کنیم و به همین دلیل از مسئولین محترم تقاضا داریم که هرکس هر وظیفه‌ای که دارد را به نحو احسن انجام دهد.

,

نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: بیش از ۱۵ سال است که قطار میانه _بستان آباد علی‌رغم تامین اعتبار به اندازه کافی پیشرفت نکرده و امیدواریم تا با دستور رئیس مجلس این پروژه به سرانجام برسد.

,

وی افزود: موضوع بعد پروژه راه میانه به بستان آباد است که خواستار چهاربانده شدن آن هستیم، قبلا به دیگر مسئولین گفته‌ام و امروز به شما می‌گویم آذربایجانی‌ها بهتر از هرکس دیگری می‌توانند اقتصاد ایران را اداره کنند و امیدوارم که فضایی برای حضور این افراد در عرصه اقتصادی ایجاد شود‌.

,

 

,

پروژه ساخت آلومینیوم با توجه به تحریم‌ها باید زودتر تکمیل شود

, پروژه ساخت آلومینیوم با توجه به تحریم‌ها باید زودتر تکمیل شود,

پس از بستان آباد لاریجانی با حضور در شهرستان سراب از روند 25 ساله کارخانه نفلین سینیت بازید کرده و ضمن افتتاح ایستگاه برق فشار قوی این مجموعه، موافقت‌نامه کارخانه تولید آلومینیا را امضا کرد.

,

در این برنامه نیز علی لاریجانی ضمن تاکید بر مدیریت برق و آب گفت: در بخش وزارت نیرو هم در بخش آب و هم برق باید به موضوعات کلان پرداخت، اگر بخشی از مشکلات حل شود وزارت نیرو می‌تواند از فاینانس استفاده کند.

,

وی ادامه داد: پروژه ساخت آلومینیوم با توجه به اینکه این صنعت در تحریم‌ها قرار گرفته موضوعی مهمی است و باید تکمیل این پروژه را جدی گرفت.

,

دیدار با خانواده شهدا و حضور در جمع مردم سراب از جمله دیگر برنامه‌های رئیس مجلس در شراب است.

,

در آخرین برنامه روز نخست سفر لاریجانی به تبریز دیدار و هم اندیشی با فعالان اقتصادی در نظر گرفته شده است. فردا هم لاریجانی ضمن حضور در میانه و کلنگ‌زنی یک مدرسه در کنگره ملی شهدای زینبیه و ثارالله شرکت خواهد کرد. پس از میانه رئیس مجلس تبریز را به مقصد تهران ترک می‌کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه